„Po prostu zrobiłbym to od nowa”, twórca Dead Space ma jasną opinię o trzeciej części serii
W ostatnim wywiadzie jeden z twórców serii Dead Space przyznał, że gdyby mógł, całkowicie zmieniłby podstawy trzeciej części i wyprodukowałby ją od nowa.
Wydany w 2013 roku Dead Space 3 okazał się ostatnią częścią popularnej serii kosmicznych horrorów. Ta odsłona okazała się być dużym rozczarowaniem, a głównym zarzutem graczy i krytyków było nadmierne skupienie się na akcji i potraktowanie elementu straszenia „po łebkach”.
Słaba sprzedaż „trójki” okazała się gwoździem do trumny całego cyklu, a w dłuższej perspektywie –studia Visceral Games, zamkniętego kilka lat później.
Dekadę po premierze Dead Space 3 jeden z twórców przyznał, że nie był zadowolony z końcowego efektu i gdyby mógł, „zrobiłby tę grę od nowa”.
Bezjajeczny horror
Mowa o obszernym wywiadzie dla kanału CapitainBribo, którego udzielił Chuck Beaver, jeden z głównych producentów serii Dead Space. W trakcie blisko dwugodzinnej rozmowy poruszono wiele tematów dotyczących wszystkich gier z cyklu (a także planów nigdy niewydanego Dead Space 4).
Objęło to również niesławne Dead Space 3, które przez obranie innego kierunku niż dwie poprzednie części straciło wielu fanów. Beaver przyznał, że gdyby mógł, całkowicie przepisałby tę część i zrobił ją od nowa.
Jeśli chodzi o remake [Dead Space – dop. red.], to przerobiłbym Dead Space 3 prawie całkowicie. Zachowałbym lore, na którym gra jest oparta, ale zmieniłbym relację Ellie z Isaakiem i przerobiłbym całą główną historię.
W trakcie rozmowy Chuck Beaver wrócił do czasów tworzenia „trójki” i opisywał proces produkcji, który z perspektywy czasu okazał się nietrafiony. Pomysł, by Dead Space 3 był „czymś więcej” niż survival horror dla pojedynczego, nie wypalił. I to mocno.
Plan był taki, że będziemy rozszerzać rozgrywkę na inne gatunki, ale myślę, że wszystkie te elementy razem nie tylko nie przyciągnęły nowej publiczności, ale wręcz doprowadziły do utraty starych fanów.
[…]
Mechanika broni, crafting – [pominęliśmy – dop. red.] wiele rzeczy, które wszyscy kochali w starej odsłonie, a potem stworzyliśmy całą masę przestrzeni do eksploracji – z tego powodu byliśmy na dużej, otwartej planecie.
Ponadto Beaver przyznał, że od początku „nie pozwolono im na tworzenie horroru” – już na wstępie gra utraciła więc swój główny kierunek.
Warto dodać, że słaba sprzedaż trzeciej części pogrzebała szansę na produkcję Dead Space 4, na które Visceral Games miało już pomysł. Niestety, ten nigdy nie został zrealizowany.
W rozmowie poruszono o wiele więcej tematów, więc jeśli interesują Was kulisy powstawania serii Dead Space, powyżej zostawiamy Wam link do całego podcastu. Cóż, być może wizja Chucka Beavera jeszcze się spełni – remake pierwszego Dead Space był udany, więc może przyjdzie i czas na odświeżenie „trójki”.