wywiady - newsy i ciekawostki (2)

Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2023, 12:30
Ojciec serii Fable i niezapomnianego Black & White, Peter Molyneux, zdradził, że jego nadchodzący projekt będzie przypominać największe hity, które stworzył.

Paweł Sasko o misji z Krwawym Baronem: „Czegoś takiego w grach AAA nie było”
Hubert Śledziewski, 1 lipca 2023, 12:47
Wątek Krwawego Barona to jedna z najlepszych, najdojrzalszych historii w Wiedźminie 3 – a być może i w grach w ogóle. O stojących za nią inspiracjach opowiedział nam Paweł Sasko ze studia CD Projekt Red.

Paweł Sasko przyznaje - z tą rzeczą w Cyberpunku przesadzili
Hubert Śledziewski, 30 czerwca 2023, 15:39
Artyści rzadko uważają swoje dzieła za w pełni ukończone. Dotyczy to również deweloperów gier. Paweł Sasko ze studia CD Projekt Red przyznał, z którym elementem Cyberpunka 2077 przesadził – gdyby mógł, pewnie by to zmienił.

Paweł Sasko o dramatycznej śmierci w Wiedźminie 3: „Chciałem, aby zabolała graczy”
Hubert Śledziewski, 29 czerwca 2023, 16:37
Paweł Sasko, główny projektant zadań w Wiedźminie 3, wyjawił nam, skąd wziął się pomysł uśmiercenia pewnego ważnego bohatera w Dzikim Gonie. „Potrzebowałem postaci, która zaboli”. [Uwaga: spoilery].

Przedstawiciel CD Projekt opowiada o trudnych kulisach powstawania Cyberpunka 2077
Adam Celarek, 27 czerwca 2023, 16:28
Przedstawiciel studia CD Projekt RED udzielił niedawno wywiadu dla serwisu GamesIndustry.biz. Na jego łamach deweloper wspomina o trudnym procesie odbudowy zaufania wśród graczy, a także dzieli się ogólnymi planami na przyszłość.

Twórca Heroes 3 nigdy nie grał w HoMM od Ubisoftu. „Ktoś inny zaczął wychowywać moje dziecko”
Karol Laska, 20 czerwca 2023, 17:00
Twórca Heroes 3 i 4, David Mullich, nie miał nigdy chęci, bo ograć kolejne części serii autorstwa Ubisoftu. Wytłumaczył nam dlaczego, a przy okazji nie bał się odrobiny krytyki względem wizji francuskiej firmy. Choć znalazło się i miejsce na parę słodszych słów.

Twórcy Chimery, nowego polskiego survivalu SF: „Celujemy w realizm al dente”
Adam Zechenter, 15 czerwca 2023, 17:21
Małymi kroczkami, ale z dużymi ambicjami nadchodzi Chimera, czyli nowa polska gra science fiction łącząca parę różnych gatunkowych pomysłów. Zadaliśmy parę pytań deweloperom z Creepy Jar, a oni opowiedzieli nieco więcej o samym dziele.

„Starfield już teraz ma mniej bugów niż jakakolwiek gra Bethesdy na premierę” - twierdzi szef Xbox Studios
Kamil Kleszyk, 13 czerwca 2023, 09:15
Wiele wskazuje na to, że Starfield będzie stanowić miłą odmianę w portfolio Bethesdy. Nadchodzący kosmiczny RPG ma być najmniej zabugowaną produkcją w historii studia.

Czy id Software pomagało przy Starfieldzie? Todd Howard wyjaśnia
Kamil Kleszyk, 12 czerwca 2023, 15:34
W rozmowie z redakcją IGN szef Bethesda Game Studios – Todd Howard – ujawnił, czy studio id Software, stojące za świetną serią strzelanek Doom, pomagało przy tworzeniu Starfielda.

Rozmawiamy z twórcami Cyberpunka 2077 o Phantom Liberty
Michał Mańka, 12 czerwca 2023, 12:30
Jaki będzie Cyberpunk 2077: Phantom Liberty? Najlepiej zasięgnąć wiedzy u źródła, dlatego też spotkaliśmy się w Los Angeles z reprezentantami CD Projektu RED i porozmawialiśmy o szczegółach dodatku.

