Darkest Dungeon The Color of Madness: Jak pkonać bossa Fracture / The Sleeper? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Drugi w kolejności boss, który wprowadzony został wraz z dodatkiem The Color of Madness. Boss posiada dwie odmienne formy - Fracture i The Sleeper - z którymi walka wygląda inaczej i wymaga koncentrowania się na innych rzeczach.
- Statystyki i odporności - Fracture
- Jak pokonać bossa - Fracture
- Statystyki i odporności - The Sleeper
- Jak pokonać bossa - The Sleeper
- Rekomendowany skład drużyny
Statystyki i odporności - Fracture
Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Ogłuszenie | Zaraza | Krwawienie | Osłabienie | Przesunięcie |
115 | 0% | 20% | 6 | 140% | 120% | 240% | 90% | 140% |
Jak widać, boss jest praktycznie niewrażliwy na efekt krwawienia, posiada też dość sporą odporność na zarazę. Warto więc skupić się na zadawaniu czystych obrażeń.
Uwaga - boss wykonuje w ciągu tury łącznie trzy ruch, z czego jeden zawsze wiąże się z tym samym atakiem.
Jak pokonać bossa - Fracture
Walka z Fracture jest dość specyficzna, z uwagi na zachowanie samego bossa. Nie będzie on w ogóle atakował twojej drużyny. Zamiast tego, co turę tworzył będzie maksymalnie 3 kryształy - jeśli na polu walki będą już jakieś obecne, zapełni po prostu puste miejsca. Kryształy same w sobie również nie atakują - blokują po prostu bezpośredni dostęp do bossa. Jednakże, boss może owe kryształy wzmacniać i to jest najważniejszy aspekt tego starcia.
Boss ma w ciągu tury dwa dodatkowe ataki (przywołanie się nie liczy, boss robi je "bonusowo"). Oba ataki służyć będą do wzmacniania przywołanych kryształów. Za pierwszym razem kryształ zostanie powiększony i podbite zostaną jego statystyki, jednak dalej nie będzie on w stanie atakować. Dopiero po drugim wzmocnieniu, na końcu tury, kryształ wykorzystać będzie mógł jedyny dostępny dla siebie atak. Atak ów powoduje, iż kryształ eksploduje, raniąc wszystkich twoich bohaterów i nakładając na nich jeden z kilku statusów - krwawienie, zarazę, osłabienie bądź horror.
Jak nietrudno się domyślić, twoim celem jest szybka eliminacja kryształów, zanim zdążą one eksplodować. Od momentu powstania, masz dwie pełne tury na to, by zniszczyć kryształy. Problemem jest jednak fakt, iż w momencie wzmacniania przez bossa, są one przywracane do pełni zdrowia - lepiej jest więc skupiać "ogień" na tych kryształach, które zostały już przez bossa wzmocnione. Pamiętaj jednak, iż cały czas musisz atakować główny cel. Gdy zdrowie bossa spadnie, bądź upłynie odpowiednia ilość tur, boss przeobrazi się w Śpiącego (The Sleeper).
Statystyki i odporności - The Sleeper
Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Ogłuszenie | Zaraza | Krwawienie | Osłabienie | Przesunięcie |
225 | 0% | 30% | 6 | 140% | 70% | 140% | 100% | 240% |
Statystyki bossa znacząco się zmieniły, jest on teraz podatniejszy na krwawienie i znacznie łatwiej nałożyć na niego efekt zarazy. Nie warto natomiast specjalnie zawracać sobie głowy ogłuszaniem go i próbą przesunięcia.
Uwaga - boss wykonuje w ciągu tury łącznie dwa ruchy.
Jak pokonać bossa - The Sleeper
Walka ze Śpiącym (The Sleeper) znacząco różni się od starcia z jego poprzednią wersją. Boss przestanie już przywoływać stwory, zamiast tego naprzemiennie będzie korzystał z dwóch ataków. Oba ataki ranią wszystkich bohaterów w drużynie, z czego jeden zadaje obrażenia i nałożyć może zarazę bądź horror, drugi powoduje 15-20 punktów stresu. Jak nietrudno się domyślić, walka ta to swoisty wyścig z czasem - trzeba uwinąć się w ciągu 3-4 tur, w przeciwnym wypadku twoim bohaterom braknie punktów zdrowia, bądź ich stres przebije 100 punktów i całe starcie stanie się znacznie trudniejsze.
