Darkest Dungeon: Ruiny (Ruins) - Lokacje Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Ruiny / Ruins
Ruiny to pierwsza lokacja do której dostęp otrzyma gracz. Jest to także najprostsza z lokacji w grze - wrogowie, nie licząc jednego nakładającego stres, są tu stosunkowo niegroźni, gdyż skupiają się praktycznie wyłącznie na zadawaniu obrażeń fizycznych. W ruinach walczyć będziesz z dwójką bossów: Necromancer i Prophet.
Dobór drużyny
Na misję do ruin warto wybrać:
- Krzyżowca (Crusader) bądź dwójkę Krzyżowców - zadają oni zwiększone obrażenia wrogom typu Plugawy (Unholy), a wszyscy przeciwnicy napotykani w tej lokacji są właśnie tego typu.
- Awanturniczki (Hellion) - jej ataki, szczególnie gdy ustawiona jest na 1 pozycji, potrafią dosięgnąć każdy szereg wroga. Dodatkowym atutem jest fakt, iż polega ona na brutalnych obrażeniach, a wrogowie w ruinach nie mają wysokiej ochrony.
- Kapłanka (Vestal) - podobnie jak wyżej, jedna z jej zdolności zadaje zwiększone obrażenia przeciwnikom obecnym w ruinach.
- Badaczkę Zarazy (Plague Doctor) - przeciwnicy posiadają znikomą (bądź zerową) odporność na zarazę, przez co jest ona ekstremalnie skuteczna w walce z tutejszymi wrogami. Dodatkowo, jedyne efekty które nakładają (czyli krwawienie) nie stanowią dla niej żadnego problemu.
- Hiena Cmentarna (Grave Digger) - olbrzymia szybkość pozwala tej postaci rozprawić się z największym zagrożeniem w tej lokacji, czyli z Bone Courtier'em, który zadaje obrażenia od stresu.
- Wstręt (Abomination) - po transformacji może bez problemu dosięgnąć 3 linii wroga, gdzie często umieszczeni są najgroźniejsi wrogowie (w tym Bone Courier)
- Okultysta (Occultist) / Łowca Nagród (Bounty Hunter) - zdolność wyciągnięcia wroga z tylnego szeregu uniemożliwi stosowanie zdolności zwiększających stres, znacznie ułatwiając walkę.
Bohaterowie, których kompletnie nie warto tutaj brać to:
- Łowczy (Hound Master) - jego obrażenia skupiają się w głównej mierze wokół krwawienia, na które wrogowie tutaj obecni są niewrażliwi.
- Arlekin (Jester) - większość walk kończy się tutaj po 2-3 rundach, przez co efekty nakładane przez jego pieśni nie dadzą realnej przewagi (a poziom stresu da się tutaj kontrolować bez pomocy postaci mogącej go obniżyć). Dwa z jego ataków nakładają krwawienie, na które wrogowie są niewrażliwi.
Dobór prowiantu
Rodzaj | Krótka misja | Średnia misja | Długa misja |
Jedzenie | 12 | 16-18 | 18-24 |
Pochodnie | 8-9 | 14-16 | 16-18 |
Kościane Klucze | 1 | 2 | 3-4 |
Łopaty | 1-2 | 2 | 2-3 |
Woda Święcona | 2 | 3 | 4 |
Bandaże | 1 | 2 | 2-3 |
Serum | 0 | 0 | 0 |
Zioła Lecznicze | 1 | 1-2 | 2-3 |
Najważniejszym typem prowiantu jest tutaj Wodą Święcona, która przydaje się do bardzo dużej ilości Curio. Warto też wziąć ze sobą kilka bandaży, na wypadek krwawienia - nie ma za to sensu brać serum, gdyż nikt tutaj nie może cię zatruć, a Curio nie wymagają tego przedmiotu.
Przeciwnicy na których warto uważać
W ruinach trzeba uważać na kilku wrogów:
- Bone Courtier - ten kościany dziwak ze sztyletem i gobelinem to największa zmora ruin. Posiada bardzo dużą szybkość, przez co prawie zawsze rusza się jako pierwszy, a jego atak podbija stres bohatera o 15 punktów. Warto albo szybko go ubić, albo wyciągnąć na 1 lub 2 miejsce szeregu, gdzie nie będzie w stanie korzystać ze swojej zdolności do zwiększania stresu, a tylko z nędznego dźgnięcia sztyletem.
- Bone Arbalist - największym zagrożeniem ze strony tego wroga jest jego atak, Quarrel, który posiada bardzo dużą szansę na trafienie krytyczne, przez co może wyciągnąć nawet 1/3 punktów zdrowia bohatera. Jeśli w walce nie pojawił się Bone Courtier, należy skupić uwagę właśnie na nim.
- Gargoyle - Gargulce nie zadają wyjątkowo dużych obrażeń, jednak posiadają upierdliwe zdolności, które mogą ogłuszyć jedną z twoich postaci, bądź wybić dwójkę o dwie pozycje do tyłu. Posiadają bardzo mało punktów zdrowia, lecz są bardzo szybkie i mają ogromny współczynnik ochrony i odporności na krwawienie - najlepszą metodą jest wykorzystanie przeciwko nim zarazy Badaczki Zarazy.
Wrogowie, których spotkać można w każdej lokacji, a których trzeba wyeliminować, bądź unieszkodliwić jak najszybciej:
- Cultist Acolyte - wróg bardzo zbliżony do Bone Courtiera z ruin. Zadaje on niewielkie obrażenia, jednak nakłada sporo stresu i jest bardzo szybki. Należy go ubić jak najszybciej, bądź wyciągnąć na 1 lub 2 linię szeregu, gdzie staje się bezużyteczny.
- Brigand Fusilier - wróg charakteryzujący się dużą szybkością i możliwością zaatakowania całej twojej drużyny, jeśli znajduje się na 2, 3 czy 4 pozycji. Jeśli nie ma na polu walki postaci nakładających stres, należy jak najszybciej go zlikwidować, bądź wyciągnąć na 1 miejsce.
- Madman - bezapelacyjnie twój wróg i cel numer jeden. Posiada znikomą ilość punktów zdrowia, jednak nadrabia to unikami, szybkością i przede wszystkim dwóm atakom możliwym do zastosowania z każdej pozycji. Oba z nich zwiększają stres twoich bohaterów, a Doomsay może namierzyć całą drużynę na raz. Trzeba go zlikwidować jak najszybciej.
- Ghoul - podobny do powyższego wroga. Jest w stanie zestresować bohaterów gracza, a także nałożyć ogłuszenie czy zarazić chorobą. Posiada wysoki współczynnik ochrony, dlatego najlepszą metodą jest ogłuszenie go i nałożenie krwawienia i/lub zarazy, bądź zmniejszenie ochrony (np. oznaczeniem Łowczego).