2400 - Tunele Łupieżców Umysłu | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Trafiamy tu z lokacji 2100 - Podmrok
Nie musimy zwiedzać tej lokacji aby ukończyć grę. Jeżeli mamy to zrobić warto zapisać grę w osobnym slocie przed wejściem od tuneli. Warto tu wejść dla Rękojeść Wyrównywacza (części artefaktu), należy się spodziewać jednak ciężkich walk z Łupieżcami Umysłu.
01 - Wejście, w chwilę po wejściu do lokacji zostajemy podstępnie ogłuszeni i wtrąceni do cel niewolników.
02 - Cela Niewolników
Tu budzimy się z uśpienia, po chwili pojawia się strażnik Ogr i prowadzi nas na arenę. Po wygranej walce z wracamy do celi. W tym momencie możemy otworzyć północne drzwi naszej celi (03) i porozmawiać z Githanki
03 - Cela Githanków
Simyaz - okazuje się iż jest to drużyna z Podwodnego Miasta która jest uwięziona tak jak my. Po chwili Githanki zostają wyprowadzeni na arenę aby walczyć. Po powrocie Simyaz informuje nas iż zostaniemy w następnej walce wystawieni przeciwko sobie, proponuje układ który ma polegać na tym iż Githanki zajmą Łupieżców Umysłu a my w tym czasie mamy poszukać wyjścia z Tuneli.
04 - Arena
Gdy dogadamy się z Githanki w celach zostaniemy po chwili przeniesieni na arenę. Powinniśmy szybko zabić Kuo-Toa i uciec przez zachodnie przejście gdy Githanki będą absorbowały uwagę Łupieżców Umysłu
05 - Tędy uciekamy z areny i zabijamy Ogra Strażnika
Przedmioty: Rękojeść Wyrównywacza (część artefaktu)
Możemy też pozabijać znajdujących się w pozostałych celach Kuo-Toa
06 - Z kadzi w tym pomieszczeniu bierzemy Serum Illithidów
Gdy posiadamy Obręcz Kontrolną to w tym pomieszczeniu możemy zniewolić Łupieżcę Umysłu i uczynić go naszym pomocnikiem.
07 - Pokój ze nieprzytomnymi niewolnikami
Wlewamy do urządzenia dawkującego Serum Illithidów, przebudzi to niewolników z letargu. Po rozmowie dowiadujemy się iż maszyna znajdująca się w rogu pokoju służy do produkowania Obręczy Kontrolnych. Robimy na własny użytek cztery obroże bo na tyle starcza maszynie energii. Umieszczamy je jako podręczne przedmioty w naszym inventory. Obręcze Kontrolne będą nam potrzebne do przejęcia kontroli nad Łupieżcami Umysły gdyż są drzwi w labiryncie które tylko oni mogą otworzyć. W lokacji (06) pojawia się co jakiś czas samotny Łupieżca nad którym możemy przejąć kontrolę. Wracamy tam i zdobywamy naszego niewolnika.
08 - Przedmioty: Harfa Methilda
Musimy złapać Łupieżcę Umysłu w (06) i za jego pomocą otworzyć zachodnie drzwi. Pojawiają się wtedy Ghitanki i informują nas iż teleportują się na zewnątrz, zostawiając nas samych.
09 - Po pokonaniu strażników możemy nabrać z sadzawek Solną Miksturę która czyni naszych bohaterów na krótki czas niewrażliwych na Psionikę
10 - Trzy sarkofagi z przeciwnikami
Przedmioty: Pierścień Kontroli nad Ogniem
11 - Przedmioty: Kostur Dowodzenia
12 - Drzwi do tego pomieszczenia może otworzyć Łupieżca Umysłu (możemy go zniewolić Obroża w (06)) lub nasza główna postać zamieniona w Zabójcę
W sali znajduje się Główny Mózg który musimy zniszczyć aby wydostać się z Tuneli.
Po walce Przedmioty: Krew Starszego Mózgu (alternatywny przedmiot dla Matki Przełożonej w Ust Natha)
Tak oto zakończyliśmy żywot koloni nikczemnych Łupieżców Umysłu. W drodze powrotnej na powierzchnię (wyjście jest w (01)) spotykamy uwolnionych wcześniej niewolników którzy dziękują nam za oswobodzenie.
Wracamy do 2100 - Podmrok