Czy id Software pomagało przy Starfieldzie? Todd Howard wyjaśnia
W rozmowie z redakcją IGN szef Bethesda Game Studios – Todd Howard – ujawnił, czy studio id Software, stojące za świetną serią strzelanek Doom, pomagało przy tworzeniu Starfielda.
Emocje związane z niedzielną prezentacją Starfielda powoli opadają. Mimo że Bethesda ujawniła dużo informacji na temat swojego niezwykle wyczekiwanego RPG-a, to wciąż pozostaje kilka niewyjaśnionych kwestii związanych z nadchodzącym tytułem. Jedną z nich jest rzekoma pomoc przy projekcie studia id Software. Niedawne plotki sugerowały bowiem, że twórcy m.in. Dooma Eternal wprowadzili zmiany w systemie walki w Starfieldzie.
Redakcja portalu IGN skorzystała więc z okazji i w trakcie rozmowy z szefem Bethesda Game Studios – Toddem Howardem – zapytała o prawdziwość tych pogłosek. Legendarny producent i projektant gier komputerowych przyznał, że id Software rzeczywiście pomagało przy Starfieldzie, ale tylko jeśli chodzi o kwestię grafiki.
[…] w przypadku Fallouta 4 dali nam [deweloperzy z id Software – przyp. red.] kilka wskazówek, jak poradzić sobie z systemem walki. W przypadku Starfielda sami zmieniliśmy walkę i naprawdę czujemy się [z nią – dop. red.] świetnie. Ale id pomogło nam bardziej ze stroną graficzną gry – zdradził Howard.
Twórca dodał, że id Software pomogło Bethesdzie przenieść do Creation Engine 2 kilka ciekawych funkcji z technologii id Tech.
Chodzi o rozmycie obrazu w ruchu. Dzięki temu gra wydaje się bardziej płynna. Ponadto było kilka innych rzeczy, które wykorzystują w id Tech, a które chcieliśmy przenieść do Creation Engine 2. Więc pomogli nam to zrobić i to jest świetne.
Co ciekawe, Howard był bardzo bliski ujawnienia, nad czym teraz pracuje studio id Software, ale na nasze nieszczęście w porę się powstrzymał. Niemniej jednak wygląda na to, że będzie to coś spektakularnego.
Jestem wielkim fanem ich twórczości. Możliwość wcześniejszego przyjrzenia się temu, co robią dalej… Nie chcę o tym rozmawiać, ale to po prostu… – zakończył tajemniczo.
Ostatnimi produkcjami id Software były wspomniany wcześniej Doom Eternal, który pojawiło się na rynku w 2020 roku, oraz finalna wersja Quake Champions z 2022 roku. Od tamtej pory próżno szukać jakichkolwiek informacji o działalności studia.
Wracając jednak do Starfielda, RPG Bethesdy zmierza na PC oraz konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Premiera nastąpi 6 września tego roku. Produkcja dostępna będzie również w abonamencie Game Pass, zarówno na PC, jak i konsolach Xbox.