Blizzard o braku upragnionej mechaniki w Diablo 4. „Nikt nie mówi, że nie powróci”
Zbigniew Woźnicki, 9 czerwca 2023, 15:30
Słowa runiczne nie występują w serii Diablo od czasów jej drugiej odsłony. Redakcja portalu GRYOnline.pl miała okazję porozmawiać z producentami Diablo 4 i dowiedzieć się, czy ten system ma szansę powrócić.

Blizzard broni otwartego świata i funkcji online w Diablo 4. „Łatwo jest grać solo”
Zbigniew Woźnicki, 7 czerwca 2023, 17:35
Pracownicy Blizzarda zaangażowani w produkcję Diablo 4 opowiedzieli w rozmowie z nami o tym, dlaczego gra wygląda tak mrocznie i brudno, po co komu ten tryb always online i czy otwarty świat przez przypadek nie zmniejszył w oczach graczy Sanktuarium.

Co gracz będzie czuł, grając w Starfielda? Tłumaczy dla GRYOnline.pl Inon Zur
Karol Laska, 3 czerwca 2023, 11:30
Jak brzmi Starfield? Jak brzmi Fallout? Jak brzmi Syberia? Dla Inona Zura kompozycje są czymś więcej niż zwykłym soundtrackiem, mają emocjonalnie wpłynąć na gracza. Porozmawiać z uznanym muzykiem o jego największych dokonaniach w branży gier wideo.

„Kiedyś było łatwiej”. Były pracownik Blizzarda o trudach tworzenia gier
Karol Laska, 2 czerwca 2023, 18:10
Thiago Klafke, były deweloper Blizzarda i Ubisoftu, a aktualny pracownik 100 Thieves, opowiedział redakcji GRYOnline.pl o trudach tworzenia gier, niemożności eliminacji wszystkich bugów i potencjalnej przyszłości branży.

Nad Starfieldem pracuje od 7 lat, ale na pomoc przy Falloucie 3 miał tylko kilka miesięcy
Kamil Kleszyk, 2 czerwca 2023, 16:38
Inon Zur, światowej sławy kompozytor i długoletni współpracownik Bethesdy, w rozmowie z redakcją portalu GRYOnline.pl opowiedział co nieco o kulisach tworzenia ścieżki dźwiękowej do najpopularniejszych gier wideo.

„Todd Howard to Elon Musk gamingu” - twierdzi jego długoletni współpracownik
Kamil Kleszyk, 1 czerwca 2023, 17:05
W trakcie rozmowy, jaką redakcja portalu GRYOnline.pl przeprowadziła z Inonem Zurem, znanym kompozytorem muzyki do gier wideo, twórca ten nie szczędził komplementów pod adresem legendarnego projektanta i producenta gier – Todda Howarda.

„Kolega jeździł do domu na weekend, żeby wyprać rzeczy” - twórca Wiedźmina wspomina crunch
Hubert Śledziewski, 28 maja 2023, 10:00
Crunch towarzyszył studiu CD Projekt Red od samego początku. Tworząc pierwszego Wiedźmina, deweloperzy pracowali nawet po szesnaście godzin. Niektórzy z nich spali w biurze.

Sapkowski napisał sarkastyczny list do twórców Wiedźmina. Oni umieścili go w grze
Hubert Śledziewski, 27 maja 2023, 10:10
Andrzej Sapkowski miał większy udział w produkcji pierwszego Wiedźmina, niż myślicie… niż sam myśli. Napisał „sarkastyczny list” do deweloperów ze studia CD Projekt Red, który następnie trafił do gry.

Wiedźmin Online? Poznajcie polski serwer Ultimy Online w świecie Sapkowskiego!
Patryk Manelski, 12 maja 2023, 16:31
Tajemnice Cintry to prywatny serwer Ultimy Online, który korzysta ze świata Wiedźmina autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. Jest to nie tylko serwer z tradycjami, stawiający na roleplay, ale też oferujący wiele własnych rozwiązań i pomysłów.

WoW Dragonflight powstał, bo Blizzard wreszcie był gotów na zmianę podejścia do MMO
Kamil Kleszyk, 1 maja 2023, 11:00
Twórca World of Warcraft: Dragonflight, Ion Hazzikostas, zdradził, że chwalone rozszerzenie jest wynikiem nowej strategii Blizzarda, która zakłada wsłuchanie się w potrzeby graczy.

