Darkest Dungeon The Color of Madness: Jak pokonać bossa Gwiezdny Stwór (Thing from the Stars)? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Gwiezdny Stwór (Thing From The Stars) to nowy, wprowadzony przez dodatek The Color of Madness boss wędrujący. Oznacza to, iż nie da się go spotkać w z góry ustalonym miejscu. Działa on na podobnej zasadzie jak Shrieker, wprowadzony przez jedną z wcześniejszych aktualizacji do Darkest Dungeon - na mapie, przy nazwie jednej z dzielnic, pojawi się specjalna ikonka potwora. Oznaczać to będzie, iż wróg będzie tam na ciebie czekał - trafisz na niego w jednym z korytarzy albo pomieszczeń.
Uwaga - po starciu z bossem, każdy z bohaterów ma szansę na zdobycie unikalnego nawyku (Quirk). Szczegóły dotyczące dostępnych nawyków znajdziesz w rozdziale "Unikalne nawyki".
Statystyki i odporności bossa
Nazwa | Gwiezdny Stwór | Gwiezdny Stwór | Gwiezdny Stwór |
Zdrowie | 106 | 148 | 191 |
Unik | 5% | 13,75% | 25% |
Ochrona | 0% | 0% | 0% |
Szybkość | 2 | 3 | 4 |
Ogłuszenie | 85% | 105% | 130% |
Zaraza | 40% | 65% | 85% |
Krwawienie | 33% | 55% | 78% |
Osłabienie | 40% | 60% | 85% |
Przesunięcie | 25% | 45% | 70% |
Dodatkowo, gdy poziom zdrowia bossa spadnie poniżej 50%, otrzyma on wzmocnienie oferujące potężną premię do szybkości, zadawanych obrażeń, szansy na trafienie krytyczne i przede wszystkim ochrony. Od tego momentu lepiej skupić się na zadawaniu obrażeń poprzez krwawienie i zarazę.
Uwaga - boss wykonuje dwa ruchy w ciągu jednej tury, plus darmowy ruch, który wykonywany jest na początku każdej tury (łącznie 3 akcje).
Jak pokonać bossa
Walka z bossem podzielona jest tutaj na dwie fazy. Podczas pierwszej boss co turę (z wyjątkiem pierwszej tury) stosował będzie atak, który zada stres całej drużynie i stworzy kryształ - taki sam, jaki pojawia się, chociażby, podczas walki z Śpiącym (The Sleeper). Kryształ w sam sobie zagrożenia żadnego nie stanowi - po kilku turach jednak wybuchnie, zadając spore obrażenia drużynie. Warto jest więc niszczyć go zaraz po tym, jak się pojawi, wykorzystując do tego jednego bohatera zdolnego zadawać możliwie wysokie obrażenia.
Oprócz tego, boss ma do dyspozycji dwie akcje podczas jednej rundy i wyprowadzał będzie jeden z kilku ataków, każdy jednak jest w stanie trafić wyłącznie jedną postać. Większość ataków nie zadaje zbyt wygórowanych obrażeń, groźniejszy jest jednak stres - każdy atak Gwiezdnego Stwora nakłada na postacie stres, przez co ten szybko może się zakumulować. Większość ataków bossa jest także zdolna nakładać negatywne statusy - warto co kilka tur aktywować na każdej postaci Wodę Święconą, by zwiększyć odporności.
Podczas starcia musisz eliminować przywoływane kryształy - do czego najlepiej wykorzystać jednego, dedykowanego do tego celu bohatera, który jest w stanie zniszczyć je jednym atakiem - a w międzyczasie ranić samego bossa. Gdy jego zdrowie spadnie poniżej 50%, otrzyma on potężne wzmocnienie, które zwiększy zadawane przez niego obrażenia i sprawi, iż stanie się praktycznie niewrażliwy na ataki (ochrona wyniesie 80%). Jest to wspomniana wcześniej druga faza walki.
W tej fazie skupić należy się na nakładaniu na cel efektów krwawienia i zarazy - boss, nawet na najwyższym poziomie trudności, ma znikome odporności na efekty, łatwo jest więc je nałożyć. Dodatkowo, boss porusza się dwa razy w ciągu tury (atak przywołujący kryształ nie jest liczony jako ruch), dzięki czemu efekty te będą ranić go jeszcze dotkliwiej. Pamiętaj też, by w dalszym ciągu likwidować przywoływane przez bossa kryształy i nie pozwól im się zdetonować. Kontynuuj nakładanie efektów krwawienia i zarazy i niszcz przywoływane kryształy, a boss powinien wkrótce zostać zabity.
Rekomendowana drużyna
Z uwagi na fakt, iż walkę z tym bossem można przewidzieć (będziesz wiedzieć na mapie świata, że boss czeka na ciebie w podziemiu), łatwo można dostosować bohaterów, których wykorzystać podczas starcia. Warto na misję wziąć następujących herosów:
- Krzyżowiec (Crusader) bądź Trędowaty (Leper) na pierwszej pozycji. Bohaterowie ci świetnie spisują się w szybkiej eliminacji przywoływanych kryształów, obaj także mogą atakować jednocześnie 1 i 2 szereg, raniąc i kryształ i bossa. Krzyżowca wyposaż w błyskotki zwiększające wytrzymałość i zadawane obrażenia, Trędowatego w poprawiające celność.
- Oprych (Highwayman), Awanturniczka (Hellion) bądź Flagelant (jeśli posiadasz dodatek The Crimson Curse). Każdy z tych bohaterów może dotkliwe ranić bossa, jak i przywoływane przez niego kryształy, lecz ich główne zadanie to nakładanie efektu krwawienia w drugiej fazie walki. Jeśli posiadasz dodatek The Crimson Curse, Flagelant sprawdzi się w tej roli świetnie - jest on w stanie nałożyć najsilniejsze krwawienie w grze, ciężko jest też go zabić.
- Kapłanka (Vestal) bądź Okultysta (Occultist) na trzeciej pozycji. Postać ta ma za zadanie przede wszystkim leczyć. Jeśli chcesz leczenia, na którym można polegać, weź Kapłankę, jeśli z kolei nie boisz się ryzyka i chcesz trochę bardziej ofensywny wariant, Okultysta świetnie się tutaj sprawdzi. Okultystę wykorzystać można także, by osłabić bossa - jego Klątwa Osłabienia (Curse of Weakness) jest w stanie znacząco zmniejszyć obrażenia bossa.
- Badaczka Zarazy (Plague Doctor) bądź Łowczy (Houndmaster) na 4 pozycji. Badaczka Zarazy ma tutaj za zadanie nakładanie efektu zarazy na wroga, Łowczy z kolei sprawdzi się, jeśli wolisz efekt krwawienia. Wybór zależy tutaj wyłącznie od gracza.
Postaci te można oczywiście dowolnie zmieniać - nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać bardziej ofensywny wariant, stawiając na 1 pozycji Awanturniczkę bądź Flagelanta. Można też grać bardziej defensywnie, wykorzystując Zbrojnego (Man-at-Arms), by zwiększyć szansę na unik drużyny i po prostu unikać ataków.
Pamiętaj też, iż podczas drugiej fazy można wykorzystać całkiem inną taktykę. Zamiast unikać zadawania obrażeń, wykorzystać możesz bohaterów, których ataki ignorują ochronę wroga. Do nich należą Hiena Cmentarna (Grave Robber) czy Łamaczkę Tarcz (Shieldbreaker) - bohaterowie mają do dyspozycji ataki, które ignorują ochronę, zadając pełną ilość obrażeń.