autor: Grzegorz Ferenc
Producent gry Dead Space 3 o trybie kooperacji i założeniach produkcji Visceral Games
Sharif Pattu ze studia Visceral Games, jeden z czołowych producentów Dead Space 3, odpowiedział dziś na pytania fanów podczas czatu wideo zorganizowanego przez serwis Origin na targach gamescom w Kolonii. Rozmowa dotyczyła w większości możliwości tworzenia własnego uzbrojenia i trybu kooperacji.
Z prawie godzinnym opóźnieniem rozpoczęła się popołudniowa, 30-minutowa sesja pytań i odpowiedzi z jednym z twórców gry Dead Space 3 ze studia Visceral Games. Prowadzona za pośrednictwem wideoczatu rozmowa z Sharifem Pattu, jednym z producentów gry, skupiła się głównie na opcji tworzenia broni i trybie kooperacji.
O pierwszym elemencie pisaliśmy przedwczoraj, a przedstawiciel Visceral Games nie podał na ten temat żadnych większych nowości. Z ciekawostek wymienił niektóre z elementów, jakie będzie można wykorzystać do budowy uzbrojenia, np. moduł pozwalający na spowalnianie otoczenia, komponenty strzelające kwasem lub miotające ogniem. Te mocniejsze będą dostępne w późniejszej części gry.
Odnośnie trybu kooperacji, Pattu wymienił kilka założeń, na jakich ma opierać się zabawa z innymi graczami w najnowszej odsłonie przygód Isaaca Clarke’a. Po pierwsze, co-op będzie wymagał zastosowania taktyk, które mają różnić się od tych znanych z trybu dla pojedynczego gracza. Walcząc razem Clarke i Carver stawią czoła większej ilości nekromorfów oraz bardziej złożonym łamigłówkom na specjalnie zaprojektowanych mapach. Zdobycze ze wspólnego przemierzania planety Tau Volantis zostaną zapisane na profilu postaci, co pozwoli na wykorzystywanie w rozgrywce jednoosobowej schematów broni stworzonych przez przyjaciół lub otrzymanego od nich ekwipunku. Jednocześnie będzie możliwe dołączanie i opuszczanie trybu kooperacji w dowolnym momencie.
Pattu potwierdził, że w trzeciej odsłonie gotyckiego survival-horroru w klimatach science fiction napotkamy ludzkich przeciwników, a konkretniej żołnierzy szturmowych Unitologów. Przedstawiciel Visceral Games zaznaczył zarazem, że twórcy starali się zachować klimat poprzednich dwóch części. „Trójka” ma być jednocześnie obszerniejsza, umożliwiać bardziej nieliniowe zwiedzanie lokacji (np. opuszczonych na orbicie statków), posiadać więcej momentów w zerowej grawitacji (także z użyciem broni), ale będzie to stary, dobry Dead Space. Nawiasem mówiąc, Pattu dodał, że trzecia część jest oparta na ulepszonym silniku, jaki napędzał poprzednie dwie części cyklu.
Dead Space 3 ukaże się na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3 5 lutego 2013 roku w Stanach Zjednoczonych, a trzy dni później zawita do Europy.
- Dead Space 3 – data premiery, narzędzie do budowania broni, limitowana edycja gry
- Tryb kooperacji zabije klimat grozy w Dead Space 3?
- Oficjalna strona Dead Space 3