Darkest Dungeon The Crimson Court: Jak pozbyć się Karmazynowej Klątwy? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
The Crimson Curse, dodatek od gry Darkest Dungeon, wprowadza szereg nowości, a jedną z nich jest Karmazynowa Klątwa (Crimson Curse). Jest to po prostu odmiana Wampiryzmu, która wykorzystywana jest w grze. Każdy z bohaterów może zostać nią zainfekowany podczas walki ze sporą częścią nowych przeciwników wprowadzonych przez dodatek, a jej obecność wpływa w znaczącym stopniu na rozgrywkę. W zależności od decyzji gracza klątwa ta może mieć pozytywne (jeśli bohater otrzymał Krew), bądź negatywne skutki (jeśli bohater jest "na głodzie" i nie otrzymał Krwi w ogóle). Krew, która wykorzystywana jest do kontrolowania klątwy, jest dość powszechnie dostępna, jednak posiadanie zbyt dużej ilości zainfekowanych bohaterów może być problematyczne. Jeśli twoi bohaterowie nie będą otrzymywać Krwi, będą stopniowo otrzymywać coraz większe kary do statystyk, aż w końcu umrą.
Z tego też powodu ważnym jest, by pozbyć się Karmazynowej Klątwy jak najszybciej. Jednakże, nie jest to takie proste. Podczas pierwszych godzin gry nie będzie żadnego sposobu, by wyleczyć z niej bohatera. Jedynym rozwiązaniem jest pokonanie jednego z trzech głównych bossów - Barona, Wicehrabi (Viscount) i/lub Hrabiny (Countess). Za każdym razem, gdy któregoś z nich pokonasz, wszyscy twoi bohaterowie (nie tylko ci, którzy wykorzystani zostali podczas misji eliminacyjnej) zostaną wyleczeni. Mogą oni (i prawdopodobnie będą) złapać chorobę ponownie.
Jest też inne rozwiązanie tego problemu. Gdy pokonasz wszystkich trzech wspomnianych bossów, Lazaret (Sanitarium), czyli budynek służący do leczenia chorób i zarządzania nawykami, otrzyma nową funkcję - będzie teraz w stanie leczyć Karmazynową Klątwę. Działa to na tej samej zasadzie, jak każda inna choroba. Musisz "wrzucić" bohatera do skrzydła medycznego, wybrać interesującą cię chorobę (w tym przypadku Karmazynową Klątwę) i potwierdzić wybór. Po tygodniu (czyli po wykonaniu jednej misji) bohater opuści Lazaret, a po klątwie nie będzie śladu.