wywiady - newsy i ciekawostki (6)
Prezes Cryteka obszernie opowiada o problemach finansowych i przyszłości firmy
Michał Jodłowski, 8 sierpnia 2014, 18:45
Z wyjątkowo obszernego wywiadu, którego ostatnio udzielił serwisowi Eurogamer Cevat Yerli – założyciel i prezes firmy Crytek – można wiele dowiedzieć się na temat głośnych od jakiegoś czasu problemów finansowych twórców takich serii, jak ich sztandarowe Far Cry czy Crysis, a także o planach na przyszłość, m.in. dotyczących przejścia studia na produkcję gier w modelu biznesowym free-to-play, ulepszaniu Warface czy kontynuacji Ryse: Son of Rome.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - grafika na konsolach to ustawienia HIGH na PC
Krzysztof Nieradko, 18 czerwca 2014, 21:13
CD Projekt RED ujawniło, że trwają prace nad możliwością uruchomienia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsoli Xbox One w rozdzielczości 1080p. W wersji przeznaczonej na PlayStation 4 już udało się to osiągnąć. Producenci zapewniają także, że posiadacze potężnych pecetów otrzymają dodatkowe opcje graficzne.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – przejście gry w 100 godzin będzie speedrunem
Michał Jodłowski, 13 czerwca 2014, 12:50
Podczas tegorocznych targów E3 w Los Angeles, Peter Gelencser, starszy projektant poziomów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, udzielił wywiadu na temat jej świata. Stwierdził m.in. że ukończenie gry w 100 godzin będzie można uznać za tzw. speedrun.
Uncharted 4: A Thief’s End powstaje pod wpływem The Last of Us - zobacz wideo-wywiad z twórcami
Krzysztof Mysiak, 13 czerwca 2014, 11:20
Naughty Dog przygotowało wywiad, w którym dwaj członkowie wspomnianego studia opowiadają o kulisach produkcji gry Uncharted 4: A Thief’s End. Poznaliśmy dzięki temu kilka ogólnych faktów na jej temat, wśród których najciekawszy to ten, że na czwartą odsłonę przygód Nathana Drake’a całkiem wyraźnie wpłynie The Last of Us.
EA marzy o zrobieniu gry Star Wars w stylu serii Batman: Arkham
Artur Raciborski, 25 marca 2014, 10:24
Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, zdradził w wywiadzie dla Fortune, że firma planuje wzorować się na serii Batman: Arkham przy tworzeniu gier w uniwersum Gwiezdnych Wojen.
Kingdom Come: Deliverance będzie większe od Obliviona - wywiad z Danielem Vávrą
Kamil Zwijacz, 20 marca 2014, 14:32
Udało nam się porozmawiać z Danielem Vávrą, współzałożycielem studia Warhorse, pracującego obecnie nad wyczekiwaną grą RPG - Kingdom Come: Deliverance. W opublikowanym przez nas wywiadzie znajdziecie informacje dotyczące wielkości produkcji, kwestii sterowania oraz porównań do konkurencji.
The Order: 1886 - nowy zwiastun i wywiad z twórcami
Adrian Werner, 18 lutego 2014, 14:30
Zapraszamy do obejrzenia nowego zwiastuna The Order: 1886. Przygotowaliśmy dla Was także zapowiedź gry oraz wywiad z jej twórcami.
The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p
Marcin Skierski, 6 lutego 2014, 14:45
Studio Ready at Dawn nie planuje stworzyć gry The Order: 1886 działającej w 60 klatkach na sekundę. Zamiast tego mamy dostać dopieszczoną oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p i stałą animacją na poziomie 30 klatek. Gra ukaże się w tym roku wyłącznie na PlayStation 4, ale w najnowszym wywiadzie jeden z twórców nie wyklucza powstania w przyszłości wersji na inne platformy sprzętowe.
