autor: Kamil Zwijacz
Wasteland 2: Director's Cut - porównanie graficzne wersji XONE i PC
Od kilku dni możemy bawić się grą Wasteland 2: Director's Cut, czyli ulepszonym wydaniem produkcji RPG z 2014 roku. Jeżeli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup, to być może decyzję ułatwi Wam nagranie opublikowane na kanale YouTube Rob Cram, na którym porównano oprawę graficzną starej i nowej wersji.
Na kanale YouTube Rob Cram pojawił się powyższy materiał wideo, na którym porównano PC-tową wersję Wasteland 2: Director's Cut z jej odpowiednikiem z konsoli Xbox One, a następnie sprawdzono jak na ich tle wypada oryginalna komputerowa edycja. W oczy rzuca się przede wszystkim zmiana kolorystki. W przypadku wydania na sprzęt Microsoftu wydaje się też, że obraz jest bardziej wyblakły, a tekstury są niższej jakości. Jednak koniec końców dla graczy konsolowych i tak jest to pierwsza okazja do zagrania w Wasteland 2, więc w gruncie rzeczy nie ma co wybrzydzać.
Należy także pamiętać, że osoby posiadające już PC-towy oryginał otrzymały Director's Cut całkowicie za darmo. Pozostali gracze pragnący wkroczyć do postapokaliptycznego świata muszą wydać około 65 zł (wersja PC, szczegóły w ramce z prawej strony) i około 130 zł (wersja konsolowa).
Wasteland 2: Director's Cut to nie jedyne głośne RPG znane z komputerów PC, które trafiło / trafi w najbliższym czasie na konsole. Należy bowiem wspomnieć, że pod koniec miesiąca ukaże się Divinity: Original Sin - Enhanced Edition, czyli ulepszone wydanie słynnego tytułu studia Larian z 2014 roku.
Oryginalna wersja Wasteland 2 ukazała się na komputerach PC we wrześniu 2014 roku. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji sfinansowanych w serwisie Kickstarter. Choć niepozbawiona błędów i niedoróbek, okazała się przyjemną pozycją dla miłośników klasycznych gier RPG.
Najnowsza wersja tytułu wprowadziła system quirks, pozwalający obdarzyć naszych podopiecznych różnymi cechami osobowości. Pojawiła się możliwość prowadzenia precyzyjniejszych ataków, nie zabrakło perków, wzbogaconej warstwy audio i zmienionej oprawy graficznej. Najważniejszą nowinką jest jednak fakt udostępnienia gry miłośnikom konsol.
Poważny bug
Oprócz różnych nowości Wasteland 2: Director's Cut w PC-towej wersji „uatrakcyjnia” także rozgrywkę poważnym bugiem. Szybko po premierze okazało się bowiem, że zwolnieni ze służby bohaterowie nie wracają do bazy i wygląda na to, że znikają na zawsze. Studio inXile entertainment zdaje sobie sprawę z problemu, ale nie wiemy jeszcze, kiedy pojawi się patch naprawiający ten błąd.