wywiady - newsy i ciekawostki
Nowa gra twórcy Stardew Valley nie będzie tylko prostym „kopiuj-wklej” z kultowego rolniczego RPG
Maciej Gaffke, 7 listopada 2024, 18:52
Eric Barone, twórca hitowego Stardew Valley, opowiedział o pracach nad Haunted Chocolatier. Często bywa ona za bardzo porównywana do rolniczego RPG-a.
7 lat po debiucie Mass Effect: Andromeda dyrektor kreatywny rozmyśla nad odbiorem gry. „Negatywne recenzje nie były niesprawiedliwe”
Maciej Gaffke, 5 listopada 2024, 19:45
John Epler ze studia BioWare podał przyczyny porażki gry Mass Effect: Andromeda. Dyrektor kreatywny twierdzi, że gracze wydali mniej więcej sprawiedliwy osąd.
Były pracownik Bethesdy ujawnił powody, dla których Skyrim dostał tylko trzy DLC
Maciej Gaffke, 4 listopada 2024, 20:38
Były pracownik Bethesdy wyjaśnił, dlaczego studio zaprzestało rozwoju Skyrima. Wskazał on, że firma nie chciała się ograniczać do jednego gatunku gier.
„Klątwa sukcesu” i zbytnia pewność siebie to przyczyny porażek Paradoxu. Firma wraca do korzeni i stawia na preprodukcję
Jakub Błażewicz, 9 października 2024, 13:01
Mniejsze gry, dłuższa preprodukcja i więcej prototypów oraz beta-testów. Takie założenia przyjęła firma Paradox Interactive, by uniknąć powtórki z Cities: Skylines 2.
Starfield to „cud techniki” i „pod wieloma względami najlepsza gra, jaką Bethesda kiedykolwiek stworzyła”, twierdzi reżyser
Marcin Bukowski, 3 października 2024, 13:11
Jeden z twórców Starfielda jest bardzo dumny ze swojego dzieła. Pokusił się nawet o określenie go „najlepszym pod wieloma względami projektem Bethesdy”.
Ubisoft wyjaśnił, dlaczego na odsłonę Assassin’s Creed w Japonii musieliśmy czekać tak długo
Maciej Gaffke, 12 sierpnia 2024, 20:54
Główny producent Assassin’s Creed: Shadows podał powody, dla których tak długo musieliśmy czekać na odsłonę serii osadzoną w Japonii.
Baldur’s Gate 3 jakie znamy, nie mogłoby powstać, gdyby Larian należał do wielkiej korporacji. „Przerazisz się, gdy to zobaczysz”, powiedział Swen Vincke o stylu pracy swojego zespołu
Maciej Gaffke, 3 sierpnia 2024, 12:14
Szef Larian Studios, Swen Vincke, powiedział w ostatnim wywiadzie, że styl pracy jego zespołu mógłby przerazić udziałowców i ewentualnego wydawcę.
„Umieranie” gier to nic złego? Twórca Palworld uważa, że nacisk na „gry bez końca” szkodzi branży
Jakub Błażewicz, 31 lipca 2024, 10:35
John „Bucky” Buckley ze studia PocketPair dołączył do deweloperów krytykujących obecne trendy patrzenia na sukces gier (w tym Palworlda) tylko przez pryzmat liczby graczy w danej produkcji.
Twórca Counter-Strike nie żałuje sprzedania marki Valve, ale wolałby osłabić AWP
Jakub Błażewicz, 19 lipca 2024, 13:54
Minh „Gooseman” Le docenia to, jak Valve podtrzymało dziedzictwo Counter-Strike'a. Co najwyżej żałuje, że nie poprawił zawczasu balansu broni.
„Nie liczcie na wielkie hity”. Wydawca Manor Lords nie jest zainteresowany giełdą i „nieskończonym wzrostem”
Jakub Błażewicz, 12 lipca 2024, 13:00
Tim Bender z firmy Hooded Horse (Manor Lords, Against the Storm) ponownie skrytykował wydawców, którzy stawiają na szukanie wielkiego przeboju kosztem studiów.
„Wierzę, że każdy, kto gra w Diablo 4 chce, żeby to była fantastyczna gra” - wywiad z twórcami z Blizzarda
Hubert Sosnowski, 30 kwietnia 2024, 19:00
Wiele osób uważa, że nadchodzący czwarty sezon Diablo 4 to ostatni dzwonek dla gry. Mieliśmy okazję porozmawiać z dwoma bardzo wygadanymi twórcami z Blizzarda o nadchodzących zmianach i tym, jak wpłyną na znękanego giganta gatunku hack'n'slash.
Kingdom Come 2 będzie „mroczniejsze i bardziej poważne”, ale twórcy zapewnili nas, że gra zachowa styl poprzednika
Jakub Błażewicz, 19 kwietnia 2024, 11:32
Kingdom Come: Deliverance 2 będzie lepsze, poważniejsze i bardziej mroczne od pierwszej odsłony serii, ale studio Warhorse mówi raczej o ewolucji niż rewolucji.
Rozmawiałem z twórcami Rise of the Ronin - o wyborach moralnych, broni palnej i nie tylko
Hubert Śledziewski, 23 marca 2024, 09:43
Jakimi grami inspirowali się twórcy Rise of the Ronin? Jakie znaczenie w tej produkcji mają wybory moralne? Czy broń palna nie zaburza balansu rozgrywki? O te i inne kwestie wypytałem twórców nowego soulslike’a.
Twórcy RoboCopa mają na oku kilka dużych marek. Zdradzili też, że Rogue City powstało w 3 lata
Kamil Kleszyk, 10 stycznia 2024, 17:16
W rozmowie z serwisem Exputer reżyser gry RoboCop: Rogue City, Piotr Łatocha, ujawnił kilka ciekawostek na temat jej rozwoju oraz planów studia Teyon na przyszłość.
„Na początku zawsze jest gra”: twórca muzyki do Wiedźmina 3 porozmawiał ze mną o pracy kompozytora - muzyczny cykl Adama
Adam Adamczyk, 12 grudnia 2023, 14:12
W dzisiejszej odsłonie ścieżek dźwiękowych, które warto znać, skupiłem się na muzyce z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Na potrzeby artykułu przeprowadziłem również wywiad z kompozytorem pracującym przy produkcji - Marcinem Przybyłowiczem.
Andrzej Sapkowski nie grał i nie zamierza grać w Wiedźmina, nic się nie zmieniło przez ostatnie lata
Marcin Przała, 22 listopada 2023, 18:12
Andrzej Sapkowski nie zmienia zdania i podtrzymuje, że nie planuje sięgać po gry z serii Wiedźmin ani po żadne inne produkcje z tego segmentu rozrywki.
Pokemony będą nas bawić przez setki lat? Tego chce szef The Pokemon Company
Michał Harat, 21 listopada 2023, 20:50
Dyrektor operacyjny The Pokemon Company, Takato Utsonomiya, w rozmowie z redaktorem The Guardian stwierdził, że celem firmy jest „utrzymanie Pokemonów przy życiu przez setki lat”. W związku z tym poruszył też kilka kwestii związanych z przyszłością marki.
Masa nowych wieści o Gothic 2: Kronikach Myrtany, wersja 2.0 zapowiada się nadzwyczajnie
Hubert Śledziewski, 22 października 2023, 15:40
Kiedy ukaże się wersja 2.0 moda Kroniki Myrtany: Archolos do Gothica 2: Nocy Kruka? Co dokładnie wprowadzi? Jak trudne będzie DLC Hardcore Mode? Czy będą nowe zakończenia? Porozmawiałem z twórcą i mam dla Was odpowiedzi na te i wiele innych pytań.
Chciałbyś zapytać Valve o Half-Life 3? Właśnie nadarzyła się ku temu znakomita okazja
Jakub Błażewicz, 11 października 2023, 16:22
Pracownicy Valve wkrótce odpowiedzą na pytania fanów Counter-Strike'a, Dota 2, Team Fortress 2 i innych gier firmy.
3000 osób pracuje nad rozwojem Call of Duty, Activision rozplanowało serię na kilka lat do przodu
Maciej Gaffke, 4 października 2023, 10:08
Call of Duty jest priorytetem dla Activision. Gry z tej serii są zaplanowane na kilka lat do przodu, więc fanom na pewno nie zabraknie dobrej zabawy.
