Darkest Dungeon: Wybór nawyków Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Porady dotyczące wyboru nawyków
Co wybrać
W grze jest cała masa nawyków pozytywnych i negatywnych, jednak jedynie garstka z nich nadaje się do jakiekolwiek użytku, a od niektórych trzeba trzymać się z daleka.
Te, którymi warto się zainteresować:
- Deadly - +1% szansy na trafienie krytyczne
- Eagle Eye - +3% do szansy na trafienie krytyczne przy pomocy zdolności dystansowych
- Evasive - +5 do uników
- Hard Skinned - +10% do ochrony
- Natural Eye - +5 do celności zdolności dystansowych
- Natural Swing - +5 do celności zdolności wręcz
- Precision Striker - +3% szansy na trafienie krytyczne przy pomocy zdolności do walki wręcz
- Quick Reflexes - +2 do szybkości
- Slugger - +10% obrażeń od ataków wręcz
- Steady - -10% obrażeń od stresu
- Tough - +10% maksymalnych punktów zdrowia
- Quickdraw - +4 do szybkości w 1 turze
- On Guard - +4 do szybkości i +5 do uników podczas 1 tury
- Unerring - +10% obrażeń do ataków dystansowych
- Unyielding - +10% odporności na cios śmierci
Pamiętaj, że w Lazarecie można zablokować do 3 pozytywnych nawyków, by te nie były podmieniane - w innym wypadku mając już 5 dodatnich, każdy następny zamieni jeden losowy. W zależności od tego, jaką funkcję ma pełnić klasa, warto zablokować inne nawyki. Na przykład:
- Postać zadająca obrażenia z dystansu - Eagle Eye + Deadly + Evasive; nawyki skupiają się na maksymalizacji obrażeń, dając jednocześnie mały bonus do uników.
- Postać zadająca obrażenia w zwarciu - Hard Skinned + Precision Striker + Slugger; duży przyrost obrażeń i 10% wzrost ochrony, który zawsze warto mieć.
- Postać skupiająca się na pochłanianiu obrażeń (Tank) - Tough + Hard Skinned + Slugger; duża odporność, zdrowie i dodatkowe obrażenia od ataków wręcz.
- Postać skupiająca się na jak najszybszym ruchu (ważne w 1 turze) - Quickdraw + Quick Reflexes + On Guard; dzięki temu postać zyska 10 punktów szybkości podczas 1 rundy.
- Postać lecząca: Tough + Quick Reflexes + Hard Skinned; wysoka odporność i lekki przyrost szybkości
Czego unikać
W grze jest też kilka nawyków, których trzeba unikać jak ognia. Są to:
- Te, które zmniejszają szybkość, jak Nocturnal, Off Guard, Slowdraw, Slow Reflexes
- Te, które zmniejszają obrażenia, jak Light Sensitive, Scattering, Calm, Tuckered Out,
- Te, które zmuszają postać do aktywacji Curio, czyli: Ablutomania, Bloodthirsty, Compulsive, Curious, Dacnomania, Dark Temptation, Demonomania, Dipsomania, Egomania, Guilty Conscience, Hagiomania, Hylomania, Kleptomaniac, Necromania, Paranormania, Plutomania, Sitiomania
- Te, które powodują, że postać kradnie skarby, czyli Kleptomania.