MACZUGI | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
'Korzeń cierpienia' Wieść niesie, iż ta magiczna maczuga istnieje od czasów upadku Netherilu i narodzin wielkiej pustyni Anauroch. Jakkolwiek cywilizacja zapłaciła wtedy wielką cenę, prawdziwymi ofiarami kataklizmu były istoty, żyjące w zgodzie z naturą, skazane na bezsilne przyglądanie się jak ich domy niszczały i umierały. Te z nich, które pozostały, czepiając się resztek swego naturalnego środowiska, padały ofiarą hord innych, pozbawionych domu stworów, z których najbardziej okrutne wkraczały na nieskażone jeszcze obszary, zabierając wszystko, co im wpadło w łapy. Powiada się, że ta broń została wykonana z drzewa driady i była ostatnim podarunkiem dla sprawy Natury od leśnej tancerki, która nie potrafiła powstrzymać najeźdźców na swój dom. Cierpiała i radowała się jednocześnie, gdyż jej las nie cierpiał by tak bardzo, gdyby nie był silny i bujny. W późniejszych czasach jacyś niezbyt delikatni badacze nadali tej broń nieco dwuznaczną nazwę, jednak zawarta w niej ironia nie jest doceniana przez zaprzysięgłych wyznawców praw Natury. Obrażenia: 1K6 +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym, +1 pkt. obrażeń od kwasu TraK0: +1, +3 przeciw istotom nienaturalnym Typ obrażeń: obuchowe Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: maczuga Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 5 Nie może używać: Mag | |
Maczuga +3: Czarna Krew Ta dębowa maczuga jest pokryta ciemnymi wyschniętymi kroplami przypominającymi smołę. Podczas walki ta substancja jarzy się czarnym wewnętrznym światłem oraz staje się gęsta i płynna. Gdy maczuga trafia przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od kwasu, wywołane przez ciecz pryskającą na ofiarę. Obrażenia: 1K6 +3, +3 pkt. obrażeń od kwasu TraK0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: maczuga Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 5 Nie może używać: Mag Lokalizacja: Targowo | |
Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym Ta zjadliwa maczuga została stworzona setki lat temu, prawdopodobnie przez szamana szukającego zemsty. Jego rodzina została zgładzona przez nieumarłych, a jego gniew był tak wielki, że amputował sobie nogę i z kości udowej stworzył broń. Magiczne runy zwiększają jej siłę, choć wystarczyłaby sama siła jego nienawiści. Obrażenia: 1K6 +2, +3 przeciw nieumarłym TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym Typ obrażeń: obuchowe Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: maczuga Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 5 Nie może używać: Mag Lokalizacja: Gaj Druidów Lokalizacja: Czarowięzy - Ołtarz Troli | |
Maczuga +2: Zgniatacz Makal z Sosny, przebiegły druid, stworzył tę maczugę i związał ja z duchem swojego towarzysza rosomaka. Tak jak to nieustępliwe stworzenie, Zgniatacz jest niebezpieczną bronią w ręku wyszkolonego wojownika. Gdy maczuga zadaje cios ostre drzazgi wrzynają się w ciało ofiary, powodując straszliwy ból, a nawet dodatkowe obrażenia wywoływane przez jakiś czas po trafieniu. Makal używał tej maczugi z powodzeniem w wielu sytuacjach, stając się znienawidzonym wrogiem orków najeżdżających lasy. Obrażenia: 1K6 +2, drzazgi dodają 2 pkt. obrażeń co rundę przez 4 rundy TraK0: +2 Typ obrażeń: obuchowe Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: maczuga Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 5 Nie może używać: Mag |