Darkest Dungeon: Hiena cmentarna (Grave Robber) - Klasy bohaterów Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Hiena cmentarna / Grave Robber
Hiena Cmentarna jest niesamowicie mobilną klasą, która przez cały czas trwania walki przemieszcza się w szeregach drużyny. Klasa ta przypomina typowego łotrzyka, łącząc szybkie ataki wręcz z dystansowymi rzutami sztyletami i zatrutymi strzałkami. Postaci z tej klasy są stosunkowo wszechstronne, choć ich głównym zadaniem jest zadawanie obrażeń przeciwnikom. Z powodu sporej mobilności, Grave Robber nie posiada swojej ulubionej pozycji, a zamiast tego przemieszcza się głównie między drugą i trzecią pozycją.
Jeśli ktoś chce, może wykorzystać go jednak także w charakterze bardziej stacjonarnego bohatera. Zdolności Kilofem w Facjatę, Nawałnica Sztyletów i Rzut Sztyletem pozwalają mu atakować wszystkie cele na polu walki. Obie zdolności powiązane ze sztyletami są w stanie zadać gigantyczne obrażenia, z uwagi na wysoką szansę na trafienie krytyczne. Znacznie lepiej sprawdza się on jednak jako klasa mobilna, jednak najlepiej działa to w drużynie, w której inni bohaterowie też na tym polegają. Doskonale współgra on zatem z Arlekinem (Jester), Oprychem (Highwayman), czy w pewnym stopniu z Krzyżowcem (Crusader).
Postać posiada bardzo dużą szybkość, wysokie szansy na trafienie krytyczne i sporą wartość "unik", jednak jej pula punktów zdrowia i odporności (po za odpornością na zarazę) stoją na bardzo niskim poziomie.
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 20 | 10 | 0 | 8 | +0 | 5% | 4-9 |
2 | 24 | 15 | 0 | 8 | +0 | 5,5% | 5-11 |
3 | 28 | 20 | 0 | 9 | +0 | 6% | 6-13 |
4 | 32 | 25 | 0 | 9 | +0 | 6,5% | 6-14 |
5 | 36 | 30 | 0 | 10 | +0 | 7% | 7-16 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
20% | 50% | 30% | 67% | 20% | 30% | 30% | 10% |
Porady do klasy:
- Z powodu wysokiej mobilności, klasa najlepiej sprawdza się w drużynie, która nie jest mocno oparta na konkretnych pozycjach. W przeciwnym wypadku Grave Robber może spowodować spore zamieszanie w Twoich własnych szeregach, gdy aktywujesz niektóre z jej umiejętności
- Aby korzystać ze wszystkich swoich umiejętności, musisz się cały czas przemieszczać. Użyj umiejętności Lunge oraz Shadow Fade, aby przesunąć postać w szeregach Twojej drużyny
- Klasa sprawdza się również całkiem nieźle jako tzw. "unikowy tank", czyli tank, który zamiast przyjmować na siebie obrażenia po prostu ich unika. Możliwe jest to jednak dopiero na wyższych poziom, przy większej szansie na unik i solidniejszych statystykach
- Najlepsze klasy współgrające z mobilnością Grave Robbera to Jester (Arlekin), Highwayman (Oprych) oraz w pewnym stopniu Crusader (Krzyżowiec)
Zalety | Wady |
+ Bardzo wysokie obrażenia na pojedyncze cele + Dobre połączenie umiejętności do walki w zwarciu i ataków dystansowych + Solidne wzmocnienia na własną postać + Może pełnić rolę unikowego tanka na wyższych poziomach + Doskonale współgra z Arlekinem (Jester), Oprychem (Highwayman) i w pewnym stopniu z Krzyżowcem (Crusader) | - Konieczność przemieszczania się w szeregach może być problematyczna dla niektórych drużyn - Jedna ze słabszych klas na niższych poziomach - Postać polega na unikach, a gdy te zawiodą potrafi stracić połowę punktów zdrowia od jednego ataku - Średnio skuteczna w walce z wrogami z dużą ilością ochrony |
Umiejętności bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cele | Opis (kolejne poziomy) |
Kilofem w Facjatę | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% | |||
Doskok | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: 40 / 40 / 40 / 40 / 40% KRYT mod: 10 / 10 / 11 / 11 / 12% Przemieszczenie: o 2 pola do przodu | |||
Nawałnica Sztyletów | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 OBR mod: -33 / -33 / -33 / -33 / -33% KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% Zmniejszenie odporności na krwawienie : -20 / -23 / -26 / -30 / 33% (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) | |||
W Krainie Cienia | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -100 / -100 / -100 / -100 / -100% KRYT mod: 0 / 1 / 2 / 3 / 4% Przemieszczenie: o 1 pole do tyłu Ogłuszenie: (100 / 110 / 119 /129 /139% bazowe) Na siebie: Zwiększenie uników: +20 / +22 / +25 / +27 / +30 | |||
Rzut Sztyletem | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 KRYT mod: 10 / 10 / 11 / 11 / 12% Dodatkowe obrażenia przeciwko naznaczonym (Marked) celom: +25 / +25 / +25 / +25 / +25% | |||
Zatrute Strzałki | Rodzaj: dystansowy CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90% KRYT mod: 5 / 6 / 6 / 6 / 7% Zaraza: (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowe) Obrażenia zarazy: 3 / 4 / 4 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rundy) Zmniejszenie odporności na zarazę : -20 / -23 / -26 / -30 / 33% (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) | |||
Toksyczny Postęp | Na siebie | Rodzaj: wzmocnienie Na siebie: Zwiększenie uników: +10 / +13 / +15 / +17 / +20 Zwiększenie szybkości: +5 / +6 / +7 / +8 / +9 Wyleczenie zatrucia / krwawienia |
Umiejętności obozowe
Nazwa | Ikona | Koszt czasu | Cel | Efekt |
Zachęta | 2 | 1 towarzysz | Zmniejsza poziom stresu o 15 | |
Opatrunek | 2 | 1 towarzysz | Leczy 15% punktów zdrowia Hamuje krwawienie celu Usuwa truciznę (zarazę) celu | |
Motywacja | 2 | 1 towarzysz | +15% do odporności na stres | |
Tabakiera | 2 | Na siebie / 1 towarzysz | Na siebie: Usuwa chorobę celu 1 towarzysz: Usuwa chorobę celu | |
Wisielczy Humor | 4 | Cała drużyna | Zmniejsza poziom stresu bohatera o 25 75% szans na zmniejszenie poziomu stresu u wszystkich towarzyszy o 20 25% szans na zmniejszenie poziomu stresu u wszystkich towarzyszy o 10 | |
Nocna Zwinność | 2 | Na siebie | +30% do szansy rozpoznania (Scouting) | |
Przywłaszczenie | 1 | Na siebie | Tworzy losowy przedmiot z zaopatrzenia |