Darkest Dungeon The Crimson Court: Dzielnice Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Dzielnice to nowa mechanika wprowadzona do gry wraz z dodatkiem Crimson Court. Po otwarciu nowego okna znajdziesz specjalne budynki, które, w momencie wybudowania, oferują rozmaite bonusy, wpływające zarówno na twoich bohaterów jak i rozgrywkę w ogóle. Są one bardzo kosztowne, jednak większość z nich warta jest swojej ceny.
Potrzebne są trzy rzeczy, by móc je wznieść. Są to pamiątki (te same, które wykorzystuje się do ulepszania "normalnych" budynków w mieście), złoto i Schematy. Schematy to nowy rodzaj przedmiotów, które uzyskać można podczas specjalnych wydarzeń, jak i zabijając bossów poziomu Weterana i Czempiona - każda eliminacja nagrodzi cię 1 Schematem.
Poniżej znajdziesz tabelkę przedstawiającą wszystkie dostępne w grze dzielnice, wraz z kosztami wzniesienia jak i bonusami, które oferują.
Dzielnica | Koszt | Bonusy + porady |
Szkarłatny Hak | 25,000 Złota 750x Herb 1x Schemat | Budynek nie daje żadnych premii dla gracza. Powiązany z jednym z osiągnięć. |
Bank | 75x Portret 1x Schemat | Procent od zaoszczędzonego złota: 5% tygodniowo. Budynek nagradza gracza 5% dodatkowego złota. 5% brane jest od ilości złota, które było w skarbcu w momencie rozpoczynania misji. Jeśli miałeś tam 100,000, otrzymasz dodatkowo 5,000, jeśli 25,000, to otrzymasz 1,250. |
Obozowisko Kartkografki | 1,000 Złota 300x Herb 1x Schemat | Blask pochodni przynosi więcej korzyści. Poszczególne poziomy światła będą teraz oferować więcej korzyści - "maksymalny" poziom da niewielką szanse na dodatkowy skarb, podczas gdy "najniższy" da szansę na zaskoczenie wroga. |
Spichlerz | 60x Popiersie 1x Schemat | Leczenie +15% podczas jedzenia. Każdego tygodnia trafia do ciebie nieco darmowego prowiantu. Budynek sprawia, iż podczas wybierania prowiantu na misję, twoja drużyna będzie mogła zabrać ze sobą więcej jedzenia. Bardzo użyteczne szczególnie podczas wypraw na Dziedziniec. |
Teatr Lalkarski | 1,000 Złota 200x Herb 1x Schemat | Łagodzenie stresu podczas bezczynność w Osadzie wzrasta o 10 punktów tygodniowo. Sprawia, iż bohaterowie, którzy nie zostali wysłani na misję, zregenerują 10 punktów stresu więcej, niż normalnie. Użyteczny budynek, gdy masz problemy z zarządzaniem stresem. Jeśli natomiast twoi bohaterowie są w dobrej formie, nie ma sensu tracić Schematu na ten budynek. |
Sangwiniczni Winiarze | 80x Popiersie 1x Schemat | Każdego tygodnia powstaje 2 fiolki Krwi. Prawdopodobnie najbardziej użyteczny budynek dzielnicowy w grze, gdyż pozwala zyskać 2 dodatkowe fiolki Krwi na tydzień, prócz tych zdobywanych podczas misji. Jest jeszcze bardziej użyteczny, gdy spora część twoich bohaterów zainfekowana jest Karmazynową Klątwą. |
Dom Lepkiej Ręki | 1,000 Złota 100x Portret 1x Schemat | Bohaterowie Łowca Nagród, Hiena Cmentarna i Oprych otrzymują +2% KRT i +5% szansy na zwiad |
Ołtarz Światłości | 100 Złota 200x Akt 1x Schemat | Bohaterowie Krzyżowiec, Kapłanka i Flagelant otrzymują +10% odporności na ogłuszenie I +10% do biegłości leczniczych. |
Ring Szkoleniowy | 1,000 Złota 300x Herb 1x Schemat | Bohaterowie Kuszniczka, Łowczy i Zbrojmistrz otrzymują +4 CEL o +10% MAKS PZ. |
Ateneum | 1,000 Złota 110x Akt 1x Schemat | Bohaterowie Antykwariuszka, Okultysta I Badaczka Zarazy otrzymują +15% szans wywołania zarazy i +15% szansy na osłabienie. Błyskotki związane z mądrością redukują stres o 15 punktów. |
Sala Przedstawień | 500 Gold 40x Herb 1x Schemat | Bohater Arlekin otrzymuje -10% obrażeń od stresu, +2 SZYB, a Kurtyna zadaje +20% obrażeń. |
Ognisko Outsiderów | 1000 Złota 300x Herb 1 Schemat | 2 pkt. Wytchnienia więcej, jeśli posiadasz co najmniej jedną Abominację, jedną Awanturniczkę lub jednego Trędowatego w drużynie. |
Budynki, które warto wznieść w pierwszej kolejności, to:
- Sangwiniczni Winiarze - 2 dodatkowe fiolki Krwi każdego tygodnia to bardzo dużo, szczególnie, jeśli posiadasz sporo bohaterów zainfekowanych Karmazynową Klątwą.
- Spichlerz - jeden z najtańszych budynków dzielnicowych, a jednocześnie oferujący bardzo duże korzyści. Zwiększa on ilość zdrowia przywracanego podczas konsumowania jedzenia, a także daje kilka darmowych jednostek jedzenia na początku misji. Sprawia to, iż drużyna będzie w stanie po prostu wziąć na misję więcej jedzenia, co przydaje się szczególnie podczas wypraw na Dziedziniec.
- Obozowisko Kartografki - dość kosztowny (jeśli chodzi o Herby) budynek, lecz oferujący potężne bonusy. Zwiększa to korzyści oferowane przez "pełne" światło (większa szansa na zwiad i zaskoczenie wroga) i zmniejsza nieco negatywne skutki "braku" światła (dając twojej drużynie szansę na zaskoczenie wroga i zwiększając jeszcze bardziej ilość zdobywanych skarbów).
Uwaga - pamiętaj, iż ceny powyższych budynków mogą się zmienić, gdyż gra wciąż jest balansowana. Gdy tak się stanie, tabela zostanie zaktualizowana.