Dobre, bo polskie: Darkwood. Rozmowa z twórcami polskiego survival horroru, który walczy o fundusze na Indiegogo
Szymon Liebert, 21 maja 2013, 09:36
Trójka Polaków ze studia Acid Wizard chce zmienić oblicze horroru w grze Darkwood. Dlaczego nie są zadowoleni z dotychczasowych produkcji tego typu? I co dokładnie zamierzają osiągnąć? Tego dowiedziecie się z wywiadu, w którym rozmawiamy o fascynacji Davidem Lynchem i inspiracjach Hotline Miami oraz Project Zomboid.
W Grand Theft Auto V zagramy po "dobrej" i złej stronie
Grzegorz Ferenc, 13 listopada 2012, 13:56
Dan Houser, współzałożyciel Rockstar Games, podkreślił w rozmowie z New York Times, że misje w najnowszej części serii Grand Theft Auto umożliwią grę „zarówno bohaterem historii, jak i jej antagonistą”. Niektóre z zadań mają mieć „prawdziwie hollywoodzki klimat”.
Świat Grand Theft Auto V – skrót wywiadu z dyrektorem artystycznym Rockstar North
Grzegorz Ferenc, 9 listopada 2012, 17:30
Przedstawiamy skrót wywiadu z Aaronem Garbutem, dyrektorem artystycznym w studiu Rockstar North, jaki został opublikowany w cyfrowym wydaniu grudniowego numeru magazynu Game Informer. Możemy się z niego dowiedzieć nieco więcej szczegółów na temat procesu tworzenia Los Santos i atmosfery Grand Theft Auto V.
Andrzej Sapkowski nie zna się na grach i nie uznaje adaptacji Wiedźmina
Kamil Ostrowski, 8 listopada 2012, 11:24
Polski oddział serwisu Eurogamer opublikował obszerny wywiad z autorem powieści o Geralcie z Rivii - Andrzejem Sapkowskim. Pisarz mówi m.in. o swojej nieznajomości gier wideo, szkodach, jakie ponosi w związku z popularnością produkcji tworzonych przez CD Projekt RED i przypomina, że książka była pierwsza.
Twórca Wing Commandera o swoim powrocie, projekcie Star Citizen i wyższości PC nad konsolami
Grzegorz Ferenc, 6 listopada 2012, 14:55
W wywiadzie udzielonym serwisowi Ars Technica Chris Roberts wyjaśnił motywy, dla których powrócił do tworzenia gier oraz oświadczył, że dzisiejsze komputery z wyższej półki są według niego lepsze niż konsole następnej generacji.
Brian Fargo o pracach nad Wasteland 2: „To będzie gra RPG dla wyjadaczy gatunku”
Grzegorz Ferenc, 15 października 2012, 12:08
Założyciel studia inXile Entertainment, pracującego nad Wasteland 2, wypowiedział się w wywiadzie dla serwisu VG 24/7 m.in. na temat postępów prac nad grą RPG, zapowiadaną na październik 2013 roku. Opowiedział także o założeniach gry drużynowej w tytule.
Skazani na Grecję - wywiad z Jayem Crowe z Bohemia Interactive o aresztowaniu twórców Arma III
Adam Kaczmarek, 12 października 2012, 10:34
Dwaj twórcy gry ArmA III zostali aresztowani w związku z podejrzeniami o szpiegostwo. O ciężkiej sytuacji w Grecji rozmawiamy z dyrektorem kreatywnym Bohemii Interactive - Jayem Crowe.
Medal of Honor: Warfighter - polski dubbing i wywiad z żołnierzem GROM
Marcin Skierski, 11 października 2012, 12:20
W sieci pojawił się film prezentujący wywiad z byłym żołnierzem jednostki GROM na temat Medal of Honor: Warfighter oraz fragmenty polskiego dubbingu w grze. Okazuje się, że w procesie lokalizacji wzięli udział ludzie, których słyszeliśmy wcześniej w strzelaninie Battlefield 3.
