Baldur's Gate 3: Uratuj Mayrinę (Save Mayrina) BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja Nie wiecie jak pokonać Ciotkę Ethel (Auntie Ethel) i uratować Mayrinę w BG3? Czytajcie dalej, aby dowiedzieć się jak przejść przez drzwi w kryjówce wiedźmy – Herbaciarnia (Teahouse), zielona wiedźma (green hag). Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023 200200 Następna Akt 1 Uciekający diabeł Poprzednia Akt 1 Wiekowa zielarka Legenda Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką Ważne lokacje na mapie Silni wrogowie i pułapki Unikalne przejścia i skarby Nowi potencjalni członkowie drużyny Ciotkę Ethel (Autnie Ethel) w BG3 możecie po raz pierwszy spotkać już w Gaju Druidów. Wiąże się z nią poboczne zadanie, Uratuj Mayrinę (Save Mayrina). W naszym poradniku dowiecie się jak znaleźć kryjówkę wiedźmy, jak przejść przez magiczne drzwi i jak wskrzesić męża Mayriny. Przepytaj Ciotkę Ethel (Question Auntie Ethel)Pierwsza walka z Ciotką Ethel (Auntie Ethel)Rescue Mayrinę (Save Mayrina)Pokonaj wiedźmę (Defeat the hag)Przeszukaj kryjówkę i znajdź sposób, żeby pomóc Mayrinie (Search the lair for a way to help Mayrina) Przepytaj Ciotkę Ethel (Question Auntie Ethel) Zadanie poboczne Uratuj Mayrinę (Save Mayrina) rozpocznie się po spotkaniu dwóch braci, Johla i Demira, kłócących się z Ciotką Ethel (Auntie Ethel). Sprawdźcie powyższy filmi, który przeprowadzi Was krok po kroku przez wszystkie etapy zadania. Trójkę postaci spotakcie w lesie, na południe od obozu goblinów. Podczas rozmowy z Ethel wybierzcie opcje dialogowe oskarżające ją o porwanie kobiety. Po skończonej rozmowie, wiedźma zniknie, a brania udadzą się w stronę moczar. Idźcie za nimi, aby odkryć kryjówkę wiedźmy. Gdy dojdziecie na moczary musicie wykonać test na inteligencję. Jeśli go nie zdacie, porozmawiajcie z owcą. Podczas rozmowy wykonajcie test na opiekę nad zwierzętami (Animal Handling), a następnie wybierzcie opcję dialogową BAA. Gdy iluzja opadnie, teren zmieni się i wszystkie zaczarowane krasnale (Redcaps) odzyskają swoją prawdziwą postać. Krasnale (Redcaps) nie będą zdawały sobie sprawy, z tego że iluzja została zdjęta, więc nie będą Was atakować. Lepiej jednak pokonać je w tym momencie, bez udziału wiedźmy. Ustawcie odpowiednio towarzyszy drużyny na polu bitwy i pokonajcie 4 małych przeciwników. Kierujcie się w stronę chatki. Gdy wejdźcie do środka, odnajdziecie Mayrinę. Podczas rozmowy, powiedźcie kobiecie co stało się z jej braćmi. Mayrina zniknie i rozpocznie się pierwsze starcie z Ciotką Ethel. Pierwsza walka z Ciotką Ethel (Auntie Ethel)Jeśli pokonaliście wszystkie krasnale (Redcaps) z mokradeł już wcześniej, pierwsza walka z wiedźmą nie powinna przysporzyć Wam problemów. Użyjcie jedynie podstawowych ataków i nie dajcie się zabić. Przy najbliższej okazji wiedźma i tak ucieknie do swojej kryjówki. Rescue Mayrinę (Save Mayrina)Po odkryciu prawdy o Ciotce Ethel (Auntie Ethel), podążajcie za nią do jej kryjówki w Herbaciarni (Teahouse) na terenie mokradeł. Wejdźcie w interakcję z paleniskiem, aby je ugasić i przejdźcie do sekretnego pomieszczenia. Gdy zejdziecie w dół znajdziecie