Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

2200 - Ust Natha | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019

Do lokacji tej trafiamy z 2100 - Podmrok - 2200 - Ust Natha | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Do lokacji tej trafiamy z 2100 - Podmrok

Naszym podstawowym zadaniem w Ust Natha jest odzyskanie Jaj Srebrnej Smoczycy Adalon. Przez czas przebywania w mieście udajemy "do końca" iż jesteśmy Drowami. Musimy zyskać zaufanie Drowów i wykonać zadania które zlecają nam Faere i Solaufein. Większość zadań w mieście posiada ograniczenia czasowe dlatego musimy się starać trzymać tempo.

Drogą do finalnego celu jest pozyskanie zaufania Matki Przełożonej i wykonanie dla niej zadania.

W mieście jest pomniejsze zadanie związane z tym iż drowowie szukają zbiegłej ludzkiej kobiety, możemy kłamać lub mówić prawdę na pytania gdzie się udała, nie ma to większego znaczenia.

01 - Wejście z Podmroku

02 - Targ - znajduje się tu kilku handlarzy którzy mają bardzo ciekawe przedmioty do sprzedania.

03 - Solaufein - po krótkiej rozmowie gdzie informuje nas o naszym położeniu kieruje nas do (04) gdzie mamy porozmawiać o czekających nas obowiązkach. (mamy 3 dni aby się tam udać)

04 - Solaufein i Imrae

ZADANIE: Uratować córkę matki przełożonej z rąk Illithidów.

ROZWIĄZANIE: Mamy się spotkać z Solaufeinem w Podmroku (19) i stoczyć walkę z porywaczami.

Po wykonaniu tego zadania zostajemy skierowani do tawerny (05) aby spotkać się z Faere, która skieruje nas z powrotem na platformę (04) - może się zdarzyć iż będziemy musieli trochę poczekać.

ZADANIE: Zabić Obserwatora szmuglującego adamantyt

ROZWIĄZANIE: Obserwator jest w (08), mamy się tam spotkać z Faere, porozmawiać z nią i zabić obserwatora gdy się pojawi.

Po wykonaniu tego zadania Faere oczekuje na spotkanie z nami w Tawerenie (05)

05 - Tawerna

Faere - zaprasza nas na spotkanie na w Ust Natha (04)

(Po wykonaniu zadania zabicią Obserwatora)

ZADANIE: Zabić patrol Svirfnebli w pobliżu ich wioski

ROZWIĄZANIE: Zadanie to mamy wykonać z Solaufeinem który nie pali się do tego specjalnie. Udajemy się na miejsce spotkania Podmrok (20) i rozmawiamy z Solaufein. Musimy go przekonać iż wykonamy to zadanie sami. Następnie pokojowo odebrać dowódcy patrolu Hełm który jest dowodem iż wykonaliśmy zadanie. Wracamy z powrotem do Tawerny.

Faere i Solaufein nie pałają już do siebie taką miłością jak wcześniej. Faere zaprasza nas do swoich prywatnych kwater w (10) , powinniśmy się spieszyć gdyż daje nam na to tylko godzinę.

Sondal - Mistrz Pojedynków

Mamy możliwość obserwować Lasonara jak pokonuje w walce czterech przeciwników. Po tej walce możemy przez obrazę wyzwać go na pojedynek. Wyznaczamy członka drużyny który będzie się pojedynkował. Po wygranej walce dostaniemy miecz Lasonara Ostrze Spiekoty +3

Kolejnym przeciwnikiem jest Chalintra, następnie mag którego mamy w drużynie może stoczyć jeszcze trzy pojedynki.

Szordrin - Mistrz Areny

Organizuje nam pojedynki z potworami. Czekają nas cztery walki o wzrastającym poziomie trudności.

06 - Gdy uwolnimy Faere z rąk porywaczy, przed zbiornikiem pojawia się Duargar który prosi nas abyśmy udali się w pobliże zbiornika i porozmawiali z Abolethem uwięzionym w zbiorniku z wodą.

ZADANIE: Zdobyć Mózg Qilue

ROZWIĄZANIE: Zadanie polega na odzyskaniu mózgu Qilue z (07) i odniesieniu go do Aboletha. Mózg zdobędziemy zabijając wszystkich w (07). Innym sposobem na wykonanie tego zadania jest zaszantażowanie Aboletha.