W Diablo 4 może powrócić lubiany system ulepszeń z „dwójki”
Kamil Kleszyk, 26 kwietnia 2023, 17:31
Premiera Diablo 4 zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym twórcy dostarczają nam coraz więcej – często niejednoznacznych – informacji o nadchodzącej grze. Tym wypowiedzieli się o słowach runicznych znanych z drugiej części serii.

Diablo 4 nie jest nieskończone; twórca zdradza, co nas czeka na „końcu” gry
Kamil Kleszyk, 22 kwietnia 2023, 10:37
Mimo że rozgrywka Diablo IV umożliwi graczom przekroczenie setnego poziomu w grze, to produkcja będzie miała swoje zakończenie. Nieco światła na temat starcia z finałowym bossem rzucił jeden z twórców „czwórki”.

Wiedźmin oczami grających go aktorów. Analizujemy Geraltów Jacka Rozenka i Douga Cockle'a
Hubert Śledziewski, 14 kwietnia 2023, 17:10
Dla Polaka nie ma lepszego głosu wiedźmina niż ten Jacka Rozenka. Amerykanin czy Brytyjczyk to samo powie o Dougu Cockle’u. Bazując na wywiadach z obydwoma aktorami, próbujemy wychwycić różnice w ich warsztacie i podejściu do roli Geralta z Rivii.

„Oczywiście, że Geralt wróci”. Rozmawiamy z Jackiem Rozenkiem, polskim głosem Wiedźmina
Michał Mańka, 14 kwietnia 2023, 17:10
Spotkaliśmy się z Jackiem Rozenkiem, by porozmawiać o tym, jak widzi Geralta jako postać i co znaczy dla niego Wiedźmin jako marka. Aktor opowiedział nam przy okazji o swoim aktualnym stanie zdrowotnym i potencjalnym powrocie do roli łowcy potworów.

„Geralt stał się częścią mnie”. Rozmawiamy z Dougiem Cockle'em, angielskim głosem Wiedźmina
Michał Mańka, 14 kwietnia 2023, 17:10
Spotkaliśmy się wirtualnie z Dougiem Cockle'em, by porozmawiać o tym, jak widzi Geralta jako postać i co znaczy dla niego Wiedźmin jako marka. Aktor zdradził również kulisy pracy z CD Projektem.

Jacek Rozenek o zdrowiu i powrocie do roli Geralta po udarze. „Nic nie było naturalne”
Kamil Kleszyk, 13 kwietnia 2023, 15:40
Jacek Rozenek, czyli kultowy już głos Geralta z trylogii Wiedźmina, w rozmowie z redakcją portalu GRYOnline.pl otworzył się na temat swojej rekonwalescencji.

Angielski Geralt chwali rolę Jacka Rozenka w Wiedźminie: „Daje swojej postaci więcej”
Zbigniew Woźnicki, 12 kwietnia 2023, 16:24
Aktor Doug Cockle udzielił wywiadu redakcji portalu GRYOnline.pl. W rozmowie mężczyzna opowiedział o swojej przygodzie z Wiedźminem. Wspomniał również o interpretacji postaci Jacka Rozenka i co o niej uważa.

Jacek Rozenek o powrocie do roli Geralta. Aktor postawił sprawę jednoznacznie
Kamil Kleszyk, 12 kwietnia 2023, 12:50
W mniemaniu wielu graczy Wiedźmin jest tylko jeden i jest nim Jacek Rozenek. Aktor użyczający głosu Geraltowi z Rivii w rozmowie z redakcją portalu GRYOnline.pl zdradził, że chętnie powróciłby do roli Rzeźnika z Blaviken.

Clint Eastwood inspiracją dla Geralta? Wiedźmin miał brzmieć jak postać z tego filmu
Kamil Kleszyk, 7 kwietnia 2023, 16:43
Aktor Doug Cockle, który znany jest między innymi jako głos Geralta w anglojęzycznej wersji Wiedźmina, udzielił wywiadu redakcji GRYOnline.pl. Artysta opowiedzia nieco o procesie przygotowania się do swojej roli i inspiracji Clintem Eastwoodem.