Demo gry Torchlight II dostępne. Twórcy mówią o swoich planach
Grzegorz Ferenc, 21 września 2012, 13:13
W przeciągu kilku dni w Internecie pojawiło się wiele wywiadów z twórcami gry Torchlight II. Studio Runic Games już planuje wydanie dodatkowej zawartości do tytułu, który zadebiutował wczoraj w cyfrowej dystrybucji, i myśli o stworzeniu nowej marki. Tymczasem z serwisu Steam i z oficjalnej strony gry można pobrać demo produkcji.
Autor Arcanum: Studio Troika upadło, bo tworzyło gry nieopłacalne dla biznesu
Grzegorz Ferenc, 11 września 2012, 19:59
Tim Cain, były pracownik studia Troika Games, zamkniętego w 2005 roku, odnosząc się do historii jego upadku stwierdził, że firma stawiała na tworzenie gier oryginalnych i niezależnych, przez co nie otrzymywała lukratywnych kontraktów od dużych wydawców.
Producent gry Dead Space 3 o trybie kooperacji i założeniach produkcji Visceral Games
Grzegorz Ferenc, 16 sierpnia 2012, 16:28
Sharif Pattu ze studia Visceral Games, jeden z czołowych producentów Dead Space 3, odpowiedział dziś na pytania fanów podczas czatu wideo zorganizowanego przez serwis Origin na targach gamescom w Kolonii. Rozmowa dotyczyła w większości możliwości tworzenia własnego uzbrojenia i trybu kooperacji.
God of War: Wstąpienie – twórcy o Kratosie i przemocy w serii. Przemoc wobec kobiet zabroniona
Grzegorz Ferenc, 20 lipca 2012, 13:10
Szef zespołu projektującego najnowszą część sagi o Kratosie, David Hewitt, wypowiedział się o przemocy w serii God of War w wywiadzie udzielonym serwisowi IGN. Podkreślił, że Kratos w niej nie gustuje, a autorzy wycofali się z pomysłu walki z kobietami.
Szef Electronic Arts: liczą się PC, free-to-play i cyfrowa dystrybucja
Grzegorz Ferenc, 20 lipca 2012, 11:20
John Riccitiello, szef koncernu Electronic Arts, wskazał na PC i model free-to-play jako najszybciej rozwijające się gałęzie branży elektronicznej rozrywki. Wypowiedzi były częścią większego wywiadu dla telewizji CNBC.
Pierwsza gra napędzana Unreal Engine 4 zadebiutuje w 2013 roku
Marcin Skierski, 12 czerwca 2012, 12:03
Wygląda na to, że możliwości silnika Unreal Engine 4 na przykładzie konkretnej gry zobaczymy szybciej, niż moglibyśmy przypuszczać. Szef studia Epic Games zdradził bowiem, że pierwsza produkcja oparta na tej technologii zostanie wydana w 2013 roku.
Szef zespołu tworzącego Diablo III podsumowuje prace nad grą. Nowy zwiastun telewizyjny
Grzegorz Ferenc, 2 maja 2012, 11:16
Jay Wilson w oficjalnych wywiadach dla serwisów Gameplanet i Gamespot wypowiedział się na temat doświadczeń z bety, planów twórców na przyszłość oraz niektórych zagadnień związanych z Diablo III. W sieci pojawił się także nowy zwiastun telewizyjny gry.
Gra o tron studia Cyanide będzie wierna wizji George’a R.R. Martina i filmowej adaptacji HBO
Grzegorz Ferenc, 30 kwietnia 2012, 12:00
Twórcy z Cyanide Studio zapowiedzieli, że mająca się ukazać na początku czerwca gra cRPG na podstawie cyklu „Pieśni Lodu i Ognia” będzie wierna wizji autora oraz ma zawierać wiele nawiązań do telewizyjnego serialu.
