autor: Krzysiek Kalwasiński
Producent portu Gothica mówi nam, dlaczego gra nie trafi na inne platformy
Zapytaliśmy producenta switchowej wersji Gothica o to, dlaczego port tej kultowej gry trafi jedynie na Nintendo Switcha. Jak się okazuje, ma to związek z powstającym remakiem.
Na początku tego miesiąca informowaliśmy Was o tym, że na Switchu pojawi się Gothic Classic, czyli port jednego z najbardziej cenionych RPG-ów, a dziś potwierdziliśmy doniesienia o przeniesieniu polskiej wersji językowej do nowej iteracji gry. Można się było domyślać, dlaczego twórcy ograniczyli się do tej platformy, ale teraz nie ma już wątpliwości. Rozwiał je w rozmowie z nami Reinhard Pollice, reżyser gry Gothic Remake oraz producent wykonawczy w THQ Nordic.
GOL: Czemu port wychodzi tylko na Switcha, a nie jeszcze na inne konsole? Ma to związek z nadchodzącym remakiem na PlayStation i Xboxa, czy raczej nie ma tu żadnej zależności?
Reinhard Pollice: Zakładaliśmy na początku, że skoro remake Gothica nie może pojawić się na Switchu, dobrze będzie dostarczyć tym miłośnikom Nintendo wersję klasyczną, którą wciąż cieszy się uwagą wielu graczy na całym świecie. Ponadto architektura Switcha sprzyja stworzeniu podobnego portu. W przypadku PlayStation i Xboxa całość trzeba by było przepisywać pod 64 bity, co przy tak starym kodzie jest karkołomnym zadaniem.
Jak się więc okazuje, kluczowa w tym wszystkim jest architektura Nintendo Switcha – z jednej strony nieradząca sobie z remakiem Gothica, a z drugiej sprzyjająca konwersji tak leciwego tworu.
Zapytaliśmy naszego rozmówcę także o to, czy swoim portem celuje w nowych graczy, czy może w weteranów, dla których granie na Switchu jest wartościową formą rozrywki. Udzielona odpowiedź nie jest zaskakująca, bo chodzi zarówno o zadowolenie starych fanów, jak i zapoznanie nowych graczy z tą klasyką. Poza tym, jak twierdzi sam Reinhard, gry retro cieszą się dużą popularnością wśród posiadaczy platform Nintendo.
Na koniec pozostaje jeszcze kwestia zmian wprowadzonych w temacie obsługi klasycznego Gothica na Switchu. Sterowanie ma oczywiście zostać dopasowane do kontrolerów, ale pojawi się także możliwość skorzystania ze sterowania ruchowego podczas walki.
Port ma pojawić się 28 września 2023 roku na Switchu. Można składać zamówienia przedpremierowe, również na edycję pudełkową. Gothic Classic ma posiadać poprawki, które pojawią się także w wersji na PC, ale kiedy dokładnie – tego jeszcze nie wiemy.