Reżyser Szybkich i wściekłych 10 o tym, jak w ostatnich filmach mogą uśmiercić każdego
Kamil Kleszyk, 2 kwietnia 2023, 14:25
Louis Leterrier, reżyser Szybkich i wściekłych 10, odniósł się ostatnich dwóch odsłon sagi zapoczątkowanej w 2001 roku. Według twórcy finał serii nie dla wszystkich skończy się szczęśliwie.

Czy zmiany w CS 2 dotkną zwykłych graczy? Zapytaliśmy prosa
Dariusz Matusiak, 31 marca 2023, 18:09
Counter Strike 2 nadchodzi wielkimi krokami. O znaczenie pozornie niewielkich zmian w CSGO zapytaliśmy zawodowego gracza i trenera.

Twórca Stellaris mówi nam o potencjale gry i szansach na sequel
Maciej Pawlikowski, 24 marca 2023, 17:20
Zadaliśmy Stephenowi Murayowi, reżyserowi gry Stellaris, kilka pytań dotyczących franczyzy, jej przyszłości i, a może przede wszystkim, czy przetrwamy kontakt z obcą cywilizacją.

Ekranizacja Ghost of Tsushima dorówna sukcesowi The Last of Us? Tak uważa Chad Stahelski
Kamil Kleszyk, 18 marca 2023, 11:22
Chad Stahelski z pewnością nie może narzekać na nudę. Oprócz stworzenia najnowszego filmu z serii John Wick, reżyser pracuje m.in. nad adaptacją gry Ghost of Tsushima. W najnowszym wywiadzie rzucił nieco światła na swój projekt.

Zagraniczny deweloper o polskości Wiedźmina: „traci przy tłumaczeniu na angielski”
Jakub Błażewicz, 17 marca 2023, 19:00
Wiedźmin mógł wypromować „słowiańskość” w grach wideo, ale twórcy Szrota uważają, że serię CD Projekt RED nieco się „blokuje” w przedstawieniu polskiej kultury.

Gwiazda Guardians of the Galaxy 3 o tym, jaki będzie los Nebuli
Kamil Kleszyk, 12 marca 2023, 12:18
Karen Gillan portretująca Nebulę w MCU, zdradziła, jak śmierć Thanosa wpłynie na jej postać w Strażnikach Galaktyki 3.

To już nie tylko gra. Football Manager produkuje prawdziwych trenerów piłki nożnej
Mikołaj Łaszkiewicz, 12 marca 2023, 11:30
Football Manager to seria symulacyjnych gier piłkarskich, w której wcielamy się w menedżera zespołu – wciągająca na tyle, że z FM-a można przejść na prawdziwe piłkarskie boiska i trenować profesjonalną drużynę.

Został trenerem Legia Ladies. Bez Football Managera nie pracowałby w zawodzie
Hubert Śledziewski, 10 marca 2023, 16:00
Czy z wirtualnych boisk w Football Managerze można przejść do tych prawdziwych? A można, jak najbardziej. Ba, niekiedy jest to wręcz droga do sukcesu w roli szkoleniowca.

„Nie martwiłem się, czy gra będzie popularna”. Rozmawiamy z twórcą Pentiment
Karol Laska, 5 marca 2023, 12:00
Pentiment to jedno z największych zaskoczeń ostatniego roku i minionych lat. Wielka firma wydała na świat pozornie mały tytuł i nie do końca liczyła na sukces komercyjny. Więcej o perełce Obsidianu opowiada nam reżyser gry, Josh Sawyer.

Twórca Fallout: New Vegas i Pentiment: „Nie mam nic przeciwko kolejnej grze historycznej”
Jakub Błażewicz, 4 marca 2023, 15:00
Twórca Fallout New Vegas myśli o powrocie do gier historycznych po sukcesie Pentiment, ale stawia pewne warunki.

Czy z zabijania w GTA trzeba się spowiadać? Rozmawiamy z księdzem o grach wideo
Karol Laska, 26 lutego 2023, 13:00
Kiedy gracz grzeszy? W jakie gry grają księża? Czy kontakt z demonami w Diablo bądź Doomie niesie ze sobą jakieś ryzyko? Relacja Kościoła i cyfrowej rozrywki budzi wiele pytań. Odpowiedzi na nie udzielił nam brat jezuita, Michał Maciejny.

