Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019

Bransolety ochrony, KP 6: Bransolety Śmierci - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety ochrony, KP 6: 'Bransolety Śmierci'

Przez dekady bransolety te posiadał niepokonany gladiator, który z powodzeniem używał ich podczas walk. Ze śmiercią czempiona wiąże się zniknięcie tego przedmiotu. Jeśli jednak wierzyć plotkom, bransolety po dziś dzień używane są podczas walk.

Klasa Pancerza: 6

Bransolety łucznictwa: Obrońca Doliny - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety łucznictwa: 'Obrońca Doliny'

Podczas niebezpiecznych spotkań z rywalem, król Wielkiej Doliny zażyczył sobie ochrony najlepszych łuczników, którzy mieli wesprzeć jego zwykłą gwardię. Wszyscy łucznicy, wyposażeni w zaczarowane łuki i bransolety, ukryli się w pewnej odległości od miejsca spotkania. Jak przewidywano, wrogie oddziały próbowały pojmać króla. Przeciwnicy nie spodziewali się jednak, że ukryci łucznicy wykażą się tak zdumiewającą celnością. Król zdołał umknąć nie draśnięty, bowiem żadnemu z wrogów nie udało się nawet do niego zbliżyć.

TraK0: +2 (tylko bronie strzeleckie)

Nie może używać: Druid, Mag, Kapłan

Rękawice siły ogra: Ręce Takkoka - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice siły ogra: 'Ręce Takkoka'

Ręce Takkoka są właśnie tym, na co wskazuje ich nazwa - rękami ogra, który stracił je, gdy zaatakował dziwnego człowieka przekraczającego Grzbiet Świata. Ten tajemniczy mężczyzna okazał się być magiem o niezwykłej potędze. Wykorzystał on ręce Takkoka do stworzenia rękawic z ogrzej skóry.

Specjalne: Siła: 18/00

Nie może używać: Złodziej, Mag

Lokalizacja: Kula Sfer

Rękawice zręczności: Zwinne Ręce - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice zręczności: 'Zwinne Ręce'

Te rękawice stworzono w Kara-Tur z myślą o mistrzach sztuk walki, których potęgę miały zwiększyć. Niezbyt szczegółowe legendy powiadają o wielu mistrzach z dalekiego wschodu, którzy podczas podróży przynieśli ze sobą te przedmioty.

Specjalne: Zręczność: 18

Lokalizacja: Siedziba kultu Niewidzącego Oka

Rękawice niezdarności: Rękawice Przemieszczania Elandera - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice niezdarności: 'Rękawice Przemieszczania Elandera'

Przedmiot przeklęty. Porywczy Elander opracował te przeklęte rękawice z myślą o pokonaniu swojego rywala. Niestety, jego nienawiść obróciła się przeciwko niemu, kiedy pewnego razu pomylił je z inną parą.

TraK0: -10

Specjalne: -2 do Zręczności

Rękawice biegłości: Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice biegłości: 'Drugie Zbrojne Ramię Xarrnousa'

Chyba najsłynniejszym posiadaczem tych rękawic był najemnik imieniem Xarrnous. Specjalizował się on w szmuglu, a czasem pożyczał te rękawice klientom, którzy z nim podróżowali. Jego zdaniem drugie zbrojne ramię zawsze mogło się przydać.

TraK0: +1

Rękawice mistrzostwa: Dziedzictwo Mistrzów - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice mistrzostwa: 'Dziedzictwo Mistrzów'

Te rękawice - marzenie wszystkich młodych wojowników - należały niegdyś do pewnej królewskiej rodziny z Threskel. Kryły one część legendarnych umiejętności bojowych książąt, zapewniając noszącej je osobie znajomość wszelkich broni do walki wręcz. Wszystko wskazuje na to, iż większość wcześniejszych właścicieli tych rękawic nienajlepiej skończyła. Cóż, zapewniają ona umiejętności, ale nie mogą obdarzyć swojego właściciela mądrością.

Obrażenia: +2

TraK0: +1

Bransolety pętania - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety pętania

Te bransolety wyglądają jak Bransolety specjalizacji, jednak kiedy się je założy nie pozwalają rozłączyć nadgarstków, co bardzo utrudnia posługiwanie się bronią i rzucanie czarów. Mroczne elfy często dają te bransolety jako nagrodę za wykonanie jakiegoś zadania. Obdarowana osoba zakłada je myśląc, że jest to potężny magiczny przedmiot. Wtedy mroczne elfy dla zabawy przyzywają kolczaste koszmary.

Obrażenia: -5

TraK0: -5

Specjalne: 75% szansa niepowodzenia rzucanego czasu

Lokalizacja: Podmrok - Ust Natha

Bransolety ochrony KP 5 - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety ochrony KP 5

Baron Tiri z Północy nakazał wykonanie dziesięciu takich par bransolet, po jednej dla każdego ze swoich strażników. Sądził, że będzie zabawne, gdy bandyci - sądząc, iż strażnicy stanowią łatwe cele, jako iż chodzili bez zbroi - zaatakują jego i jego ludzi podczas którejś z wypraw. Strażnicy Tiri szybko rozprawili się z niedoszłymi zabójcami. Oczywiście, sam baron nie nosił bransolet i właśnie to niedopatrzenie doprowadziło do jego śmierci od zatrutego sztyletu zabójcy.

