autor: Krzysztof Nieradko
Wiedźmin 3: Dziki Gon - grafika na konsolach to ustawienia HIGH na PC
CD Projekt RED ujawniło, że trwają prace nad możliwością uruchomienia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsoli Xbox One w rozdzielczości 1080p. W wersji przeznaczonej na PlayStation 4 już udało się to osiągnąć. Producenci zapewniają także, że posiadacze potężnych pecetów otrzymają dodatkowe opcje graficzne.
John Mamais, producent wykonawczy z CD Projekt RED, udzielił wywiadu serwisowi Eurogamer, w którym stwierdził, że walka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie zdecydowanie trudniejsza, niż mogłoby się wydawać po obejrzeniu gameplay’u pokazanego na tegorocznym E3. System walki ma być bardziej zawiły niż miało to miejsce w „dwójce”, jednak gracze będą zapoznawani w czasie zabawy z jego charakterystyką o wiele płynniej. Potwierdzono również, że w czasie prezentacji gry na tegorocznej edycji wspomnianych targów, gra uruchomiona była na konsoli XOne w rozdzielczości 900p, w 30 klatkach na sekundę. Co jednak bardziej istotne, w trakcie rozmowy przedstawiciel polskiego dewelopera ujawnił, iż trwają intensywne prace nad uruchomieniem konsolowej wersji Wiedźmina (gwoli ścisłości, wersji na Xbox One) w rozdzielczości 1080p. „Gwoli ścisłości”, ponieważ dało się to już osiągnąć na PlayStation 4 ze względu na fakt, iż – jak mówi Mamais – „to nieco potężniejsza maszyna”. Architektura konsoli Microsoftu jest podobno trochę bardziej zawiła. Producent nie ukrywa jednak, że „Redom” lepiej pracuje się z tą wersją, gdyż studio ma korzenie w komputerach osobistych, dlatego też osiągnięcie wyżej wspomnianej rozdzielczości wymaga nieco więcej czasu. Dalsze słowa Mamaisa powinny jednak uspokoić osoby preferujące konsolę giganta z Redmond. Jak przyznaje:
Wydaje mi się, że w przyszłości wszystko zadziała na obu konsolach w 1080p.
Interesującą sprawą w wyżej wspomnianym wywiadzie była również kwestia wersji Dzikiego Gonu na PC. Okazuje się, że Polacy szykują dodatkowe opcje graficzne na tę platformę, tzw. ULTRA, które – przy odpowiednio mocnej maszynie – pozwolą na osiągnięcie niesamowicie prezentującej się oprawy wizualnej; to obecnie podobno „najwyższa półka w grach”. Trzecia część przygód Białego Wilka na PC pochwalić się ma ulepszoną fizyką, lepszą teselacją oraz bardziej dopracowanymi efektami post-processingu i bardziej realistycznie wyglądającymi futrami zwierząt w porównaniu do konsolowej edycji gry. Gracze dysponujący komputerami z wyższej półki mogą więc spodziewać się naprawdę perfekcyjnie prezentującej się produkcji, przynajmniej jeśli chodzi o kwestię grafiki. Ponadto John Mamais stwierdził, że jakość grafiki na konsolach PS4/XOne to ekwiwalent ustawień detali HIGH w wersji PC.
Na koniec warto przypomnieć, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje na rynku 24 lutego 2015 roku w wersji na PC oraz konsole Xbox One oraz PlayStation 4.
- Wiedźmin 3: Dziki Gon – kompendium wiedzy
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - przygotujcie się na jedną z najlepszych gier RPG ostatnich lat (Zapowiedź E3 2014)
- Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon