autor: Grzegorz Ferenc
Brian Fargo o pracach nad Wasteland 2: „To będzie gra RPG dla wyjadaczy gatunku”
Założyciel studia inXile Entertainment, pracującego nad Wasteland 2, wypowiedział się w wywiadzie dla serwisu VG 24/7 m.in. na temat postępów prac nad grą RPG, zapowiadaną na październik 2013 roku. Opowiedział także o założeniach gry drużynowej w tytule.
Brian Fargo, prezes studia inXile Entertainment, wypowiedział się w obszernym wywiadzie dla serwisu VG 24/7 o pracach nad grą Wasteland 2. Jego pełna treść zostanie udostępniona w tym tygodniu, ale już teraz możemy zapoznać się z tym, co producent m.in. Wasteland, Descent, Fallout i Baldur’s Gate ma do powiedzenia o swoim najnowszym dziecku z punktu widzenia wybranej technologii oraz założeń gry drużynowej.
W pierwszym udostępnionym fragmencie wywiadu, Fargo podkreślił, że Wasteland 2 mógł powstać tylko na silniku Unity, ponieważ posiada on „wiele zalet, które pozwalają skupić się na rozgrywce, a nie aspektach technologicznych”. Taki wybór pozwala twórcom z inXile Entertainment na aktywne korzystanie z usługi Unity Asset Store, w jakiej zakupili już ponad 100 różnych zasobów przydatnych w pracach nad grą.
Obecnie zespół kierowany przez Briana Fargo znajduje się na etapie dopracowywania najważniejszych elementów i systemów, na których będzie opierać się rozgrywka w Wasteland 2. Kilkunastoosobowa grupa projektantów i artystów zajmuje się też wykańczaniem wszystkich map znajdujących się w grze. Jak mówi sam Fargo, „w najbliższym czasie inżynierowie zajmą się sprawdzaniem systemów i tworzeniem narzędzi, koniecznych do lepszej organizacji pracy”.
Kolejnym punktem w pracach nad grą ma być uruchomienie jednego gotowego poziomu i wprowadzenie do niego wszystkich wymaganych skryptów, a nastepnie rozpoczęcie mozolnych testów:
Wierzymy, że nic nie zastąpi procesu testowania gry, bez względu na to, jak dobre są wstępne projekty.
Swoistym spełnieniem tych słów mają być beta-testy Wasteland 2, które odbędą się przed premierą tytułu, planowaną na październik 2013 roku. Podczas nich twórcy z pewnością zwrócą dużą uwagę na poszczególne elementy mechaniki rozgrywki, jakim jest poświęcony drugi udostępniony fragment wywiadu.
Wasteland 2 będzie zawierał system gry drużynowej znany z klasycznych tytułów cRPG. Na początku rozgrywki stworzymy cztery postaci i wedle uznania przydzielimy im punkty umiejętności i atrybutów. Przemierzając postapokaliptyczny świat napotkamy towarzyszy NPC, którzy będą mogli do nas dołączyć. Niektórzy z nich mają mieć wyjątkowo irytujący charakter – w tym kontekście wspomniano, że mogą kraść leżące na ziemi przedmioty lub zdradzać gracza.
Omawiając zasady walki w nadchodzącej grze RPG, Fargo podkreślił kluczowe znaczenie gry drużynowej. Łącznie w produkcji będzie dostępne ponad 30 rodzajów umiejętności, ale nasi bohaterowie nie będą skutecznie wykorzystywać wszystkich. Jeżeli dodamy do tego system permanentnej śmierci postaci, odpowiedni wybór strategii i współpraca staną się nieodłącznym elementem rozgrywki. Celem twórców z inXile Entertainment jest stworzenie „staroświeckiego RPG-a, którego będzie cechować poziom zabawy przygotowany dla prawdziwych wyjadaczy”.
System walki w Wasteland 2 ma być turowy. Mówiąc o nim, Fargo przyznał, że choć autorzy gry „uwielbiają strategiczne gry turowe, to są one chwilami zbyt monotonne podczas walki”. Aby temu zaradzić, w ramach starć w nadchodzącym postapokaliptycznym erpegu gracz ma obserwować ruchy wszystkich jednostek sterowanych przez komputer naraz, a zmagania będą wystarczająco wymagające, aby nigdy się nie nudziły.
Wasteland 2 to ufundowana na Kickstarterze kontynuacja kultowego pierwowzoru serii Fallout z 1988 roku, która zabierze graczy do mrocznego, postapokaliptycznego świata. Ma zawierać sporą dawkę przemocy i oferować dużą swobodę rozgrywki. Premiera zapowiadana jest na październik 2013 roku na PC, a tytuł otrzyma także polską wersję językową.
- Fragment wywiadu serwisu VG 24/7 z Brianem Fargo #1
- Fragment wywiadu serwisu VG 24/7 z Brianem Fargo #2
- Pierwsza animacja z Wasteland 2 – będzie widok z lotu ptaka