Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

KUSZE | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019

 

LEKKIE KUSZE

Lekka kusza szybkości: Wojskowa Kosa - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Lekka kusza szybkości: 'Wojskowa Kosa'

Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach, w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając nawet imion poprzednich właścicieli znalezionego oręża, osadnicy używali tych "narzędzi" do karczowania lasu. Niestety, nigdy nie ukończyli swojego dzieła. Ci nieszczęśnicy dołączyli do zmarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi, zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów.

Obrażenia: +1 (pociski)

TraK0: +1

Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę

Opóźnienie: 3

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 8

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

Kusza Necaradana +3 - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Kusza Necaradana +3

Łucznik Necaradan stworzył to dzieło sztuki prawie trzydzieści lat temu, rzucając silne zaklęcia zarówno na drewno jak i na cięciwę. Mówi się, że strzelił z niej tylko raz, by przekonać się czy działa tak jak się spodziewał. Nie zawiódł się, ale miejscowy szlachcic wkrótce zapragnął tej kuszy, która w końcu wpadła w ręce bandytów.

Obrażenia: +3 (pocisk)

TraK0: +3

Opóźnienie: 2

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 15

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

Kusza Nieszczęścia +4 - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Kusza Nieszczęścia +4

Niszczycielska broń, ale na nieszczęście ta kusza pobiera swą siłę od właściciela. Mimo to używali jej niektórzy strzelcy, i to z powodzeniem, ale należy wziąć pod uwagę jej wady. Jej najsłynniejszy właściciel, Guil de Lyons, używał jej w walce z bandytami w odległych zakątkach Faerunu, ale w końcu poległ gdy nie miał już siły by bronić się przed napastnikiem, który zbliżył się do niego na odległość ciosu.

PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pocisk)

TraK0: +4

Specjalne:

-2 do Siły

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

 

CIĘŻKIE KUSZE

Ciężka kusza celności: Przewodnik - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Ciężka kusza celności: 'Przewodnik'

Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.

Obrażenia: +2 (pociski)

TraK0: +5

Opóźnienie: 7

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 12

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Ciężka kusza +3: Włos Olbrzyma - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Ciężka kusza +3: Włos Olbrzyma

Choć trudno to potwierdzić, to mówi się, że cięciwa tej kuszy jest wykonana z włosa lodowego olbrzyma. Nieważne czy to prawda, ale niesłychanie trudno ją naciągnąć, ale jej celność i powodowane obrażenia warte są potrzebnego naciągu (siła 15 lub więcej).

Obrażenia: +5 (pocisk)

TraK0: +3

Opóźnienie: 7

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 15

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Ciężka kusza spalania +1 - KUSZE | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Ciężka kusza spalania +1

Ta kusza to cud techniki, pokrywa bełty olejem i podpala je przy wystrzale. Jest również zaklęta, prawdopodobnie by mechanizm działał bezawaryjnie. Nosi insygnia Gonda, boga wynalazców.

Obrażenia: +3 (pocisk), +2 pkt. obrażeń od ognia

TraK0: +1

Opóźnienie: 9

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 15

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej