Darkest Dungeon: Zatoka (Cove) - Lokacje Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Zatoka / Cove
Zatoka to chyba najtrudniejsza i najgroźniejsza lokacja w grze. Sporo wrogów jest w stanie zadać duże obrażenia, nałożyć potężne obrażenia rozłożone w czasie, zmniejszyć skuteczność twoich bohaterów, a część z nich posiada wysokie współczynniki ochrony. Podobnie jak w ruinach, wrogowie są tutaj bardzo odporni na krwawienie (choć tym razem nie niewrażliwi), będąc z kolei podatnymi na zarazę. Czeka cię tutaj także starcie z dwójką bossów: Siren i Drowned Crew.
Warto przed wyruszeniem na misję zaopatrzyć drużynę (a przynajmniej 3 pierwsze pozycje w błyskotki zwiększające odporność na statusy. Doskonałym wyborem jest tutaj Oczyszczający Kryształ (Cleansing Crystal).
Dobór drużyny
Na misję do ruin warto wybrać:
- Okultystę (Occultist) - jego ataki zadają zwiększone obrażenia potworom o typie Nadrealny (Eldritch), a tutaj każdy z nich (nie licząc jednego bossa) jest właśnie tego typu. Dodatkowo, przyda się on do leczenia bohaterów.
- Badaczkę Zarazy (Plague Doctor) - przeciwnicy posiadają znikomąodporność na zarazę, przez co jest ona ekstremalnie skuteczna w walce z tutejszymi wrogami. Dodatkowo, wrogowie są w stanie nałożyć potężne efekty krwawienia na twoich bohaterów, z czym ona jest w stanie sobie poradzić dzięki Bitewnemu Panaceum.
- Wstręt (Abomination) - po transformacji może bez problemu dosięgnąć 3 linii wroga, gdzie często umieszczeni są najgroźniejsi wrogowie. Dodatkowo, w postaci ludzkiej może nałożyć zarazę na dwójkę wrogów na 2 i 3 miejscu szeregu.
- Łowczy (Hound Master) - choć jego krwawienie jest tutaj bardzo ograniczone, posiada on potężną zdolność do oznaczania celów (Gwizdek), która zmniejsza ochronę celu, której masa wrogów tutaj ma pod dostatkiem. Współpracuje on bardzo dobrze z Kuszniczką.
- Kuszniczka (Arbalest) - w połączeniu z oznaczaniem celów przez Łowczego, Kuszniczka będzie w stanie masakrować wrogów pojedynczym strzałem. Jest też bardzo skuteczna przeciwko wrogom na 3 i 4 miejscu szeregu, którzy zadają dużo obrażeń, jednak ich ochrona jest na niskim poziomie.
- Arlekin (Jester) - wrogowie posiadają dość wysoką szybkość, dlatego też umiejętność Arlekina, Bitewna Ballada, doskonale się tutaj nadaje, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż starcia trwają tutaj na ogół znacznie dłużej.
- Krzyżowiec (Crusader) / Zbrojny (Man-at-Arms) - któryś z nich przyda ci się do pochłaniania obrażeń na 1 szeregu, a także do eliminacji jednego z wrogów (Thrall), który często jest na przodzie szeregu.
Bohaterowie, których kompletnie nie warto tutaj brać to:
- Łowca Nagród - zadaje on w głównej mierze obrażenia fizyczne, a dużo wrogów ma tutaj wysoki współczynnik ochrony, co znacznie zmniejsza jego skuteczność.
- Oprych (Highwayman) - sytuacja wygląda bardzo podobnie do tej powyżej. Oprych może przydać się jedynie do likwidacji szamanów wroga, lecz nic po za tym.
Dobór prowiantu
Rodzaj | Krótka misja | Średnia misja | Długa misja |
Jedzenie | 12 | 16-18 | 18-24 |
Pochodnie | 8-9 | 14-16 | 16-18 |
Kościane Klucze | 1 | 2 | 3-4 |
Łopaty | 1 | 1-2 | 2 |
Woda Święcona | 0 | 0-1 | 1-2 |
Bandaże | 2-3 | 3-4 | 5-6 |
Serum | 0 | 0 | 0 |
Zioła Lecznicze | 1 | 1-2 | 2-3 |
Zdecydowanie najważniejszym typem prowiantu są tutaj bandaże, z uwagi na fakt, iż jeden z wrogów jest w stanie nałożyć potężne (8 punktów na rundę) krwawienie na twoich bohaterów.
Przeciwnicy na których warto uważać
W zatoce trzeba uważać na kilku wrogów:
- Pelagic Shaman - szaman jest w stanie wzmocnić swoich sojuszników, bądź wyleczyć jego rany, a gdy nie musi skupiać się na wspomaganiu będzie nękał twoją drużynę nakładając na nią dużą ilość stresu. Jeden z priorytetowych celów do ubicia.
- Pelagic Grouper - jeśli w drużynie wroga nie ma szamanów, to jest jeden z najgroźniejszych celów. Nie jest on w stanie nałożyć żadnego statusu, czy zadać obrażeń od stresu, jednak jego ciosy potrafią zaboleć - kilkanaście punktów obrażeń od jednego ataku to częsty widok.
- Ulca Crusher - wroga nie da się zbyt szybko wyeliminować, z uwagi na dużą odporność ( i leczenia szamana), jednak trzeba pilnować się w przypadku jego ataku, Arterial Pinch. Po trafieniu nakłada najmocniejsze w grze krwawienie, zadające 8 punktów obrażeń (!) na rundę, a także osłabiające leczenia na postaci o 33%. Zamiast szybkiej eliminacji warto skupić się na przeciwdziałaniu, zwiększając odporność na krwawienie swoich 3 pierwszych rzędów.
- Drowned Thrall - wróg zadaje znikome obrażenia i jest bardzo powolny, jednak jeśli zostawisz go w spokoju do 2 rundy, wykorzysta zdolność The Revenge, przy pomocy które się wysadza, zadając olbrzymie obrażenia twojej drużynie i nakładając sporo stresu. Zabij go najpóźniej w czasie 2 rundy - wróg najpewniej ruszał się będzie jako ostatni.
Wrogowie, których spotkać można w każdej lokacji, a których trzeba wyeliminować, bądź unieszkodliwić jak najszybciej:
- Cultist Acolyte - wróg bardzo zbliżony do Bone Courtiera z ruin. Zadaje on niewielkie obrażenia, jednak nakłada sporo stresu i jest bardzo szybki. Należy go ubić jak najszybciej, bądź wyciągnąć na 1 lub 2 linię szeregu, gdzie staje się bezużyteczny.
- Brigand Fusilier - wróg charakteryzujący się dużą szybkością i możliwością zaatakowania całej twojej drużyny, jeśli znajduje się na 2, 3 czy 4 pozycji. Jeśli nie ma na polu walki postaci nakładających stres, należy jak najszybciej go zlikwidować, bądź wyciągnąć na 1 miejsce.
- Madman - bezapelacyjnie twój wróg i cel numer jeden. Posiada znikomą ilość punktów zdrowia, jednak nadrabia to unikami, szybkością i przede wszystkim dwóm atakom możliwym do zastosowania z każdej pozycji. Oba z nich zwiększają stres twoich bohaterów, a Doomsay może namierzyć całą drużynę na raz. Trzeba go zlikwidować jak najszybciej.
- Ghoul - podobny do powyższego wroga. Jest w stanie zestresować bohaterów gracza, a także nałożyć ogłuszenie czy zarazić chorobą. Posiada wysoki współczynnik ochrony, dlatego najlepszą metodą jest ogłuszenie go i nałożenie krwawienia i/lub zarazy, bądź zmniejszenie ochrony (np. oznaczeniem Łowczego).