HEŁMY | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Hełm chwały: 'Hełm Szlachetnego' Ten hełm nazwano ku czci lorda Taina Szlachetnego, który brał udział w wielu bitwach. Po pewnym czasie hełm przeszedł w posiadanie jego giermka, który przez prawie dziesięć lat służył swemu panu. Niestety ten młody mężczyzna nie miał ani siły, ani umiejętności, które pozwoliłyby mu zatrzymać to dziedzictwo. Powiadają, że zaginął on próbując udowodnić swą wartość, czego nie udało mu się uczynić. Od tego czas hełm miał jeszcze wielu właścicieli. Klasa Pancerza: +1 Specjalne: +1 do Charyzmy Chroni przed trafieniami krytycznymi Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej | |
Hełm ochrony: 'Dar Pokoju' Ten hełm - ceniony za szlacheckie "pochodzenie" oraz za moce, którymi obdarza właściciela - miał być zwykłym darem. W tych dniach nie zbliżało się żadne niebezpieczeństwo czy zło, które trzeba byłoby pokonać. Po prostu jeden przyjaciel zapragnął wręczyć dar innemu. A prezentem mogłaby równie dobrze być ciekawa księga lub butla wina. Niestety, poszukiwacze przygód zwykli obdarzać się bardziej praktycznymi darami. Hełm brał udział w wielu bitwach i zawsze pamiętano o jego skuteczności. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: +1 do rzutów obronnych +20% do odporności na elektryczność +20% do odporności na zimno +20% do odporności na ogień Chroni przed trafieniami krytycznymi Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Dzielnica Świątyń | |
Hełm infrawizji: 'Oczy Prawdy' Babette Maelestrom była swego rodzaju poszukiwaczem przygód, a hełm ten miał pomagać jej w trakcie niebezpiecznych wypraw. Być może pragnęła ona później wykorzystać zdobyte bogactwo do zwiększenia jego mocy, ale najpewniej cały czas myślała o swym przenikliwym wzroku, a nie o czymś innym. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Chroni przed trafieniami krytycznymi Zapewnia noszącemu infrawizję na odległość 40 metrów Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Więzienie Irenikusa | |
Hełm ochrony przed urokami Jak to sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami, chroni noszącą go osobę przed wszystkimi próbami manipulowania jej emocjami. W ramach zachowania ostrożności, niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Chroni przed trafieniami krytycznymi Nosząca go osoba jest odporna na zauroczenia Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Doki Lokalizacja: Dzielnica Świątyń - Kanały | |
Hełm Baldurana O słynnym Hełmie Baldurana, legendarnego założyciela Wrót Baldura, przez wiele lat mówiono, że dysponuje potężną ochronną magią. Właściwa natura tej magii, jednakże, nie została określona. Klasa Pancerza: +1 Specjalne: +5 do maksymalnych punktów życia +1 do rzutów obronnych +1 do TraK0 Chroni przed trafieniami krytycznymi Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Więzienie Irenikusa | |
Hełm świetlistości Ten hełm wykonany jest z polerowanej stali i wysadzany diamentami, rubinami oraz ognistymi opalami. Klejnoty lśnią wewnętrznym światłem, które może być jedynie magiczne. Czyni on odpornym na ogień, a także daje właścicielowi możliwość rzucania kilku czarów. Są to Ognista kula, Tęczowe kolory i Promień słońca. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Chroni przed trafieniami krytycznymi Odporność na ogień Raz dziennie pozwala rzucać Ognistą kulę, zadającą 6K6 pkt. obrażeń, o zasięgu 30 m i obszarze działania w promieniu 10 m. Raz dziennie pozwala rzucać Tęczowe kolory jak na 7. poziomie czarodzieja. Raz dziennie pozwala rzucać Promień słońca, zadający 3K6 pkt. obrażeń (rzut obronny na magię lub oślepia na 10 rund), nieumarli otrzymują dodatkowe 1K6 pkt. obrażeń na poziom (rzut obronny na magię lub ulegają zniszczeniu). Zasięg 6,5 m, obszar działania w promieniu 6,5 m. Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej | |
Smoczy hełm Czarnoksiężnik Wormsor swoimi zręcznymi dłońmi ostrożnie przekształcił kilka smoczych łusek w ten potężny hełm. Przeplatają się w nim czerwone, białe i zielone łuski, dając noszącemu ochronę przed zwyczajnymi ciosami, a także ogniem, zimnem i elektrycznością. Ciężko jest ustalić, czy pochodzi ona od łusek, czy też zaklęć maga. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Ustala odporność na ogień, zimno i elektryczność na poziomie 25% Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Wzgórza Wichrowych Włóczni | |
Czaszka śmierci Szalony lisz-nekromanta N'Ashtar Nikadeemus wykuł ten hełm z kości swoich własnych rodziców. Jego najlepszy generał nosił go podczas bitew, używając go, aby w jednej chwili zabić dowódców nieprzyjacielskiej armii. Potem złożone ze szkieletów armie N'Ashtara tratowały zdemoralizowanych wrogów. Gdy N'Ashtar w końcu poległ, Czaszka śmierci ponoć również uległa zniszczeniu. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Pozwala rzucać Zaklęcie śmierci, w zasięgu 10 m. Obszar działania to sześcian o boku 10 m. Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Podmrok | |
Hełm Vhailora Ten hełm nosił niegdyś tajemniczy wojownik o imieniu Vhailor. Wojownik ów zginął pomagając istocie znanej jako 'Bezimienny'. Klasa Pancerza: +1 Specjalne: Raz dziennie pozwala rzucać czar Mamidło Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Promenada Waukeen (bonus CD) | |
Perłowobiały kamień Ioun Legenda mówi, że ten typ kamieni ioun produkuje się więżąc duszę trolla. Ten biały jak perła kamień umożliwia noszącemu regenerację 2 punktów życia na minutę. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Regeneracja 2 punktów życia na minutę. Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Świątynia Amaunatora | |
Ciemnoróżowy kamień Ioun Ten kamień Ioun świeci ciemnym odcieniem różu, podsuwając na myśl uspokajające obrazy i doznania. Pomimo iż jest to przyjemne, zdaje się nie wzmacniać podstawowej ochrony, która na nim się znajduje. Klasa Pancerza: +1 Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej | |
Bladozielony kamień Ioun Na łożu śmierci, sędziwy bohater Rigar Prawdziwa Krew błagał swego towarzysza, maga Spektoriala, aby jego umiejętności i hart wojownika żyły nadal. Przyjaciel niechętnie się zgodził na transfer owych cech do przedmiotu, wiedząc, że zabraknie ich duszy owego wojownika. W tym bladozielonym kamieniu Ioun znajdują się owe esencje, które nosicielowi przekazują zdrowie i umiejętności Rigara. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: +10% do punktów życia +1 do TraK0 Nie może używać: Mag, Bard, Złodziej Lokalizacja: Dzielnica Cmentarna | |
Hełm przeciwnego charakteru Przeklęty hełm przeciwnego charakteru jest zaprawdę przerażającym przedmiotem. Jak sama nazwa wskazuje ma moc do zmiany fundamentalnych zasad etycznych, a nawet osobowości osoby, która ma nieszczęście go założyć. Przedmiot ten niszczy więzi rodzinne, przyjaźnie, całe miasta, a nawet narody. Gdyby legiony zła kiedykolwiek zatknęły go siłą na głowę przepełnionego dobrem Solara, wszechświat, jaki znamy, spotkał by szybki i bolesny koniec. Klasa Pancerza: bez zmian Specjalne: Charakter staje się przeciwny Chroni przed trafieniami krytycznymi Może być zdjęty tylko po rzuceniu czaru Zdjęcie klątwy |