autor: Marek Oramus
Gra Dark Souls momentami zbyt trudna zdaniem twórców
Hidetaka Miyazaki ze studia From Software wypowiedział się na temat poziomu trudności w grze Dark Souls oraz jej ewentualnej kontynuacji. W sieci pojawił się również speedrun prezentujący ukończenie tej produkcji w niecałe półtorej godziny.
Hidetaka Miyazaki, główny reżyser nadzorujący prace nad grą Dark Souls, udzielił interesującego wywiadu serwisowi Inc Gamers. Poruszył w nim kwestię poziomu trudności w tej produkcji, a także w ewentualnej kontynuacji. Z kolei w serwisie YouTube pojawił się tzw. speedrun, w którym jeden z azjatyckich graczy ukończył tytuł studia From Software w niecałe półtorej godziny.
Zdaniem twórcy, poziom trudności w grze Dark Souls osiągnął maksymalny dopuszczalny poziom. W pewnych momentach jest on nawet zbyt wysoki i w związku z tym ewentualna kontynuacja z pewnością nie będzie stanowić większego wyzwania. Miyazaki zapewnił jednak, że nie oznacza to jej uproszczenia, ponieważ straciłaby wtedy znacznie na popularności. W kwestii ułatwienia rozpoczęcia zabawy Hidetaka stwierdził, że rozważano zmniejszenie bariery wejścia w postaci np. bardziej rozbudowanego wprowadzenia w mechanikę i podstawową taktykę na początku zabawy (choć może to niewłaściwe określenie w przypadku tego tytułu ;)), ale ostatecznie twórcy doszli do wniosku, że lepiej dać graczom szansę na stworzenie własnych strategii.
Pracownik studia From Software uważa, że do tak dużej popularności gry Dark Souls na całym świecie przyczyniła się jej uniwersalność. W znacznej mierze udało się to osiągnąć dzięki zmniejszeniu roli fabuły oraz historii głównego bohatera w omawianej produkcji.
Co ciekawe Miyazaki przyznał, że nie najlepiej radzi sobie w Dark Souls, a jej ukończenie zajęło mu 40 godzin. Wynik ten wydaje się być szczególnie słaby w porównaniu z zamieszczonym w serwisie YouTube materiałem prezentującym ukończenie gry w 1 godzinę 26 minut i 28 sekund. Większość osób, które spędzają miło czas z tą relaksującą produkcją z pewnością ucieszy fakt, że dla niektórych graczy nie stanowi ona większego wyzwania. ;) Poniżej możecie zobaczyć pierwszą część speedrunu. Uwaga na SPOILERY!
- Wywiad z Hidetaką Miyazakim w serwisie Inc Gamers
- Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls
- Gramy! - Dark Souls - gra roku?
- Przegląd Tygodnia - Diablo III i Dark Souls