07 - Dom Qilue - Musimy pokonać wszystkich mieszkańców i wynieść Mózg Qilue

Przedmioty: Kościana Klinga +4

08 - Tu mamy się spotkać z Faere i stoczyć walkę z Obserwatorem

09 - Miejsce spotkania Drowów z ambasadorami Łupieżców Umysłu

10 - Bractwo Wojowniczek - tu mamy się spotkać z Faere gdy wykonamy zadanie Zabicia Patrol Svirfnebli

Faere

ZADANIE: Zabić Solaufeina

ROZWIĄZANIE: Zgadzamy się na wykonanie tego zadanie ale nie będziemy zabijali Solaufeina. Trzeba się udać do jego kwater (11) i poprosić go o płaszcz następnie puścić wolno.

Wracamy do Faere, jest zadowolona z tego że "wykonaliśmy" zadanie. Jeżeli nasza główna postać jest mężczyzną zaprasza nas na noc do swojego łoża. Spowoduje to iż jeżeli istniał romans wewnątrz naszej drużyny, postać zakochana w naszej głównej postaci będzie niezadowolona. Lecz jeżeli nie mamy odpowiednio wysokich parametrów ciężko nam będzie od tej nocy się wywinąć, może więc warto skorzystać z możliwości która dosyć rzadko zdarza się w grach cRPG i spędzić noc z przedstawicielką płci pięknej.

Następnego dnia rano Faere kieruje nas do Matki Przełożonej w Świątyni Lloth

(po wykonania zadania zdobycia krwi dla Matki Przełożonej)

ZADANIE: Podmienić Jaja w Skarbcu dla Faere

ROZWIĄZANIE: Faere daje nam klucz do skarbca gdzie trzymane są prawdziwe jaja Srebrnej Smoczycy i chce abyśmy zastąpili je fałszywymi aby Matka Przełożona zginęła podczas rytuału. Wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się z powrotem do Świątyni Lloth (12), przed wejściem do Świątyni pojawi się Solaufein i daje nam kolejny zestaw fałszywych smoczych jaj. Sedno rozwiązana tego zadania to zostawić w Skarbcu fałszywe jaja Faere, fałszywe jaja Solaufeina oddać Faere, a prawdziwe ze skarbca zostawić sobie. Kierujemy się więc do skarbca który znajdziemy w Świątyni Lloth na pierwszym piętrze. Zabieramy prawdziwe jaja, a następnie wracamy do Faere i oddajemy jej jaja które dostaliśmy od Solaufeina. (dalszy ciąg opisu na końcu strony w paragrafie Zakończenie Lokacji)

11 - Solaufein - (po zleceniu zadania zabicia go przez Faere). Nie zabijamy go lecz bierzemy od niego Płaszcz Piwafowi i puszczamy wolno. Faere mówimy iż wykonaliśmy zadanie.

12 - Świątynia Lloth (gdy skieruje nas tam Faere)

Matka Przełożona, Faere

ZADANIE: Zdobyć krew jednej z istot zamieszkujących Podmrok.

ROZWIĄZANIE: Są trzy metody aby rozwiązać to zadanie. W trzech krainach przylegających do Podmroku : Tunele Obserwatorów, Miasto illithidów, Ruiny Kuo-Toa znajdziemy trzy przedmioty które zadowolą Matkę Przełożoną. Zwiedzanie tych lokacji zostawmy sobie na później gdyż zadanie to musimy wykonać w odpowiednio krótkim czasie. Wejścia do poszczególnych lokacji znajdziemy w Podmroku.

Zdobędziemy Oko Prastarej Kuli z Tuneli Obserwatorów gdyż to zadanie można wykonać dosyć szybko. Kierujemy się do Podmroku - Tunele Obserwatorów (21), Oko zdobędziemy od pierwszego obserwatora którego spotkamy. Wracamy do Matki Przełożonej i oddajemy jej Oko, następnie zgodnie z poleceniem Faere udajemy się do jej kwater. (10)

(gdy posiadamy już dwa komplety fałszywych jaj)

Skarbiec Świątyni - aby do niego dotrzeć powinniśmy kierować się prawą stroną Świątyni, aby otworzyć drzwi potrzebujemy klucz od Faere. Musimy zabić dwóch pilnujących skarbca strażników i pięć golemów w środku. W skarbcu zostawiamy jaja które dostaliśmy od Faere i zabieramy prawdziwe.