Reżyser i obsada Ant-Mana już myślą o tym, jaki może być czwarty film
Kamil Kleszyk, 26 lutego 2023, 11:09
Wygląda na to, że reżyser Ant-Mana i Osy: Kwantomanii, Peyton Reed, nie zwraca uwagi na słaby odbiór widowiska, bowiem już snuje plany na czwartą odsłonę. Pomysłowi przyklaskują członkowie obsady.

Ksiądz o mikrotransakcjach: „to najgorszy grzech twórców gier wideo”
Hubert Śledziewski, 25 lutego 2023, 16:00
Czy ksiądz może być również graczem? Oczywiście. Świetnym tego przykładem jest brat Michał Maciejny, który uważa, iż mikrotransakcje są największym grzechem twórców gier.

Twórca Faraona mówi nam o „upierdliwym” systemie walki i tworzeniu gry z lat 90. w 2023 roku
Krystian Smoszna, 23 lutego 2023, 15:31
Rozmawiamy z Theophilem Noire, czyli twórcą Pharaoh: A New Era – remake’u kultowego w pewnych kręgach Faraona. Jaki był na plan na odświeżenie gry i czy można liczyć w przyszłości na więcej takich powrotów do przeszłości?

22 lata sam robi gry o skokach narciarskich. „To moja pasja”
Dariusz Matusiak, 19 lutego 2023, 12:10
„W co grasz? W Małysza” – kiedyś, słysząc te słowa, każdy wiedział, że chodzi o grę Deluxe Ski Jump –istotną część polskiej popkultury. Mieliśmy okazję porozmawiać z jej twórcą – Jussim Koskelą – na temat DSJ i nie tylko.

Twórca „Małysza” o fanach gry. „Gracze PC są najbardziej oddani”
Jakub Błażewicz, 18 lutego 2023, 14:30
Deluxe Ski Jump od dawna podbija urządzenia mobilne, ale Jussi Koskela, twórca serii, twierdzi, że to na pecetach cykl ma najbardziej oddanych fanów.

Około 80% graczy Deluxe Ski Jump stanowią Polacy, twierdzi twórca gry
Hubert Śledziewski, 17 lutego 2023, 16:00
Co łączy Deluxe Ski Jump i Gothica? Obie te serie nie zostały stworzone przez Polaków, lecz cieszą się w naszym kraju ogromną popularnością. Przy czym DSJ chyba większą – twórca cyklu, Jussi Koskela, wyjawił nam, że grają weń głównie Polacy.

Twórca Mafii i Hidden & Dangerous mówi nam o swojej nowej grze z Chuckiem Norrisem
Krzysiek Kalwasiński, 13 lutego 2023, 16:15
Crime Boss: Rockay City to list miłosny do kina akcji z drugiej połowy lat 80. i pierwszej połowy lat 90. To też ciekawy miszmasz gatunkowy, który obiecuje wnieść trochę świeżości do gatunku FPS-ów. Mieliśmy okazję zapytać twórcę o grę.

Ta scena w 5. odcinku The Last of Us mogła być jeszcze bardziej paskudna
Kamil Kleszyk, 12 lutego 2023, 11:41
Twórca serialu The Last of Us, Craig Mazin, zdradził swoje początkowe plany na jedną ze scen z piątego odcinka. Okazuje się, że w pierwotnych założeniach miała być ona znacznie bardziej brutalna. Uwaga, tekst zawiera spoilery.

Pedro Pascal zapomniał, że dostał rolę w The Last of Us
Kamil Kleszyk, 5 lutego 2023, 17:39
Pedro Pascal odgrywający rolę Joela w serialu The Last of Us opowiedział o castingu do widowiska HBO. Aktor przez leki nasenne zapomniał, że dostał angaż do produkcji.

Twórcy Minecraft Legends: „Znajdziecie tu rzeczy, których próżno szukać w RTS-ach”
Dariusz Matusiak, 25 stycznia 2023, 21:20
Było Diablo „w Minecrafcie”, teraz nadchodzi strategia „w Minecrafcie”, która ma być jednocześnie grą akcji. O to, jak połączono te dwa gatunki, wypytaliśmy twórców gry. Czy Minecraft Legends przekona do siebie hardcore’owych fanów strategii?