Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Brigand Pounder? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Brigand Pounder
Brigand Pounder to pierwszy boss, z jakim przyjdzie ci się zmierzyć w Kniei (Weald). Przeciwnik zawsze zajmuje drugą pozycję (chyba, że zabijesz przywołańca, który stoi na przodzie formacji, wtedy przesunie się on na pierwszą) i jak praktycznie każdy większy przeciwnik w grze będzie co rusz przywoływał żołnierzy do pomocy.
Boss jest o tyle ciekawy, że sam nie jest w stanie cię nawet zranić - by móc wyprowadzić dwa z trzech swoich ataków, będzie potrzebował pomocy. Pomaga mu w tym właśnie trzeci z ataków, Reinforcements, dzięki któremu jest w stanie wezwać na pole walki do trzech żołnierzy, w tym twój główny cel, którym zawsze musisz zajmować się w pierwszej kolejności - Matchman.
Ten żołnierz dzierżący pochodnie nie zadaje praktycznie żadnych obrażeń, jednak dzięki niemu wróg będzie mógł odpalić swój główny atak - "BOOOOOOOM!". Zadaje on olbrzymie obrażenia całej twojej drużynie (spokojnie jest w stanie zabrać 2/3 zdrowia każdemu bohaterowi!), a w dodatku dodaje 15 punktów stresu wszystkim trafionym. Pounder wykorzystać może ów atak jedynie przy pomocy Matchmana (to on go aktywuje), a sama aktywacja ma miejsce zawsze na końcu całej rundy, gdyż Matchman ma bardzo niski współczynnik szybkości i zawsze rusza się ostatni. Jest też trzeci atak, "MISFIRE!", który czasami zastępuje jego zwykły "boom" - strzał ten zawsze nie trafia i odnawia stres twojej drużyny, jednak nie warto na niego liczyć.
Ataki bossa
Nazwa | Wym. miejsce | Cele | Celność | Efekt |
Reinforcement | każde | Na siebie | 100% | Przywołanie sojuszników |
BOOOOOOM! | każde | Cała drużyna gracza | 82,5% / 90% / 102,5% | 9-27 / 12-35 / 17-51 obrażeń, +15 stresu |
MISFIRE! | każde | Cała drużyna gracza | 0% | -10 stresu |
Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki - wartości zostały podzielone "/" ze względu na poziomy (1, 3 i 5), na których przyjdzie ci zmierzyć się z przeciwnikiem.
Statystyki bossa
Rodzaj | Brigand 8 Pounder | Brigand 12 Pounder | Brigand 16 pounder |
Zdrowie | 50 | 75 | 105 |
Unik | 0 | 10% | 22,5% |
Ochrona | 70% | 70% | 70% |
Szybkość | 0 | 1 | 2 |
Odp. na ogłuszenie | 200% | 220% | 245% |
Odp. na zarazę | 200% | 220% | 245% |
Odp. na krwawienie | 200% | 220% | 245% |
Odp. na osłabienie | 200% | 220% | 245% |
Odp. na przesunięcie | 100% | 120% | 145% |
Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.
Jak pokonać bossa
Jak nietrudno się domyślić, nie ma sensu zabierać ze sobą postaci, które nakładają przeróżne efekty obrażeń rozłożonych w czasie, gdyż boss posiada bardzo wysokie odporności i szansa na wywołanie krwawienia czy zarazy jest praktycznie żadna. Posiada on co prawda bardzo wysoki współczynnik ochrony, jednak ta walka taka już jest - ukończenie jej trochę potrwa, gdyż twoje ataki będą zadawać po 2-3 punkty obrażeń.
Sugerowana drużyna powinna zawierać postacie, które potrafią bez problemu namierzyć 3 i 4 szereg drużyny wroga, gdyż to tam najczęściej znajduje się główne zagrożenie, czyli Matchman. Musisz za wszelką cenę zabić go, zanim runda dobiegnie końca. Razem z nim pojawią się też inni wrogowie, których również warto wyeliminować - jeden, dwa ataki wystarczą na każdego z nich, a boss nie jest w stanie przyzwać 3 pomocników na raz. Taktyka polegać ma więc na tym, by co rundę ubić Matchmana i jego kolegów, a pozostałe, możliwe do wykonania ataki skierować na bossa. Po kilku(nastu) turach walka powinna dobiec końca.
Drużyna, która dobrze radzi sobie z tym bossem, składa się z:
- Krzyżowca (Crusader) - zadaje on bardzo wysokie obrażenia na 1 i 2 szereg, gdzie na ogół znajduje się boss, jak i jeden z przywołańców
- Awanturniczka (Helion) - stojąc na pierwszej pozycji jest w stanie bez problemu ranić całą wrogą drużynę, łącznie z 4 pozycją, zadając przy tym olbrzymie obrażenia
- Łowca Nagród (Bounty Hunter) - jest w stanie atakować praktycznie każde miejsce szeregu, a jego zdolność Stygmat Śmierci zmniejszy o 10% (efekt nakłada się kilkakrotnie) ochronę bossa, jeśli uda ci się go zaaplikować.
- Kuszniczka (Arbalest) - stojąc na samym tyle formacji jest w stanie atakować każdego wroga, zadając przy tym jedne z największych obrażeń w grze. Jeden celny strzał w jej wykonaniu powinien posłać Matchmana do piachu.
Sprawdzi się tutaj tak naprawdę każdy, kto w zadaje większość obrażeń za pomocą ataków fizycznych, a nie nakładanych przez trucizny i krwawienie. Pamiętaj tylko, by twoja drużyna była w stanie bez problemu atakować każde pole wroga, by jak najszybciej ubić Matchmana.