13 - Taso Kala (po rozmowie z Matką Przełożoną)

ZADANIE: Zniszczyć sektę Ghaunadaura

ROZWIĄZANIE: Sekta znajduje się w (14) trzeba ich pozabijać i wrócić do Taso Kala

14 - Sekta Ghaunadaura (po otrzymaniu zadania od Taso Kala) - trzeba ich pozabijać

15 - Drow Handlarz Niewolników (po rozmowie z Matką Przełożoną) - nie zdradzając się z tym iż jesteśmy ludźmi i szkoda nam niewolników możemy ich uwolnić kupując wszystkich od sprzedawcy. Kupujemy ich razem z wyposażeniem. Gdy pojawia się koło nas kierujemy ich z ekwipunkiem na powierzchnię. Reputacja +1

16 - Męczony Dzin - (po rozmowie z Matką Przełożoną) - Aby uwolnić Dzina musimy go zabić i zapłacić wynagrodzenie Drowom którzy się nad nim znęcali - 4000 gp.

17 - Visaj (po rozmowie z Matką Przełożoną)

Nie jest trudno się domyślić iż lina którą sprzedaje nam Visaj jest fałszywa, tak to już bywa w tego typu opowieściach, tak czy inaczej kupujemy od niego linę

ZADANIE: Splądrować dom Deirexa

ROZWIĄZANIE: Trzeba się udać do Wieży Deirexa

18 - Wieża Deirexa

Magiczna lina którą kupiliśmy od Visaja otwiera nam co prawda drogę do Wieży Deirexa lecz nie chroni przed samym Deirexem który czarami przenosi nas do magicznej podprzestrzeni. Spotykamy tam Jarlaxa i szybko okazuje się iż działa on w zmowie z Visajem.

Jarlax

ZADANIE: Odzyskać klejoty znajdujące się w posiadaniu Deirexa

ROZWIAZANIE: Zostajemy teleportowani z powrotem na powierzchnię i udajemy się z powrotem do Wieży Deirexa (18), zabijamy Deirexa i odzyskujemy Kleinoty Deiraxa które oddajemy Jarlaxowi

Po zabiciu Deirexa

Przedmioty: Kamień Strażniczy domu Jae'llat, Ząb Lisza

Przeszukujemy wieżę

Przedmioty: Zbroja Żmii +5, Klejnoty Deirexa

Po odnalezieniu Kleinotów Deirexa zostajemy z powrotem przeniesieni do kieszonkowej podprzestrzeni Jarlaxa. Oddajemy mu klejnoty i mamy do wyboru rozstać się z nim pokojowo lub zaatakować go. Tak czy inaczej po zakończeniu akcji dostajemy się z powrotem na powierzchnię.

Możemy kontynuować teraz plądrowanie Wieży Deiraxa. Wchodzimy teraz przez drugie górne wejście które możemy otworzyć za pomocą Zęba Lisza.

W jeziorku znajdziemy Przedmioty: Pierścień Niezdarności (przeklęty), Kusza Nieszczęścia +4, Miecz Oburęczny +2, Krótki Miecz +2

19 - Tu możesz kupić sobie potwora który będzie ci służył

20 -Dom Jae'llat - jeżeli mamy Kamień Strażniczy domu Jae'llat który zabraliśmy Liszowi Deirexowi możemy dostać się do środka, splądrować do i pozabijać Drowów z Domu Jae'llat. Znajdziemy tak złoto i sporo szlachetnych kamieni.

Zakończenie Lokacji:

Gdy mamy już prawdziwe jaja srebrnej smoczycy, a Mata Przełożóna i Faere mają fałszywe, zjawia się chochlik który nas ostrzega iż pośpiech jest wskazany.

Kierujemy się więc z powrotem do Świątyni Lloth (12), Jesteśmy świadkami nieudanego rytuału przywołania Demona podczas którego giną obydwie kobiety.

Przedmioty: Zbroja Płytowa Gorgony +4, Pierścień Odbijania Zaklęć

A teraz uciekamy na złamanie karku z Ust Natha bo zostaniemy tu uwięzieni na zawsze i wracamy do lokacji Podmrok.