się w Zarośniętym Tunelu (Overgrown Tunnel). Podejdźcie do wielkich drzwi przy elfie i wejdźcie z nimi w interakcję. Gdy zdacie test umiejętności, odkryjecie, że drzwi to kolejna iluzja. Nie zakładajcie masek leżących na stole, obróćcie kamerą tak, aby kursor znalazła się za drzwiami i wyślijcie tam swoich towarzyszy. Cała drużyna powinna bez problemu przejść przez drzwi. W następnym pomieszczeniu znajdziecie kilkoro przeciwników. Pokonajcie ich wszystkich i przeskoczcie przez wodospad do dalszej części kryjówki. Spróujcie najpierw odpowiednio ustawić swoją drużynę i zaatakować przeciwników znienacka, aby uzyskać przewagę. Uważajcie na chmury trucizny i pułapki porozstawiane na ziemi. Aby utorować sobie przejście, możecie najpierw spalić gaz, a potem ugasić płomień (chmura powróci, więc musicie się spieszyć). Inną opcją jest po prostu przebiegniecie przez przeszkodę. Kierujcie się w głąb tunelu, aż dostaniecie się do pomieszczenia z wiedźmą i Mayriną. Pokonaj wiedźmę (Defeat the hag)Druga walka z Ciotką Ethel (Auntie Ethel) nie będzie już taka łatwa. Wiedźma zna sporo zaklęć oraz rzuca na siebie iluzję, tworząc dodatkowe wiedźmy. Walka ta ma też limit czasowy. Mayrina zostaje uwięziona w płonącej klatce, pilnujcie więc punktów życia drewanianej klatki, aby nie spadla w dół. Przed przystąpieniem do walki najlepiej jest odpowiednio ustawić swoją drużynę. Walka z widźmą rozpocznie się dopiero gdy zbliżycie się do klatki, ukrycie więc w cieniu wszystkich swoich towarzyszy i wyślijcie strzelców oraz magów na tyły klatki, najlepiej na podwyższone tereny. W pierwszej kolejności wyeliminujcie fałszywe wiedźmy. Użyjcie do tego potężnych czarów jak np. Magiczny Pocisk (Magic Missile). Gdy zostanie już tylko wiedźma, skupcie swoje ataki na niej. Jeśli jednak nie pozbędziecie się jej wystarczająco szybko, Ciotka Ethel (Auntie Ethel) ponownie rzuci iluzję i stworzy fałszywe wiedźmy. Gdy wiedźma będzie miała około 20 punktów życia (hit points) przerwie walkę i poprosi Was o rozejm. Możecie rozegrać to na kilka sposobów: kontynuować bitwępoprosić o uwolnienie Mayrinydogadać się z wiedźmą i otrzymać od niej nagrodęzaliczyć test umiejętności i uwolnić Mayrinę oraz otrzymać od wiedźmy nagrodę Przeszukaj kryjówkę i znajdź sposób, żeby pomóc Mayrinie (Search the lair for a way to help Mayrina)Jeśli uratowaliście Mayrinę i przegoniliście lub zabiliście wiedźmę, będziecie jeszcze musieli pomóc jej odnaleźć lekartwo dla męża. Jeżeli zabiliście wiedźmę, przeszukajcie jej zwłoki. Znajdziecie tam różdżkę o nazwie Bitter Divorce. Jeśli wiedźma uciekła, zajrzyjcie do ostatniego pomieszczenia w jej kryjówce. Różdżka będzie leżeć na stole. Skorzystajcie z portala i wyjdźcie na zewnątrz. Porozmawiajcie z Mayriną. Będziecie mieli do wyboru następujące opcje: połamać różdżkę i przez to nie wskrzesić męża Mayrinywskrzesić męża Maryiny, ale różdżkę zostawić dla siebiewskrzesić mężą Mayriny i oddać jej różdżkę Jeśli wybraliście ostatni scenariusz, Mayrina wraz z mężem uda się do Baldur's Gate i możliwe, że ją tam jeszcze spotkacie. Następna Akt 1 Uciekający diabeł Poprzednia Akt 1 Wiekowa zielarka