Darkest Dungeon: Badaczka zarazy (Plague Doctor) - Klasy bohaterów Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Badaczka zarazy / Plague Doctor
Plague Doctor jest wyjątkowo ciekawą klasą bez wyraziście zaznaczonej roli. Jej ataki opierają się w dużej mierze na negatywnych efektach statusu, jak np. Bleed lub Blight, które osłabiają wrogów i powoli zbijają ich życie. Klasa posiada również pomniejsze zaklęcia uzdrawiające oraz wzmacniające, jednak nie są one tak mocne jak u innych. Choć jego ofensywne umiejętności nakładają również efekty statusu, to są one zbyt wolne, aby w szybkim czasie pozbyć się oponentów, dlatego Plague Doctor najlepiej sprawdza się w roli wspierającego drużynę, szczególnie ze względu na możliwość usuwania negatywnych efektów z własnych towarzyszy.
Badaczka Zarazy najlepiej spisuje się na 3 pozycji, skąd może miotać swoje śmiercionośne granaty. Trujący Podmuch pozwala jej zatruć 1 lub 2 cel, a Granat Zarazy 3 i 4 cel jednocześnie. Oba granaty zadają olbrzymie obrażenia już od 1 poziomu - 4 punkty na rundę, które rosną aż do 6 punktów. Efekt można rzecz jasna skumulować, przez co wróg może otrzymywać astronomiczne 18 punktów obrażeń co rundę! W razie gdyby Badaczka trafiła na wroga odpornego na zarazę, może wykorzystać Nacięcie, które, prócz sporych obrażeń (i dużej szansy na trafienie krytyczne), nałoży na wroga efekt krwawienia.
Niemniej ważną umiejętnością jest Gaz Oślepiający, który daje sporą szansę na ogłuszenie dwóch celów na tyłach wroga (3 i 4 pozycja). W połączeniu z okrzykiem Awanturniczki, daje to możliwość ogłuszenia całej wrogiej drużyny w ciągu jednej tury - dlatego też te dwie klasy dobrze ze sobą współpracują. Jeśli trzeba, może ona też ogłuszyć i wyciągnąć do przodu jednego nieszczęśnika za pomocą Dezorientującego Podmuchu.
Badaczka Zarazy ma także dostęp do mocnych zdolności wspomagających. Jako jedyny bohater w grze potrafi ściągnąć z innego celu (podczas walki) zatrucie i krwawienie, a do tego uleczyć kilka punktów zdrowia - wszystko dzięki Bitewnemu Panaceum. W razie gdyby trzeba było większych obrażeń, z pomocą przychodzą Ożywiające Opary, które zwiększają szybkość i obrażenia celu.
Badaczka Zarazy jest bohaterem, który dobrze współpracuje z kilkoma innymi postaciami - między innymi z Awanturniczką (umożliwiając ogłuszenie całej drużyny), czy z Łowczym (który wywołuje krwawienie u celów, podczas gdy ona je zatruwa). Sprawdza się doskonale w starciach z potworami z duża ilością ochrony, jednak nie radzi sobie w sytuacji, gdy trzeba szybko zadać duże obrażenia, bądź gdy wrogowie mają duże odporności.
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 22 | 5 | 0 | 7 | +0 | 2,5% | 4-7 |
2 | 26 | 10 | 0 | 7 | +0 | 3% | 5-8 |
3 | 30 | 15 | 0 | 8 | +0 | 3,5% | 6-10 |
4 | 34 | 20 | 0 | 8 | +0 | 4% | 6-11 |
5 | 38 | 25 | 0 | 9 | +0 | 4,5% | 7-13 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
20% | 60% | 50% | 67% | 20% | 20% | 50% | 20% |
Porady do klasy:
- Najlepszą pozycją dla klasy jest trzecia od tyłu, skąd może korzystać również z umiejętności Nacięcie (Incision), która jest jej jedynym atakiem nie posiadającym ujemnego modyfikatora do obrażeń
- Choć umiejętności Trujący Podmuch (Noxious Blast), Granat Zarazy (Plague Grenade) oraz Gaz Oślepiający (Blinding Gas) posiadają niskie obrażenia bazowe, to mają szansę nałożyć na wybrane cele bardzo nieprzyjemne negatywne efekty. Najlepszymi celami są frontalne jednostki z dużym zasobem życia oraz bossowie
- Plague Doctor posiada jedną z lepszych umiejętności do mieszania w szykach przeciwnika - Dezorientujący Podmuch (Disorienting Blast). Pozwala ona przenieść oponenta z 2, 3 lub 4 pozycji na inne losowe miejsce
- Jedyna umiejętność uzdrawiająca tej klasy, Bitewne Panaceum (Battlefield Medicine), choć nie leczy zbyt wielu punktów życia, to jest w stanie zdjąć z celu negatywne efekty Bleed oraz Blight, co może być wyjątkowo przydatne w przypadku dłuższych starć
Zalety | Wady |
+ Możliwość nakładania negatywnych oraz usuwania negatywnych efektów + Dobra kontrola pola walki + Bardzo wysokie obrażenia rozłożone w czasie (zaraza i krwawienie) + Możliwość zwiększenia obrażeń sojuszników + Doskonała w walce z odpornymi wrogami i bossami + Bardzo duża szybkość bazowa + Świetna synergia z Awanturniczką (Hellion) i Łowczym (Hound Master) | - Bardzo niskie obrażenia bazowe - Nie sprawdza się, gdy wrogowie posiadają duże odporności - Niska szansa na trafienie krytyczne - Bardzo nierówne odporności |
Umiejętności bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cele | Opis (kolejne poziomy) |
Trujący Podmuch | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -80 / -80 / -80 / -80 / -80% KRYT mod: 2 / 2 / 3 / 4 / 4% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy) | |||
Granat Zarazy | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90% KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 2 / 2% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy) | |||
Gaz Oślepiający | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) | |||
Nacięcie | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 85 / 90 / 95 / 100 / 105 KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia krwawienia: 1 / 1 / 2 / 2 / 3 pkt. / runda (3 rundy) | |||
Bitewne Panaceum | 1 towarzysz | Rodzaj: uzdrawiająca Ulecz: 1-1 / 1-2 / 2-2 / 2-3 / 3-3 Na siebie: usuń krwawienie / zarazę Na towarzysza: usuń krwawienie / zarazę | ||
Ożywiające Opary | 1 towarzysz | Rodzaj: wzmocnienie Zwiększone obrażenia: +25 / +27 / +29 / +31 / +33% Zwiększona szybkość: +3 / +4 / +5 / +6 / +7 | ||
Dezorientujący Podmuch | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Przesunięcie celu |
Umiejętności obozowe
Nazwa | Ikona | Koszt czasu | Cel | Efekt |
Zachęta | 2 | 1 towarzysz | Zmniejsza poziom stresu o 15 | |
Opatrunek | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% punktów zdrowia Hamuje krwawienie celu Usuwa truciznę (zarazę) celu | |
Motywacja | 2 | 1 towarzysz | +15% do odporności na stres | |
Eksperymentalne Opary | 4 | 1 towarzysz | Przywraca 50% punktów zdrowia +33% do uzyskanego leczenia | |
Pijawki | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% HP Usuwa efekty zarazy Usuwa chorobę | |
Uzdrowienie | 1 | Na siebie | Usuwa chorobę +20% do odporności na choroby | |
Samoleczenie | 3 | Na siebie | Zmniejsza poziom stresu bohatera o 10 Leczy 20% HP Usuwa efekt zatrucia Usuwa efekt krwawienia +10 do celności |