PŁASZCZE | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Płaszcz ochrony +1 Jest to zwykły płaszcz, który został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, poprawiającymi klasę pancerza oraz rzuty obronne właściciela. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, bardziej ograniczających typów pancerza. +1 do Klasy Pancerza +1 do rzutów obronnych Lokalizacja: Slumsy - Siedziba Łowców Niewolników | |
Płaszcz ochrony +2: 'Tarcza Ducha' Powiadają, iż w płaszczu tym skupia się duchowa energia chroniąca noszącą go osobę. Nieustannie powracają plotki głoszące, że w szacie tej uwięziony jest wampir, nie można jednak tego udowodnić nie niszcząc przedmiotu. +2 do Klasy Pancerza +2 do rzutów obronnych Lokalizacja: Podwodne miasto | |
Płaszcz przesunięcia Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala przesunąć go o 15 centymetrów w każdą stronę. Poza tym, że jest bardzo użyteczny podczas walki, wywołuje wytrzeszcz oczu u przyjaciół z drużyny. +4 do Klasy Pancerza przeciwko pociskom +2 do rzutów obronnych przeciwko śmierci, zionięciom i różdżkom | |
Płaszcz wilka: 'Pomyłka Relaira' W stworzeniu tego magicznego płaszcza kryje się nuta ironii. Relair był czarodziejem, który przeceniał swą zdolność kontrolowania magii. Tworząc płaszcz przypadkowo zesłał na siebie klątwę likantropii. Nosząca szatę osoba może zmieniać swą postać kiedy tylko sobie zażyczy. Relair nie miał tyle szczęścia. Przemiana w wilka w dowolnej chwili | |
Płaszcz Baldurana Ten płaszcz nosił ponoć Balduran, założyciel Wrót Baldura. Choć nigdy nie użyto go w trakcie walki, zapewnia ponoć ochronę godną największego przywódcy. +1 do Klasy Pancerza +1 do rzutów obronnych +25% do odporności na magię | |
Płaszcz niewykrywalności: 'Szept Ciszy' Ten płaszcz stworzył ponoć członek rodu największych włamywaczy, którzy przemierzali mrok. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli. Uniemożliwia magiczne wykrywanie, takie jak Wykrycie niewidzialności czy magiczne poszukiwania Lokalizacja: Promenada Waukeen | |
Płaszcz nimfy Słynny płaszcz nimfy jest znany ze zdolności zwiększania Charyzmy nawet najmniej wygadanemu krasnoludowi. Pewna szlachetnie urodzona dama z Cormyru mając nadzieję, że jej polityczne małżeństwo stanie się bardziej przyjemne, zakupiła za bajońskie sumy dwa takie płaszcze. Jeden dla siebie i jeden dla swojego męża. +2 do Charyzmy | |
Płaszcz tarczy Ten płaszcz emituje sferę energii, chroniącą noszącą go osobę przed pociskami. Do pewnego stopnia spowalnia również broń białą. +5 do KP przeciw broni strzeleckiej +1 do KP przeciw innym rodzajom broni Czas trwania: 1 tura | |
Płaszcz elfów Ten szary płaszcz wygląda zwyczajnie. Noszenie go sprawia, że właściciel jest w stanie ukrywać się w cieniu z wyjątkową skutecznością. Jednakże podobnie jak w wypadku zdolności złodziejskiej, chwila, w której zaatakuje on lub w inny sposób sprawi, że jego obecność stanie się znana, oznacza opuszczenie kryjówki. +50% do Krycia się | |
Płaszcz odbicia Vorn Zabójca Druidów wykonał ten płaszcz i z wielkim powodzeniem wykorzystywał go w swojej kampanii mającej na celu eliminację druidów z lasów na południe od Wrót Baldura. Kampania ta skończyła się, gdy ów natknął się na stado wiwern, które przyciągnął blask płaszcza. Zabiły one Vorna i wykorzystały płaszcz do zakrycia swego gniazda, aby chronił ich młode przed piorunami. Odbija wszystkie obrażenia elektryczne z powrotem do źródła. Lokalizacja: Czarowięzy | |
Płaszcz gwiazd Thalanata Sprawiedliwy stworzył wiele typów płaszczy, z których każdy znany jest jako Płaszcz gwiazd. Ten konkretny model jest dość prosty, ma tylko trzy gwiazdy na każdym rękawie. Raz na dzień każda z nich może zostać rzucona jak strzałka. Potem znika i pojawia się następnego dnia. Raz dziennie tworzy sześć strzałek +5. Lokalizacja: Ruiny Świątyni | |
Płaszcz odzwierciedlenia Choć ten błyszczący płaszcz wygląda zwyczajnie, jest on czasem opisywany jako "utkana woda". Jego prawdziwa magia ujawnia się, kiedy właściciela zaatakuje się bezpośrednio magią, gdyż całe zadane obrażenia otrzymuje rzucający czar. Odbija wszystkie obrażenia od zaklęć do źródła. Dotyczy to zaklęć ofensywnych takich jak Magiczny pocisk, ale nie takich jak Unieruchomienie osoby. | |
Płaszcz kanałów Dla mieszkańca kanałów, takiego jak Iwan, przeżycie oznaczało udanie się tam, gdzie nie dotarli inni. Ukrywając się przed bandziorami Iwan zszedł tak głęboko, że znalazł przejście do naturalnych jaskiń, z których niektóre wychodziły na ocean. W jednej z nich odkrył on coś, co wyglądało na zniszczony płaszcz, cały podarty i poplamiony. Wrzucił go do rozpalonego ognia, ale on nie chciał płonąć. Zaciekawiony, założył go i po pewnym czasie odkrył jego właściwości. Za pomocą odpowiedniego słowa mógł zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową. Klasa Pancerza: +1 Raz dziennie właściciel może zmienić się w szczura, trolla albo galaretę musztardową. Lokalizacja: Dzielnica Świątyń - Kanały | |
Płaszcz odwagi Ten płaszcz to potężny, zły przedmiot. Wykonany ze źle zszytych skór niewinnych nimf, daje użytkownikowi odporność na strach i panikę. Odporność na strach i panikę. |