Porzucenie Cyberpunka 2077 nie wchodziło w grę: „kulminacją naszych działań jest wersja 2.0”
Adam Adamczyk, 29 września 2023, 10:07
Projekt RED nigdy nie zamierzał porzucać Cyberpunka 2077. Zdaniem reżysera gry wszystkie decyzje, działania i aktualizacje prowadziły do wersji 2.0.
Gry powinny kosztować nawet ponad 400 zł - tak twierdzi prezes Capcomu
Maciej Gaffke, 26 września 2023, 09:57
Być może niedługo za egzemplarz gry trzeba będzie zapłacić o wiele więcej. Za takim rozwiązaniem opowiada się zdecydowanie prezes Capcomu.
Reżyser Gothic Remake pokazał mi grę w akcji. Poczułem starego ducha w nowym wydaniu
Karol Laska, 13 września 2023, 13:01
Tak, widziałem Gothica Remake. I jest lepiej niż myślałem. To dalej Gothic w duchu, mniej z drewna, choć i paru kanciastości nie zabrakło. Reżyser gry sprawia jednak wrażenie osoby, która wie, co robi. A robi coś zaskakująco ambitnego.
Wielka skrucha Petera Molyneuxa: „Wszystko, co mówię, należy traktować z przymrużeniem oka”
Maciej Gaffke, 6 września 2023, 13:46
Słynny brytyjski programista przyznał niedawno, że ma wyrzuty sumienia po wywiadach, w których składał niedotrzymane obietnice względem swoich gier.
Bethesda na poważnie podeszła do religii w Starfieldzie; konsultowano się z jezuitą
Maciej Gaffke, 31 sierpnia 2023, 09:54
Religia będzie jednym z istotniejszych elementów w zbliżającym się Starfieldzie. Główny projektant gry wyznał, że skorzystano z pomocy byłego scenarzysty, jezuity, który obecnie szkoli się na księdza.
„Mógłby mieć jaja, by napisać, że ma dość”. Rozmawiamy z współtwórcą i przedstawiamy kulisy upadku Dziejów Khorinis
Karol Laska, 28 sierpnia 2023, 15:15
Co się stało, że po 15 latach Dzieje Khorinis zostały anulowane i czy aby na pewno to wszystko wina komunikacyjnych barier. O kulisach projektu opowiedział w rozmowie z GRYOnline.pl koordynator scenarzystów moda, Piotr „Bhaal” Cholewa.
Współtworzył Call of Duty, a spytany o najoryginalniejszy FPS - wybrał polską grę
Paweł Musiolik, 25 sierpnia 2023, 15:45
Immortals of Aveum jest czymś wyjątkowym w morzu FPS-ów. Reżyser tego magicznego shootera na tyle inaczej patrzy na gatunek, że za najoryginalniejszą strzelankę uważa pewien polski tytuł.
Między strzelanką fantastyczną a realistyczną - wywiad z twórcą Immortals of Aveum
Karol Laska, 24 sierpnia 2023, 15:00
Porozmawialiśmy z reżyserem gry Immortals of Aveum oraz współtwórcą kampanii fabularnych do znanych odsłon Call of Duty o jego najnowszej produkcji, rozwoju gatunku strzelanek oraz wadze nowych marek w dobie sequeli.
Producent portu Gothica mówi nam, dlaczego gra nie trafi na inne platformy
Krzysiek Kalwasiński, 18 sierpnia 2023, 15:18
Zapytaliśmy producenta switchowej wersji Gothica o to, dlaczego port tej kultowej gry trafi jedynie na Nintendo Switcha. Jak się okazuje, ma to związek z powstającym remakiem.
W Alan Wake 2 będziemy bardziej bezbronni, a wrogowie więksi i groźniejsi
Maciej Gaffke, 10 sierpnia 2023, 18:11
Reżyser Alana Wake'a 2 zdradził nowe wiadomości o grze. Podczas wywiadu dla magazynu Edge ujawnił on, jaką serią inspirowali się deweloperzy oraz na czym się skupili.
