Darkest Dungeon The Crimson Court: Dobór członków drużyny (Dziedziniec) Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Wrogowie występujący na Dziedzińcu zadają sporo obrażeń od stresu i mogą łatwo nakładać efekty krwawienia (Bleed) i zarazy (Blight). Są także bardzo wrażliwi na krwawienie i w większości przypadków dość odporni na zarazę. Wybierając się na Dziedziniec, warto zabrać ze sobą:
- Flagellant - nowa postać wprowadzona przez dodatek Crimson Curse to idealny kandydat. Może on nakładać potężne efekty krwawienia na wszystkie pozycje, leczyć własne (i jednego z towarzyszy) rany, bądź zmniejszać stres kompana (zwiększając jednocześnie swój). Dodatkowo, jest to jedna z szybszych klas - dzięki temu będzie w stanie często ruszać się przed większością przeciwników.
- Awanturniczka (Hellion) - może zadawać spore obrażenia od krwawienia i atakować wszystkie pozycje wroga, może także leczyć własne rany i zmniejszać stres. Możliwość atakowania każdej pozycji wroga przydaje się szczególnie podczas starć z bossami, a także z mini-bossem Krokodylowatym (Crocodilian).
- Arlekin (Jester) - może zwiększyć szybkość, szansę na trafienie krytyczne i celność drużyny, pozwalając zaatakować jej przed przeciwnikami i celniej trafiać. Może nakładać efekt krwawienia na 2 i 3 szereg, a także zmniejszyć stres drużyny. Co więcej, jest to jedna z najszybszych postaci w grze - na ogół ruszał będzie się przed przeciwnikami.
- Łowcy (Hound Master) - wszyscy wrogowie wrażliwi są na krwawienie, a Łowczy może nałożyć je na wszystkie szeregi jednocześnie. Może także zmniejszyć stres drużyny, osłaniać wrażliwy cel i funkcjonować z niemalże każdej pozycji.
- Kapłanka (Vestal) - najlepsza klasa lecząca w przypadku tej lokacji. Wrogowie zadają tutaj dużo obrażeń od krwawienia / zarazy, a jej obszarowe uzdrowienie może to w pełni kontrować. Najlepiej ustawić ją w 3 lub 4 szeregu, skąd może korzystać z większości swoich zdolności, lecząc i ogłuszając wrogów.
- Krzyżowiec (Crusader) - jeden z dwóch tanków, których można wykorzystać w tym miejscu. Może zadawać olbrzymie obrażenia, bądź leczyć i zmniejszać stres swój, lub dowolnego sojusznika. Działa przy tym lepiej niż Trędowaty, który ma problemy z celnością, a wrogowie, których tutaj spotkasz często maja spory współczynnik UNIK (DODGE). Jest to wybór ofensywny, jeśli chodzi o dobór tanka do drużyny.
- Zbrojny (Man-at-Arms) - postać tanka / wsparcia. Może zostać wykorzystany na 1 pozycji, by osłabiać wrogów, osłaniać sojuszników i zwiększać ich statystki, czy zadawać dość spore obrażenia. Może także być wykorzystywany z 4 pozycji, gdzie doskonale spisuje się w roli klasy wspierającej, zwiększając celność i szansę na trafienie krytyczne i/lub szybkość i szansę na unik całej drużyny, czy też osłaniając jednego z sojuszników przed atakami. Jest to wybór defensywny, jeśli chodzi o dobór tanka do drużyny.
Bohaterowie, których lepiej tutaj nie używać:
- Okultysta (Occultist) - nie ma tu (prawie) przeciwników z grupy Nadrealny (Eldritch), a jego uzdrowienie może także nałożyć efekt krwawienia, który i bez niego będzie często nękał twoich bohaterów. Jednakże, jest on ekstremalnie skuteczny w starciu z mini-bossem Krokodylowatym (Crocodilian) - jego Osłabiająca Klątwa (Weakening Curse) zmniejszy znacząco zadawane przez krokodyla obrażenia.
- Badaczka Zarazy (Plague Doctor) - wrogowie mają wysoką odporność na zarażę (Blight), przez co postać ta jest kompletnie bezużyteczna.
- Kuszniczka (Arbalest) - wrogowie padają tutaj jeden za drugim, a bossowie mają i tak kilka ruchów w ciągu jednej tury, przez co oznaczanie (Mark) nie ma tutaj najmniejszego sensu. Bez oznaczania i korzyści z tego płynących, Kuszniczka może z powodzeniem zostać zastąpiona dowolną klasą.
- Trędowaty (Lepper) - wrogowie są szybcy i mają dużą wartość UNIK (DODGE), przez co klasa ta będzie mieć problemy z trafieniem ich. Jednakże, jeśli jesteś w stanie zapewnić mu sporą premię do celności, Trędowaty będzie dobrym wyborem, gdyż zadaje on olbrzymie obrażenia i jest praktycznie niemożliwy do zabicia.