Darkest Dungeon: Jak pokonać bossa Drowned Crew? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Drowned Crew
Drowned Crew to drugi boss (po Syrenie) wymagany do pokonania w Zatoce. To kolejna dość specyficzna walka, gdyż wymaga odpowiedniego podejścia, by móc ją ukończyć. Gdy tylko starcie się rozpocznie, wróg użyje ataku "All Hands on Deck", który wezwie wroga o nazwie Anchorman i ściągnie jednego losowego bohatera (jeśli nie uda się oprzeć) na początek szeregu drużyny. W następnej rundzie wróg dzierżący kotwicę zaatakuje wciągniętego na przód szeregu bohatera, przybijając go do ziemi.
Bohater będzie teraz co turę otrzymywał obrażenia od stresu tak długo, jak będzie uwiązany kotwicą. Dodatkowo, właściwy przeciwnik, czyli boss, otrzyma sporego kopa do Ochrony, gdy przeciwnik z kotwicą będzie prowadził swój atak. Należy więc jak najprędzej się nim zająć - na szczęście nie posiada on dużej ilości punktów zdrowia, więc łatwo jest go ubić, co ściągnie dodatkową ochronę z bossa. Pamiętaj też, iż przybity do ziemi sojusznik również może atakować.
Twoim zadaniem jest pokonanie bossa, a w międzyczasie rozprawianie się z Anchormanem, który będzie przyzywany mniej więcej jedną rundę po tym, jak go zabijesz. Warto pamiętać o tym, że można dość łatwo go ogłuszyć, opóźniając o całą rundę wyprowadzenie przez niego ataku. Nie ma sensu atakować go normalnie póki nie złapie któregoś z twoich bohaterów, gdyż będzie wtedy posiadał olbrzymią ilość Ochrony, która pochłonie wszystkie twoje obrażenia.
Ataki bossa
Nazwa | Wym. miejsce | Cele | Celność | Efekt |
All Hands on Deck | każde | Postać gracza na 2, 3 lub 4 pozycji | 102,5% / 110% / 122,5% | 100% / 120% / 140% szansy na przyciągnięcie postaci na przód szeregu i przywołanie Anchormana |
Mutiny | każde | Każda postać gracza | 87,5% / 95% / 107,5% | 2-4 / 3-5 / 4-7 obrażeń, 100% /120% / 140% szansa nałożenia efektu zmniejszającego obrażenia na postać |
Drink with the Dead | każde | Każda postać gracza | 102,5% / 110% / 122,5% | 1-2 / 1-2 / 1-3 obrażeń +10 punktów stresu |
Boarding Clutch | każde | Postać gracza na 1, 2 lub 3 pozycji | 102,5% / 110% / 122,5% | 1 / 2 / 3 Wywołanie krwawienia |
Powyższa tabela przedstawia wszystkie dostępne dla bossa ataki.
Statystyki bossa
Rodzaj | Sodden Crew | Sunken Crew | Drowned Crew |
Zdrowie | 100 | 150 | 210 |
Unik | 10 | 10% | 23% |
Ochrona | 0% | 0% | 0% |
Szybkość | 3 | 4 | 5 |
Odp. na ogłuszenie | 50% | 70% | 95% |
Odp. na zarazę | 20% | 40% | 65% |
Odp. na krwawienie | 60% | 80% | 105% |
Odp. na osłabienie | 20% | 40% | 65% |
Odp. na przesunięcie | 100% | 120% | 145% |
Tabela znajdująca się powyżej przedstawia z kolei statystyki bossa w trzech wariantach trudności.
Jak pokonać bossa
Drowned Crew to chyba najłatwiejsze starcie z bossem w grze, szczególnie na niższych poziomach trudności. Wróg nie dysponuje żadnymi atakami, które mogłyby zagrozić w znacznym stopniu dobrze przygotowanej drużynie, a w przeciwieństwie do innych bossów nie nakłada na drużynę także dużej ilości stresu.
W czasie walki masz dwa cele - atakowanie bossa, by zbijać jego punkty życia i pozbycie się Anchormana. To drugie jest ważne z uwagi na fakt, iż podczas trwania efektu unieruchomienia na twojej postaci, boss z każdą turą będzie się leczył, co w połączeniu z wysoką odpornością uzyskaną od gościa z kotwicą może znacznie przedłużyć walkę. Gdy tylko Anchorman unieruchomi twoją postać, załatw go i przerzuć się na bossa.
Sam boss posiada niskie odporności na ogłuszenie i i zatrucie, ale tego pierwszego nie warto używać - boss podczas każdej rundy będzie ruszał się 3 razy, przez co ogłuszenie zejdzie tak szybko, że nie da żadnego efektu. Zatrucie (lub krwawienie, jeśli twoja postać da radę nałożyć je na bossa) z kolei jest w stanie zadać mordercze obrażenia, właśnie z uwagi na fakt, iż boss rusza się 3 razy w ciągu jednej rundy. Zatrucie na poziomie 4 punktów i krwawienie zabierające 2 to 18 punktów obrażeń otrzymanych przez bossa w ciągu jednej tylko rundy!
Dobra drużyna do walki z Drowned Crew składać się może z:
- Krzyżowca (Crusader) - zadaje on bardzo wysokie obrażenia na 1 i 2 szereg, gdzie na ogół znajduje się boss lub Anchorman. Dodatkowo, posiada zdolność (Ogłuszający Cios), która posiada wysoką szansę na ogłuszenie wroga, co przydać się może na Anchormana.
- Łowca Nagród (Bounty Hunter) - posiada możliwość ogłuszenia wroga, a jego ataki, szczególnie na oznaczonym (Marked) celu zadają olbrzymie obrażenia.
- Oprych (Highwayman) - wysoka celność, obrażenia i szansa na trafienie krytyczne gwarantują, iż będzie on w stanie zadawać bossowi olbrzymie obrażenia. Jeden atak z jego pistoletu potrafi posłać Anchormana do piasku.
- Okultysta (Occultist) - może on osłabić bossa za pomocą Przekleństwa i Klątwy Osłabienia. Dodatkowo, może on oznaczyć bossa za pomocą swoich zdolności, co zwiększy skuteczność ataków Łowcy Nagród.