„Zawartość i jakość PoE 2 pobije na łeb PoE 1” - nasza rozmowa z twórcami Path of Exile 2
Piotr Maciejczak, 30 lipca 2023, 15:04
Path of Exile 2 to gra, która być może osiągnie to, czego nie udało się osiągnąć Diablo 4 – przytrzyma nas przy komputerach dłużej, a nie tylko na czas kampanii fabularnej. Widzieliśmy już ten tytuł w akcji i udało nam się porozmawiać ze studiem Grinding Gear Games.
Path of Exile 2 po polsku? Twórcy: „język polski jest wysoko na liście”
Hubert Śledziewski, 29 lipca 2023, 16:00
Czy w Path of Exile 2 zagramy po polsku? Twórcy ze studia Grinding Gear Games udzielili na to pytanie odpowiedzi, która daje pewną nadzieję na rodzimą lokalizację.
Twórca Path of Exile o Diablo 4 - „nie czuję, że gram w RPG akcji”
Hubert Śledziewski, 29 lipca 2023, 10:25
Reżyser kreatywny Path of Exile 2 przyznał, że tworząc tę grę, studio Grinding Gear Games nie szuka inspiracji w Diablo 4. „To dwie różne produkcje”.
Twórca Baldur's Gate 3 nie rozumie, czemu nie powstaje więcej takich gier
Hubert Śledziewski, 22 lipca 2023, 15:48
Reżyser Baldur’s Gate 3, Swen Vincke, przyznał, że nie rozumie, czemu wychodzi tak mało klasycznych gier RPG. Chciałby, aby było inaczej, bo wtedy miałby więcej tytułów do ogrania.
„Nie sądzę, aby wcześniej taka gra została stworzona” - rozmawiamy z twórcą Baldur’s Gate 3
Michał Mańka, 22 lipca 2023, 10:30
Baldur’s Gate 3 to największa gra RPG, jaka wyjdzie w tym roku... a może w ogóle w ostatnich latach. Oczekiwania graczy są ogromne, w końcu za tym projektem stoją twórcy znakomitego Divinity Original Sin 2. Mieliśmy okazję porozmawiać z szefem studia Larian. Oto czego się dowiedzieliśmy.
Twórca Dying Light 2 ocenia Dead Island 2. Tę jedną rzecz chciałby „odzobaczyć”
Hubert Śledziewski, 11 lipca 2023, 16:22
Jakie byłoby Dead Island 2, gdyby – tak jak „jedynkę” – stworzył je polski Techland? Odpowiedzi na to pytanie już nie poznamy. Wiemy za to, jaki element tej gry nie przypadł do gustu Tymonowi Smektale, lead game designerowi Dying Light 2.
CP2077 Phantom Liberty z nowym zakończeniem, ale nie takim, jakie marzy się fanom
Maciej Gaffke, 7 lipca 2023, 20:13
W niedawnym wywiadzie przedstawicielka studia CD Projekt RED zdradziła, że DLC Phantom Liberty wprowadzi nowe zakończenie do Cyberpunka 2077.
Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2023, 12:30
Ojciec serii Fable i niezapomnianego Black & White, Peter Molyneux, zdradził, że jego nadchodzący projekt będzie przypominać największe hity, które stworzył.
Paweł Sasko o misji z Krwawym Baronem: „Czegoś takiego w grach AAA nie było”
Hubert Śledziewski, 1 lipca 2023, 12:47
Wątek Krwawego Barona to jedna z najlepszych, najdojrzalszych historii w Wiedźminie 3 – a być może i w grach w ogóle. O stojących za nią inspiracjach opowiedział nam Paweł Sasko ze studia CD Projekt Red.
Paweł Sasko przyznaje - z tą rzeczą w Cyberpunku przesadzili
Hubert Śledziewski, 30 czerwca 2023, 15:39
Artyści rzadko uważają swoje dzieła za w pełni ukończone. Dotyczy to również deweloperów gier. Paweł Sasko ze studia CD Projekt Red przyznał, z którym elementem Cyberpunka 2077 przesadził – gdyby mógł, pewnie by to zmienił.
Paweł Sasko o dramatycznej śmierci w Wiedźminie 3: „Chciałem, aby zabolała graczy”
Hubert Śledziewski, 29 czerwca 2023, 16:37
Paweł Sasko, główny projektant zadań w Wiedźminie 3, wyjawił nam, skąd wziął się pomysł uśmiercenia pewnego ważnego bohatera w Dzikim Gonie. „Potrzebowałem postaci, która zaboli”. [Uwaga: spoilery].
Przedstawiciel CD Projekt opowiada o trudnych kulisach powstawania Cyberpunka 2077
Adam Celarek, 27 czerwca 2023, 16:28
Przedstawiciel studia CD Projekt RED udzielił niedawno wywiadu dla serwisu GamesIndustry.biz. Na jego łamach deweloper wspomina o trudnym procesie odbudowy zaufania wśród graczy, a także dzieli się ogólnymi planami na przyszłość.
Twórca Heroes 3 nigdy nie grał w HoMM od Ubisoftu. „Ktoś inny zaczął wychowywać moje dziecko”
Karol Laska, 20 czerwca 2023, 17:00
Twórca Heroes 3 i 4, David Mullich, nie miał nigdy chęci, bo ograć kolejne części serii autorstwa Ubisoftu. Wytłumaczył nam dlaczego, a przy okazji nie bał się odrobiny krytyki względem wizji francuskiej firmy. Choć znalazło się i miejsce na parę słodszych słów.
Twórcy Chimery, nowego polskiego survivalu SF: „Celujemy w realizm al dente”
Adam Zechenter, 15 czerwca 2023, 17:21
Małymi kroczkami, ale z dużymi ambicjami nadchodzi Chimera, czyli nowa polska gra science fiction łącząca parę różnych gatunkowych pomysłów. Zadaliśmy parę pytań deweloperom z Creepy Jar, a oni opowiedzieli nieco więcej o samym dziele.
„Starfield już teraz ma mniej bugów niż jakakolwiek gra Bethesdy na premierę” - twierdzi szef Xbox Studios
Kamil Kleszyk, 13 czerwca 2023, 09:15
Wiele wskazuje na to, że Starfield będzie stanowić miłą odmianę w portfolio Bethesdy. Nadchodzący kosmiczny RPG ma być najmniej zabugowaną produkcją w historii studia.
Czy id Software pomagało przy Starfieldzie? Todd Howard wyjaśnia
Kamil Kleszyk, 12 czerwca 2023, 15:34
W rozmowie z redakcją IGN szef Bethesda Game Studios – Todd Howard – ujawnił, czy studio id Software, stojące za świetną serią strzelanek Doom, pomagało przy tworzeniu Starfielda.
Rozmawiamy z twórcami Cyberpunka 2077 o Phantom Liberty
Michał Mańka, 12 czerwca 2023, 12:30
Jaki będzie Cyberpunk 2077: Phantom Liberty? Najlepiej zasięgnąć wiedzy u źródła, dlatego też spotkaliśmy się w Los Angeles z reprezentantami CD Projektu RED i porozmawialiśmy o szczegółach dodatku.
Blizzard o braku upragnionej mechaniki w Diablo 4. „Nikt nie mówi, że nie powróci”
Zbigniew Woźnicki, 9 czerwca 2023, 15:30
Słowa runiczne nie występują w serii Diablo od czasów jej drugiej odsłony. Redakcja portalu GRYOnline.pl miała okazję porozmawiać z producentami Diablo 4 i dowiedzieć się, czy ten system ma szansę powrócić.
Blizzard broni otwartego świata i funkcji online w Diablo 4. „Łatwo jest grać solo”
Zbigniew Woźnicki, 7 czerwca 2023, 17:35
Pracownicy Blizzarda zaangażowani w produkcję Diablo 4 opowiedzieli w rozmowie z nami o tym, dlaczego gra wygląda tak mrocznie i brudno, po co komu ten tryb always online i czy otwarty świat przez przypadek nie zmniejszył w oczach graczy Sanktuarium.
Co gracz będzie czuł, grając w Starfielda? Tłumaczy dla GRYOnline.pl Inon Zur
Karol Laska, 3 czerwca 2023, 11:30
Jak brzmi Starfield? Jak brzmi Fallout? Jak brzmi Syberia? Dla Inona Zura kompozycje są czymś więcej niż zwykłym soundtrackiem, mają emocjonalnie wpłynąć na gracza. Porozmawiać z uznanym muzykiem o jego największych dokonaniach w branży gier wideo.