Najlepszym wyjściem jest tutaj skupić się na zadawaniu przeciwnikowi jak najwyższych obrażeń. Nie ma sensu marnować czasu na próbach ogłuszenia wroga - posiada on bardzo wysoką odporność na ten efekt, przez co raczej na pewno nie uda się taki zabieg. Jeśli posiadasz w drużynie postać zdolną nakładać efekt zarazy, warto to wykorzystać - wróg wykonuje w ciągu tury dwa ruchy, a jego odporność na ten efekt jest stosunkowo niska. Bardzo przydaje się tutaj Kapłanka i jej obszarowe leczenie - dzięki niemu będziesz w stanie przetrwać kilka dodatkowych tur.
Rekomendowany skład drużyny
Mimo, iż wróg posiada dwie fazy, na które sprawdziłaby się inna kompozycja drużyny, tej niestety nie można zmienić w trakcie starcia, trzeba więc dobrać ją tak, by obie części potyczki z bossem nie stanowiły dużego problemu. Możesz wykorzystać następującą drużynę:
- Krzyżowiec (Crusader) bądź Trędowaty (Leper) na pierwszej pozycji. Obaj bohaterowie świetnie się tutaj sprawdzą. W przypadku Krzyżowca możesz wykorzystać błyskotki zwiększające jego wytrzymałość i zadawane obrażenia, w przypadku Trędowatego warto przede wszystkim zainwestować w celność, gdyż bohater ten ma problemy z trafianiem w cele. Obaj bohaterowie są w stanie zadawać spore obrażenia przeciwko pojedynczemu celowi, świetnie więc sprawdzą się w drugiej fazie.
- Oprych (Highwayman) bądź Awanturniczka (Hellion) na drugiej pozycji. Oprych idealnie sprawdzi się do zadawania obrażeń bossowi, a jeśli zajdzie taka potrzeba może ostrzelać pozycje 1-2-3, raniąc bossa i przywołańców. Awanturniczka świetnie sprawdzi się za to do atakowania pojedynczych celów, a w razie konieczności może także uderzyć w pozycje 1-2-3. W momencie zmiany w Śpiącego, obaj bohaterowie będą w stanie zadawać mu spore obrażenia, jednocześnie nakładając efekt krwawienia.
- Kapłanka (Vestal) na trzeciej pozycji. Kapłanka jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o postać leczącą - podczas obu faz, każdy atak dosięgał będzie całej twojej drużyny, powodując dotkliwe straty, na co jej obszarowe leczenie będzie idealnym rozwiązaniem. Kapłanka sprawdza się szczególnie podczas drugiej fazy starcia, w której wróg co turę zadawał będzie 15-20 punktów obrażeń - jej uzdrowienie pozwoli przetrwać kilka dodatkowych tur.
- Badaczka Zarazy (Plague Doctor) na czwartej pozycji. Bohaterka ta świetnie sprawdzi się przeciwko temu bossowi. Posiada potężną zdolność wzmacniającą, która znacząco podnosi obrażenia sojusznika - dzięki temu możesz wzmocnić bohaterów na 1 i 2 pozycji, by ci byli w stanie jednym ciosem niszczyć przywoływane kryształy, a w drugiej fazie dotkliwe ranić bossa. Jej zaraza także się przyda - tak podczas 1 jak i 2 fazy walki.
Jak widać, jest to (ponownie już) startowa konfiguracja bohaterów, do której dostęp zyskasz po misji treningowej. Drużyna składająca się z Krzyżowca, Oprycha, Kapłanki i Badaczki Zarazy świetnie radzi sobie z każdym bossem wprowadzonym przez dodatek The Color of Madness. Układ ten oczywiście można zmieniać - jeśli chcesz zmaksymalizować zadawane obrażenia, na 1 pozycję wrzuć Awanturniczkę, a na 3 Arlekina bądź drugiego Oprycha. W ten sposób będziesz w stanie niszczyć wszystkie kryształy zanim boss w ogóle zdąży je wzmocnić, a drugie starcie potrwa zaledwie 1-2 tury.