Klasa Pancerza: 5

Bransolety ochrony KP 4 - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety ochrony KP 4

Czasami nazywane też Rękawicami Kolczugi; bransolety te pierwotnie nosił Tapid Gornoak. W wieku siedemdziesięciu pięciu lat wciąż był aktywnym wojownikiem, ale waga jego zbroi zaczynała go coraz bardziej przytłaczać. Jego towarzyszka, czarodziejka Nadalarin, stworzyła dla niego te bransolety. Rzuciła również na niego stałą iluzję, aby jego ludzie sądzili, iż wciąż nosi swą ciężką kolczugę. Tapid umarł dwadzieścia lat później, z rękami zaciśniętymi na karku przywódcy orków, kiedy zabrała go starość.

Klasa Pancerza: 4

Lolalizacja: Podmrok

Bransolety ochrony KP 3 - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety ochrony KP 3

Wyszczerzony Glen, Rycerz Głupców, nosił te bransolety podczas występów na turniejach. Dzięki swym umiejętnościom, czarowi osobistemu oraz brawurze - gdyż nikt poza nim nie walczył bez zbroi - wkrótce stał się faworytem dam przyglądających się owym zmaganiom. Zdaje się, że nawet zbyt wielkim faworytem, ponieważ pewnego popołudnia złapano go na igraszkach z narzeczoną pewnego rycerza. Glen został wyzwany, ale w pośpiechu zapomniał przywdziać bransolety. Umarł z uśmiechem niezrozumienia na twarzy, gdy ugodził go miecz rycerza, nie zdając sobie sprawy ze swojego błędu.

Klasa Pancerza: 3

Bransolety błyskawicznego uderzenia - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Bransolety błyskawicznego uderzenia

Rycerz Wesic z Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca często powiadał: "Zaatakuj szybko, a twój przeciwnik będzie tak przytłoczony, że wygrasz bitwę". Stosował tę zasadę dzięki swoim bransoletom. Zanim wdał się w bitwę, uwalniał magię Błyskawicznego uderzenia i szybko ruszał na swojego wroga. Najczęściej jego przeciwnik padał w przeciągu pierwszych kilku sekund walki.

Specjalne: Raz dziennie rzuca Ulepszone przyspieszenie ruchów na dwadzieścia sekund.

Rękawice kieszonkowca - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice kieszonkowca

Kilka lat temu, Fong Moo, sławny rzezimieszek, znany zarówno we Wrotach Baldura, jak i w Athkatli, został znaleziony martwy na drodze pomiędzy Wrotami, a Beregostem. Zdaje się, iż ukradł potężnemu magowi jakiś artefakt i starał się uciec, ale z niewielkim skutkiem. Jego własność dostała się jego kuzynowi, który podjął to samo zajęcie, co wuj, i stał się wyjątkowo dobry w kradzieży kieszonkowej. Nie wiadomo, czy owe rękawice były magiczne zanim wpadły w ręce Fonga, czy w jakiś sposób została w nich zawarta esencja mistrza.

Specjalne: +20% do Kradzieży kieszonkowej

Nie może używać: Mag, Kapłan

Lokalizacja: Slumsy - Gospoda Miedziany Diadem

Rękawice chwytania pocisków - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice chwytania pocisków

Foik Morur zademonstrował kilka lat temu skuteczność owych rękawic w pewnej społeczności niedaleko Beregostu. Zapłacił miejscowemu łucznikowi, aby ten wystrzelił do niego kilka strzał. Gdy pocisk się zbliżał, ręce Foika ruszały się same, albo odbijając go albo chwytając. Zarobił w ten sposób kilka sztuk złota, co ściągnęło do jego namiotu kilka mrocznych postaci. Następnego ranka Foika znaleziono martwego, a rękawice zniknęły.

Specjalne: +2 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom

Rękawice miażdżenia - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice miażdżenia

Pewien przybysz ze wschodu, znany pod imieniem Latający Niedźwiedź, zyskał sobie sławę na całym Wybrzeżu Mieczy. Nieuzbrojony i bez żadnego pancerza potrafił pokonać wielu potężnych wojowników. Jednej nocy wyjawił swój sekret pewnej damie. Jego umiejętności sztuk walki uzupełniały cienkie rękawice, które pozwalały mu uderzać wrogów z większą dokładnością i zadawać silniejsze uderzenia, niżby to robił gołymi pięściami. Kobieta ta skradła mu rękawice i odpłynęła następnym statkiem. Latający Niedźwiedź wkrótce potem opuścił Wybrzeże Mieczy i wrócił do swojej ojczyzny.

Obrażenia: +4 przy ataku pięściami

TraK0: +4 przy ataku pięściami

Rękawice leczenia - BRANZOLETY / RĘKAWICE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Rękawice leczenia

Te rękawice otrzymują zazwyczaj nowicjusze Najszlachetniejszego Zakonu Promiennego Serca, którzy dopiero muszą zdobyć umiejętność rzucania zaklęć. Dla każdego spoza Zakonu noszenie owych rękawic jest rzadkim przywilejem.

Specjalne: Raz dziennie leczą do 10 punktów życia i neutralizują dowolną truciznę.

Lokalizacja: Dzielnica Świątyń