Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Flagelant to nowa klasa postaci wprowadzona do gry przez dodatek Crimson Court. Jest to ciekawy bohater, wyposażony w kilka ekstremalnie potężnych ataków i korzystający z unikalnego mechanizmu związanego z Wrotami Śmierci i zdolnościami pasywnymi zależnymi od jego poziomu zdrowia.
Flagelant jest w głównej mierze postacią zadającą obrażenia. Jednakże, różni się on znacząco od, na przykład, Hieny Cmentarnej czy Arlekina, gdyż polega on na mechanice Krwawienia. Każda z jego zdolności ofensywnych zadaje średnie obrażenia i nakłada potężny efekt Krwawienia. Sprawia to, iż jest on kompletnie bezużyteczny w Ruinach, gdzie większość wrogów jest praktycznie niewrażliwa na krwawienie. Z drugiej strony sprawdza się on znakomicie w innych częściach mapy, szczególnie na Dziedzińcu, obszarze wprowadzonym przez dodatek Crimson Court. Wrogowie, których tam spotkasz, są bardzo szybcy i groźni, jednak niezwykle podatni na Krwawienie. Jego ataki czynią go także bardzo skutecznym w walce z bossami, którzy dysponują kilkoma akcjami na turę - takimi jak Baba-Jaga (Hag) czy Fanatyk (także wprowadzony przez dodatek Crimson Court).
Ta klasa postaci posiada także szereg "ukrytych" zdolności pasywnych. Pierwszą z nich jest Wniebowzięty (Rapturous). Jest to jedyna przypadłość, którą otrzymuje Flagelant po przekroczeniu progu 100 punktów stresu. Oferuje mu ona +25% obrażeń, +3% szansy na trafienie krytyczne i -20 do uników. Sprawia to, iż staje się on silniejszy wraz ze wzrostem stresu. Jednakże, pamiętać należy także o tym, iż, jak w przypadku większości przypadłości, Wniebowzięcie czasami powoduje irracjonalne zachowanie Flagelanta - może on zaatakować losowy cel, innych bohaterów, bądź odmówić wykonania jakiekolwiek akcji. Nie powinna to być mechanika, na której się polega - raczej coś, co wykorzystać można w kryzysowej sytuacji.
Kolejna mechanika powiązana jest z punktami zdrowia bohatera. Gdy poziom zdrowia spadnie poniżej 50%, Flagelant będzie mógł wykorzystać dwie potężne zdolności - Wykrwawienie i Odkupienie. Gdy poziom zdrowia spadnie poniżej 38%, zyska on +20% do obrażeń i +3% szansy na trafienie krytyczne. Gdy z kolei punkty zdrowia spadną do 0 i bohater wkroczy do Wrót Śmierci, zyska on potężne premie (zamiast zwyczajowych kar) - +5 do celności, +20% do obrażeń, +2 do szybkości i +20% do odporności na Ogłuszenie, Zarazę, Krwawienie i Osłabienie. Co więcej, przywróci on pozostałym członkom drużyny mniej więcej 20% ich punktów zdrowia. Zważywszy na bardzo wysoki współczynnik odporności na Cios Śmierci (73% - można go zwiększyć przy pomocy poziomów i/lub zdolności Flagelanta do 87%) można wykorzystać tą mechanikę by zwiększyć znacząco zdolności ofensywne tej postaci. Gdy zdrowie Flagelanta spadnie do 0 punktów a jego stres przekroczy 100, zyska on premię +65% do obrażeń i +9% szansy na trafienie krytyczne! Dodatkowo, jeśli zginie podczas walki, wyleczy on wszystkich pozostałych członków drużyny i ogłuszy wrogów.
Statystyki
Poziom | Zdrowie | Unik | Ochrona | Szybkość | Celność | Krytyk | Obrażenia |
1 | 22 | 0 | 0 | 6 | +0 | 2,5% | 3-6 |
2 | 26 | 5 | 0 | 6 | +0 | 3% | 4-7 |
3 | 30 | 10 | 0 | 8 | +0 | 3,5% | 4-8 |
4 | 34 | 15 | 0 | 8 | +0 | 4% | 5-10 |
5 | 38 | 20 | 0 | 9 | +0 | 4,5% | 5-11 |
Odporności
Ogłuszenie | Zaraza | Choroba | Cios Śmierci | Przesunięcie | Krwawienie | Osłabienie | Pułapka |
50% | 30% | 40% | 73% | 50% | 65% | 30% | 0% |
Dodatkowe informacje i porady:
- Postać najlepiej sprawuje się na dwóch pozycjach - w 1 i 2 szeregu. Pozwala to Flagelantowi na korzystanie ze wszystkich swoich zdolności. Nie powinien działać on z 3 i 4 szeregu, gdyż nie będzie w stanie stamtąd atakować.
- Może być potężną klasą wspierającą. Może leczyć rany swoje i sojusznika, przywracając do 50% maksymalnych punktów zdrowia (wartość zwiększyć można przy pomocy błyskotek), może zmniejszyć stres sojusznika (zwiększając jednocześnie swój), nałożyć leczenie rozłożone w czasie czy nawet zdjąć z sojusznika efekt Krwawienia i/lub Zarazy. Jednakże, nie powinno wykorzystywać się go w charakterze głównego uzdrowiciela drużyny.
- Flagelant, podobnie jak Krzyżowiec, Trędowaty czy Kapłanka, nie może być w drużynie z Abominacją.
- Flagelant to bohater działający w oparciu o zasadę duże ryzyko, duża nagroda. Jego obrażenia znacząco wzrastają wraz ze spadkiem jego poziomu punktów zdrowia i wzrostem stresu, jednakże może to w każdej chwili spalić na panewce. Mimo, że ma bardzo wysoki współczynnik ochrony przed Ciosem Śmierci (i może z łatwością dojść do 87%), może w dalszym ciągu umrzeć. Co więcej, jego jedyna przypadłość - Wniebowzięty - podnosi jego statystyki, jednak może sprawić, iż zaatakuje on sojusznika, nakładając na niego potężny efekt krwawienia.
- Najmocniejszą cechą Flagelanta są jego ataki nakładające Krwawienie. Jest w stanie spowodować Krwawienie zadające do 9 (!) punktów obrażeń przy pomocy jednego ataku. Co więcej, jego główny atak, Ukaranie (Punish) zmniejsza także odporność na krwawienie trafionego celu, zwiększając szanse na nałożenie kolejnych krwawień tak przez niego, jak i sojuszników.
- Nie można mieć w drużynie więcej niż jednego Flagelanta.
- Flagelant może korzystać wyłącznie z Opactwa, by zmniejszać stres.
- Bohater ten jest kompletnie bezużyteczny w Ruinach z uwagi na bardzo wysoką odporność na Krwawienie tamtejszych wrogów. Jednakże, jest on ekstremalnie skuteczny na Dziedzińcu, gdzie wrogowie są bardzo podatni na efekt Krwawienia. Jego ataki są także bardzo użyteczne podczas walki z bossami, którzy wykonują kilka akcji podczas jednej rundy - jak Baba-Jaga, Fanatyk czy każdy z trzech głównych bossów wprowadzonych przez dodatek boss.
Zalety | Wady |
+ Bohater, który z łatwością może dostosować się do sytuacji - może nałożyć potężny efekt Krwawienia na wrogów, bądź wspierać sojuszników, lecząc ich rany i zmniejszając stres. + Potężne efekty powiązane z jego poziomem zdrowia, pozwalające zwiększyć obrażenia Flagelanta o ponad 60%. + Niemalże niemożliwy do zabicia - gdy wróg zbije jego punkty zdrowia poniżej 50%, może on przywrócić większość z nich przy pomocy jednego ataku, nakładając przy okazji potężny efekt krwawienia na wroga, bądź lecząc sojusznika. + Użyteczna zdolność pozwalająca zarządzać stresem drużyny. + Wysoki współczynnik szybkości i potężne efekty Krwawienia pozwalają mu z łatwością kontrować większość wrogów na Dziedzińcu. | - Nie można mieć więcej niż jednego Flagelanta w drużynie. - Kompletnie bezużyteczny w Ruinach z uwagi na wysoką odporność na Krwawienie znajdujących się tam wrogów. - Polega wyłącznie na zadawaniu obrażeń od Krwawienia - zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia "zwykłe". - Narzuca na gracza korzystanie z ryzykownej taktyki niskiego poziomu zdrowia i wysokiego stresu, która bardzo łatwo może źle się skończyć, powodując śmierć Flagelanta. - Użyteczny praktycznie wyłącznie z 1 i 2 pozycji - nie może atakować stojąc na 3 i 4 miejscu. |
Biegłości bojowe
Nazwa | Ikona | Pozycja | Cel | Opis (wyższe poziomy) |
Ukaranie | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa) Obrażenia krwawienia: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy) Zmniejszona odporność na krwawienie: -20 / -23 / -26 / -30 / -33 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) | |||
Deszcz Smutków | Rodzaj: wręcz CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115 OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90% KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa) Obrażenia krwawienia: 2 / 2 / 3 / 3 / 4 pkt. / runda (3 rundy) Zmniejszona odporność na krwawienie: -20 / -23 / -26 / -30 / -33 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa) | |||
Wykrwawienie | Rodzaj: wręcz Można aktywować jedynie, gdy bohater ma mniej niż 50% punktów zdrowia. CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110 KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2% Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa) Obrażenia krwawienia: 5 / 6 / 7 / 8 / 9 pkt. / runda (3 rund) Na siebie: Uzdrowienie: 35 / 39 / 42 / 46 / 50% punktów zdrowia -30% OBR -10 UNIK -4 SZYB | |||
Przejęcie | Rodzaj: wsparcie Na sojusznika: Uzdrowienie: 1 / 1 / 2 / 2 / 2 pkt. / runda (3 rund) Na siebie: Krwawienie: (120 / 130 / 139 / 149 / 159% bazowa) Obrażenia krwawienia: 3 /3 / 4 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rund) | |||
Odkupienie | Rodzaj: wsparcie Można aktywować jedynie, gdy bohater ma mniej niż 50% punktów zdrowia. Na sojusznika Uzdrowienie: 33 / 35 / 38 / 40 / 43% punktów zdrowia Na siebie: Uzdrowienie: 33 / 35 / 38 / 40 / 43% punktów zdrowia -30% OBR -10 UNIK -4 SZYB | |||
Przetrwanie | Rodzaj: wsparcie Na sojusznika: Zmniejszenie stresu: -12 / -13 / -14 / -15 / -16 pkt. Na siebie: Zwiększenie stresu: 5 / 6 / 7 / 8 / 9 pkt. | |||
Cierpienie | Rodzaj: wsparcie Na sojusznika: Usuń oznaczenie Usuń Krwawienie / Zaraza Na siebie: Oznaczenie Nałożenie Krwawienia / Zarazy +30 / 32 / 34 / 37 / 40% OCHR +4 /5 / 6 / 7 / 8% Odporność na Cios Śmierci |
Biegłości obozowe
Nazwa | Ikona | Potrzebny czas | Cel | Efekt |
Gniew Chłosty | 1 | Na siebie | +40 Stres | |
Ukojenie w Chłoście | 2 | Na siebie | -50 Stres | |
Pocałunek Chłosty | 2 | Na siebie | Leczenie 33% Usunięcie Zaraza / Krwawienie +3 SZYB (4 walki) | |
Remedium Chłosty | 1 | Na siebie | Usunięcie losowej choroby (prócz Karmazynowej Klątwy) |