Nowe fragmenty rozgrywki z komentarzem twórców gry XCOM: Enemy Unknown
Marcin Skierski, 10 kwietnia 2012, 10:50
W sieci pojawił się film prezentujący niepublikowane wcześniej fragmenty rozgrywki z gry XCOM: Enemy Unknown. Materiał zawiera również kilka informacji od czołowego artysty i producenta tego tytułu.
Szef zespołu tworzącego Mass Effect 3 odpowiada na krytykę fanów i zapowiada nowy dodatek DLC
Grzegorz Ferenc, 14 marca 2012, 14:00
Casey Hudson, szef zespołu odpowiedzialnego za serię Mass Effect, wypowiedział się na tematy związane z pierwszym DLC oraz kontrowersyjnym zakończeniem gry, a także zapowiedział powstanie nowego rozszerzenia do tytułu stanowiącego finał kosmicznej trylogii.
Naughty Dog stworzy grę Uncharted 4?
Marcin Skierski, 28 października 2011, 17:50
Justin Richmond ze studia Naughty Dog w wywiadzie dla Oficjalnego Magazynu PlayStation wypowiedział się na temat przyszłości serii Uncharted. Główny dyrektor nadzorujący prace nad grą Uncharted 3: Oszustwo Drake’a nie wykluczył powstania czwartej odsłony.
Botanicula – nowe informacje o grze twórców Machinarium [wywiad]
Szymon Liebert, 24 października 2011, 11:57
Twórcy gier Machinarium i Samorost ze studia Amanita Design ujawnili kilka informacji o swojej nowej prześlicznej przygodówce: Botanicula. Jakub Dvorský, jeden z producentów gry, opowiedział w krótkim wywiadzie o rozgrywce, stylu artystycznym i długości przygody. Pełną treść rozmowy znajdziecie w rozwinięciu tej wiadomości.
Gra Dark Souls momentami zbyt trudna zdaniem twórców
Marek Oramus, 17 października 2011, 08:06
Hidetaka Miyazaki ze studia From Software wypowiedział się na temat poziomu trudności w grze Dark Souls oraz jej ewentualnej kontynuacji. W sieci pojawił się również speedrun prezentujący ukończenie tej produkcji w niecałe półtorej godziny.
Siedem minut rozgrywki z gry Deus Ex: Bunt Ludzkości
Marcin Skierski, 9 czerwca 2011, 10:35
Na trwających targach E3 zaprezentowano nowy materiał prezentujący rozgrywkę w Deus Ex: Bunt Ludzkości. Pozwala on przyjrzeć się nie publikowanemu nigdy wcześniej fragmentowi kampanii.
FIFA 12 taka sama na wszystkich platformach
Mateusz Kądziołka, 20 maja 2011, 11:24
David Rutter – główny projektant gry FIFA 12 – ujawnił w wywiadzie dla naszego serwisu bardzo ciekawą informację dotyczącą najnowszej odsłony piłkarskiego cyklu od EA. Obiecał on, że zespół EA Sports postara się, by wersje FIFA 12 na wszystkie najważniejsze platformy (PC, Xbox 360, PlayStation 3) były identyczne.
Kiciński o przyszłości marki Wiedźmin, planach firmy oraz nowej grze cRPG
Mateusz Kądziołka, 13 maja 2011, 13:00
Adam Kiciński – prezes firmy Optimus – udzielił wczoraj wywiadu serwisowi parkiet.com. Z rozmowy możemy dowiedzieć się m.in. jak Kiciński widzi ostatni sukces polskiej gry oraz przyszłość Wiedźmina jako serii. Zdradził również to, że szykuje się nam kolejna gra RPG autorstwa polskiego studia.
Randy Pitchford: "Nie chcieliśmy gównianego finału dla Duke’a"
Szymon Liebert, 11 października 2010, 11:56
Duke Nukem wrócił, bo Randy Pitchford i spółka przejęli się jego losem. Poznaj historię Duke'a z perspektywy