Darkest Dungeon: Trędowaty (Leper) - Klasy bohaterów Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Trędowaty / Leper
Leper jest jedną z najbardziej samowystarczalnych klas w grze. Jego głównym zadaniem jest walka na froncie w roli tanka lub skupiającego się na obrażeniach wojownika. Posiada bardzo wysoki poziom zdrowia i wytrzymałości oraz wysokie bazowe obrażenia. Może się również wspomóc własnymi wzmocnieniami, jak również uzdrawianiem życia oraz poziomu stresu. Niestety jest też druga strona monety. Klasa ta nie posiada żadnych ataków dystansowych, dzięki czemu jest w stanie dosięgnąć jedynie dwie pierwsze wrogie pozycje i to również wyłącznie z pierwszego lub drugiego miejsca w drużynie.
Bezapelacyjnie największa słabością Trędowatego jest jego niska celność na atakach ofensywnych, przez co bardzo często pudłuje. Rekompensowane jest to bardzo wysokimi obrażeniami, a celność poprawić można za pomocą innych umiejętności, błyskotek, czy jego własnej zdolności, Zemsta (niestety, wszystko ma swoją cenę - zmniejsza ona jego zdolności defensywne).
Bohater posiada jedną z najmocniejszych zdolności "przesuwających" w grze - jego Czystka potrafi odrzucić cel o 3 pola do tyłu, przemieszczając wojownika z pierwszego szeregu na sam tył, co często sprawia, że nie może on w ogóle atakować. Jeśli na dwóch pierwszych miejscach grupy wroga znajdują się wojownicy zadający spore obrażenia, można wykorzystać Onieśmielenie, które zmniejsza celność i zadawane obrażenia.
Dzięki swoim ponadprzeciętnym zdolnościom defensywnym, Leper doskonale sprawdza się na pierwszej linii ognia. Efekt potęgują jeszcze zdolności Opór (który zmniejsza jego stres i daje potężnego kopa do ochrony), jak i Powaga, która zwiększa jego odporności i przywraca sporo punktów zdrowia. Niestety, nie nadaje się on kompletnie na misje, w których wrogowie mogą używać ataków "przemieszczających" - nie ma on możliwości ataku, ani powrotu z 3 czy 4 pozycji i musi "iść na piechotę".
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 35 | 0 | 0 | 2 | +0 | 2,5% | 7-14 |
2 | 42 | 5 | 0 | 2 | +0 | 3% | 8-16 |
3 | 49 | 10 | 0 | 3 | +0 | 3,5% | 9-18 |
4 | 56 | 15 | 0 | 3 | +0 | 4% | 10-20 |
5 | 63 | 20 | 0 | 4 | +0 | 4,5% | 11-22 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śm. | Przesunięcie | Krawienie | Osłabienie | Pułapka |
60% | 40% | 20% | 67% | 50% | 10% | 40% | 10% |
Porady do klasy:
- Leper jest prawdopodobnie najlepszym lub przynajmniej jednym z najlepszych tanków w grze, dlatego warto przydzielić mu tę właśnie rolę, szczególnie, że może on atakować jedynie z dwóch pierwszych pozycji na froncie
- Klasa posiada bardzo dobre umiejętności uzdrawiające oraz wzmacniające, jednak działają one wyłącznie na nią. Wykorzystaj Powagę (Solemnity), aby uzdrowić część swojego życia i obciążyć głównego uzdrowiciela, a także da kopa do odporności oraz Opór (Withstand), które obniży odrobinę poziom stresu bohatera i zwiększy jego ochronę na krótki okres czasu
- Wszystkie ofensywne umiejętności Lepera mają stosunkowo niską celność, dlatego przed atakiem warto użyć umiejętności Zemsta (Revenge), która zwiększy obrażenia, krytyka i szansę na trafienie pozostałymi atakami.
- Posiadając tę klasę w swoim zespole musisz bardzo uważać na zmiany w szeregach. Leper może atakować wyłącznie z pierwszej lub drugiej pozycji na froncie, dlatego jeśli zostanie przeniesiony na tyły formacji nie będzie w stanie nic zdziałać, a Ty stracisz cenne tury na zmienianie formacji. Staraj się nie łączyć tej klasy z mobilnymi bohaterami, jak np. Hienta Cmentarna (Grave Robber) lub Arlekin (Jester)
Zalety | Wady |
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie