Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gol originals 22 lipca 2023, 15:48

Twórca Baldur's Gate 3 nie rozumie, czemu nie powstaje więcej takich gier

Reżyser Baldur’s Gate 3, Swen Vincke, przyznał, że nie rozumie, czemu wychodzi tak mało klasycznych gier RPG. Chciałby, aby było inaczej, bo wtedy miałby więcej tytułów do ogrania.

Źródło fot. Larian Studios.
i

W ostatnich dniach rozmaici deweloperzy zaczęli nazywać Baldur’s Gate III anomalią, twierdząc, że – przez swój rozmach – nadchodząca gra Larian Studios nie powinna stać się nowym standardem w branży, gdyż powstawała w nietypowych warunkach. Można się z tym zgadzać lub nie, choć fakt, iż w podobnym tonie wypowiadają się nawet twórcy z molocha, jakim jest Blizzard, zakrawa na lekką hipokryzję.

Tymczasem Swen Vincke – założyciel i CEO Larian Studios, a także reżyser trzeciego „Baldura” – przyznał, że nie rozumie, dlaczego powstaje tak mało klasycznych gier RPG. Czy byłyby tak duże, złożone i dopracowane, jak – prawdopodobnie – BGIII? To już inna sprawa.

O tym, dlaczego chciałby, aby ukazywało się więcej tego typu produkcji, Vincke powiedział Michałowi Mańce, który miał niedawno okazję przeprowadzić z nim wywiad. Oczywiście jest to tylko jeden z poruszonych w nim tematów. Całość możecie przeczytać, klikając w poniższy link.

  1. „Nie sądzę, aby wcześniej taka gra została stworzona” – rozmawiamy z twórcą Baldur’s Gate 3

Gdy poruszona została kwestia relatywnie małej liczby izometrycznych RPG na rynku, Vincke odniósł się do niej w następujący sposób:

MM: Tworzycie gry RPG od dłuższego czasu i są one bardzo cenione przez społeczność, ale dlaczego jesteście jednym z niewielu studiów, które potrafią i chcą projektować klasyczne izometryczne RPG? Jak uważasz, dlaczego nie ma zbyt wielu innych studiów działających w tym obszarze?

SV: Nie wiem.

MM: Jest dużo gier RPG akcji, ale nie takich jak te.

SV: Szczerze mówiąc, nie rozumiem tego. Ponieważ udowodniliśmy z Original Sin, że popyt jest na to ogromny. To od innych studiów zależy, co o tym sądzą. Ja wiem, dlaczego my to robimy. Cieszymy się tym, mamy z tego dużo frajdy. Najwyraźniej jesteśmy w stanie finansować nasz rozwój, ponieważ sprzedajemy wystarczająco wiele egzemplarzy, więc... dopóki ten cykl działa, jesteśmy szczęśliwi. Osobiście pragnąłbym, aby więcej ludzi tworzyło podobne gry, ponieważ mógłbym w nie grać. Tymczasem nie ma zbyt wielu gier takich jak nasze, a chciałbym, żeby istniały.

Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że po premierze Baldur’s Gate III choć kilka zespołów deweloperskich postanowi pójść drogą Larian Studios. O tym, czy trzeci „Baldur” rzeczywiście będzie tak dobrą grą, na jaką się zapowiada, przekonamy się już niebawem. Tytuł ukaże się 3 sierpnia na PC i 6 września na PS5.

  1. Baldur's Gate III nie musi być „Baldurem”, abym przeżył w nim przygodę życia

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej