Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Flagelant to nowa klasa postaci wprowadzona do gry przez dodatek Crimson Court. Jest to ciekawy bohater, wyposażony w kilka ekstremalnie potężnych ataków i korzystający z unikalnego mechanizmu związanego z Wrotami Śmierci i zdolnościami pasywnymi zależnymi od jego poziomu zdrowia.

Flagelant jest w głównej mierze postacią zadającą obrażenia - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Flagelant jest w głównej mierze postacią zadającą obrażenia. Jednakże, różni się on znacząco od, na przykład, Hieny Cmentarnej czy Arlekina, gdyż polega on na mechanice Krwawienia. Każda z jego zdolności ofensywnych zadaje średnie obrażenia i nakłada potężny efekt Krwawienia. Sprawia to, iż jest on kompletnie bezużyteczny w Ruinach, gdzie większość wrogów jest praktycznie niewrażliwa na krwawienie. Z drugiej strony sprawdza się on znakomicie w innych częściach mapy, szczególnie na Dziedzińcu, obszarze wprowadzonym przez dodatek Crimson Court. Wrogowie, których tam spotkasz, są bardzo szybcy i groźni, jednak niezwykle podatni na Krwawienie. Jego ataki czynią go także bardzo skutecznym w walce z bossami, którzy dysponują kilkoma akcjami na turę - takimi jak Baba-Jaga (Hag) czy Fanatyk (także wprowadzony przez dodatek Crimson Court).

Ta klasa postaci posiada także szereg "ukrytych" zdolności pasywnych. Pierwszą z nich jest Wniebowzięty (Rapturous). Jest to jedyna przypadłość, którą otrzymuje Flagelant po przekroczeniu progu 100 punktów stresu. Oferuje mu ona +25% obrażeń, +3% szansy na trafienie krytyczne i -20 do uników. Sprawia to, iż staje się on silniejszy wraz ze wzrostem stresu. Jednakże, pamiętać należy także o tym, iż, jak w przypadku większości przypadłości, Wniebowzięcie czasami powoduje irracjonalne zachowanie Flagelanta - może on zaatakować losowy cel, innych bohaterów, bądź odmówić wykonania jakiekolwiek akcji. Nie powinna to być mechanika, na której się polega - raczej coś, co wykorzystać można w kryzysowej sytuacji.

Kolejna mechanika powiązana jest z punktami zdrowia bohatera. Gdy poziom zdrowia spadnie poniżej 50%, Flagelant będzie mógł wykorzystać dwie potężne zdolności - Wykrwawienie i Odkupienie. Gdy poziom zdrowia spadnie poniżej 38%, zyska on +20% do obrażeń i +3% szansy na trafienie krytyczne. Gdy z kolei punkty zdrowia spadną do 0 i bohater wkroczy do Wrót Śmierci, zyska on potężne premie (zamiast zwyczajowych kar) - +5 do celności, +20% do obrażeń, +2 do szybkości i +20% do odporności na Ogłuszenie, Zarazę, Krwawienie i Osłabienie. Co więcej, przywróci on pozostałym członkom drużyny mniej więcej 20% ich punktów zdrowia. Zważywszy na bardzo wysoki współczynnik odporności na Cios Śmierci (73% - można go zwiększyć przy pomocy poziomów i/lub zdolności Flagelanta do 87%) można wykorzystać tą mechanikę by zwiększyć znacząco zdolności ofensywne tej postaci. Gdy zdrowie Flagelanta spadnie do 0 punktów a jego stres przekroczy 100, zyska on premię +65% do obrażeń i +9% szansy na trafienie krytyczne! Dodatkowo, jeśli zginie podczas walki, wyleczy on wszystkich pozostałych członków drużyny i ogłuszy wrogów.

Statystyki

Poziom

Zdrowie

Unik

Ochrona

Szybkość

Celność

Krytyk

Obrażenia

1

22

0

0

6

+0

2,5%

3-6

2

26

5

0

6

+0

3%

4-7

3

30

10

0

8

+0

3,5%

4-8

4

34

15

0

8

+0

4%

5-10

5

38

20

0

9

+0

4,5%

5-11

Odporności

Ogłuszenie

Zaraza

Choroba

Cios Śmierci

Przesunięcie

Krwawienie

Osłabienie

Pułapka

50%

30%

40%

73%

50%

65%

30%

0%

Dodatkowe informacje i porady:

  1. Postać najlepiej sprawuje się na dwóch pozycjach - w 1 i 2 szeregu. Pozwala to Flagelantowi na korzystanie ze wszystkich swoich zdolności. Nie powinien działać on z 3 i 4 szeregu, gdyż nie będzie w stanie stamtąd atakować.
  2. Może być potężną klasą wspierającą. Może leczyć rany swoje i sojusznika, przywracając do 50% maksymalnych punktów zdrowia (wartość zwiększyć można przy pomocy błyskotek), może zmniejszyć stres sojusznika (zwiększając jednocześnie swój), nałożyć leczenie rozłożone w czasie czy nawet zdjąć z sojusznika efekt Krwawienia i/lub Zarazy. Jednakże, nie powinno wykorzystywać się go w charakterze głównego uzdrowiciela drużyny.
  3. Flagelant, podobnie jak Krzyżowiec, Trędowaty czy Kapłanka, nie może być w drużynie z Abominacją.
  4. Flagelant to bohater działający w oparciu o zasadę duże ryzyko, duża nagroda. Jego obrażenia znacząco wzrastają wraz ze spadkiem jego poziomu punktów zdrowia i wzrostem stresu, jednakże może to w każdej chwili spalić na panewce. Mimo, że ma bardzo wysoki współczynnik ochrony przed Ciosem Śmierci (i może z łatwością dojść do 87%), może w dalszym ciągu umrzeć. Co więcej, jego jedyna przypadłość - Wniebowzięty - podnosi jego statystyki, jednak może sprawić, iż zaatakuje on sojusznika, nakładając na niego potężny efekt krwawienia.
  5. Najmocniejszą cechą Flagelanta są jego ataki nakładające Krwawienie. Jest w stanie spowodować Krwawienie zadające do 9 (!) punktów obrażeń przy pomocy jednego ataku. Co więcej, jego główny atak, Ukaranie (Punish) zmniejsza także odporność na krwawienie trafionego celu, zwiększając szanse na nałożenie kolejnych krwawień tak przez niego, jak i sojuszników.
  6. Nie można mieć w drużynie więcej niż jednego Flagelanta.
  7. Flagelant może korzystać wyłącznie z Opactwa, by zmniejszać stres.
  8. Bohater ten jest kompletnie bezużyteczny w Ruinach z uwagi na bardzo wysoką odporność na Krwawienie tamtejszych wrogów. Jednakże, jest on ekstremalnie skuteczny na Dziedzińcu, gdzie wrogowie są bardzo podatni na efekt Krwawienia. Jego ataki są także bardzo użyteczne podczas walki z bossami, którzy wykonują kilka akcji podczas jednej rundy - jak Baba-Jaga, Fanatyk czy każdy z trzech głównych bossów wprowadzonych przez dodatek boss.

Zalety

Wady

+ Bohater, który z łatwością może dostosować się do sytuacji - może nałożyć potężny efekt Krwawienia na wrogów, bądź wspierać sojuszników, lecząc ich rany i zmniejszając stres.

+ Potężne efekty powiązane z jego poziomem zdrowia, pozwalające zwiększyć obrażenia Flagelanta o ponad 60%.

+ Niemalże niemożliwy do zabicia - gdy wróg zbije jego punkty zdrowia poniżej 50%, może on przywrócić większość z nich przy pomocy jednego ataku, nakładając przy okazji potężny efekt krwawienia na wroga, bądź lecząc sojusznika.

+ Użyteczna zdolność pozwalająca zarządzać stresem drużyny.

+ Wysoki współczynnik szybkości i potężne efekty Krwawienia pozwalają mu z łatwością kontrować większość wrogów na Dziedzińcu.

- Nie można mieć więcej niż jednego Flagelanta w drużynie.

- Kompletnie bezużyteczny w Ruinach z uwagi na wysoką odporność na Krwawienie znajdujących się tam wrogów.

- Polega wyłącznie na zadawaniu obrażeń od Krwawienia - zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia "zwykłe".

- Narzuca na gracza korzystanie z ryzykownej taktyki niskiego poziomu zdrowia i wysokiego stresu, która bardzo łatwo może źle się skończyć, powodując śmierć Flagelanta.

- Użyteczny praktycznie wyłącznie z 1 i 2 pozycji - nie może atakować stojąc na 3 i 4 miejscu.

Biegłości bojowe

Nazwa

Ikona

Pozycja

Cel

Opis (wyższe poziomy)

Ukaranie

1 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
2 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa)

Obrażenia krwawienia: 4 / 4 / 5 / 5 / 6 pkt. / runda (3 rundy)

Zmniejszona odporność na krwawienie: -20 / -23 / -26 / -30 / -33 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

Deszcz Smutków

3 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
4 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

CEL bazowa: 95 / 100 / 105 / 110 / 115

OBR mod: -90 / -90 / -90 / -90 / -90%

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa)

Obrażenia krwawienia: 2 / 2 / 3 / 3 / 4 pkt. / runda (3 rundy)

Zmniejszona odporność na krwawienie: -20 / -23 / -26 / -30 / -33 (100 / 110 / 119 / 129 / 139% bazowa)

Wykrwawienie

5 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
6 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wręcz - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wręcz

Można aktywować jedynie, gdy bohater ma mniej niż 50% punktów zdrowia.

CEL bazowa: 90 / 95 / 100 / 105 / 110

KRYT mod: 0 / 0 / 1 / 1 / 2%

Krwawienie: (100 / 110 / 119 / 139 / 129% bazowa)

Obrażenia krwawienia: 5 / 6 / 7 / 8 / 9 pkt. / runda (3 rund)

Na siebie:

Uzdrowienie: 35 / 39 / 42 / 46 / 50% punktów zdrowia

-30% OBR

-10 UNIK

-4 SZYB

Przejęcie

7 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
8 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wsparcie - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wsparcie

Na sojusznika:

Uzdrowienie: 1 / 1 / 2 / 2 / 2 pkt. / runda (3 rund)

Na siebie:

Krwawienie: (120 / 130 / 139 / 149 / 159% bazowa)

Obrażenia krwawienia: 3 /3 / 4 / 4 / 5 pkt. / runda (3 rund)

Odkupienie

9 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
10 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wsparcie - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wsparcie

Można aktywować jedynie, gdy bohater ma mniej niż 50% punktów zdrowia.

Na sojusznika

Uzdrowienie: 33 / 35 / 38 / 40 / 43% punktów zdrowia

Na siebie:

Uzdrowienie: 33 / 35 / 38 / 40 / 43% punktów zdrowia

-30% OBR

-10 UNIK

-4 SZYB

Przetrwanie

11 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
12 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wsparcie - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wsparcie

Na sojusznika:

Zmniejszenie stresu: -12 / -13 / -14 / -15 / -16 pkt.

Na siebie:

Zwiększenie stresu: 5 / 6 / 7 / 8 / 9 pkt.

Cierpienie

13 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
14 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Rodzaj: wsparcie - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

Rodzaj: wsparcie

Na sojusznika:

Usuń oznaczenie

Usuń Krwawienie / Zaraza

Na siebie:

Oznaczenie

Nałożenie Krwawienia / Zarazy

+30 / 32 / 34 / 37 / 40% OCHR

+4 /5 / 6 / 7 / 8% Odporność na Cios Śmierci

Biegłości obozowe

Nazwa

Ikona

Potrzebny czas

Cel

Efekt

Gniew Chłosty

1 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

1

Na siebie

+40 Stres

Ukojenie w Chłoście

2 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

Na siebie

-50 Stres

Pocałunek Chłosty

2 - Darkest Dungeon The Crimson Court: Klasa postaci - Flagelant - Darkest Dungeon - poradnik do gry

2

Na siebie

Leczenie 33%

Usunięcie Zaraza / Krwawienie

+3 SZYB (4 walki)

Remedium Chłosty

 

1

Na siebie

Usunięcie losowej choroby (prócz Karmazynowej Klątwy)