Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Darkest Dungeon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Darkest Dungeon: Statystyki bohaterów Darkest Dungeon poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023

Statystyki bohaterów

Każda z postaci opisana jest szeregiem statystyk, odporności i nabytych nawyków. - Darkest Dungeon: Statystyki bohaterów - Darkest Dungeon - poradnik do gry
Każda z postaci opisana jest szeregiem statystyk, odporności i nabytych nawyków.

Każdy z bohaterów opisany jest szeregiem statystyk, które warunkują jego / jej skuteczność w walce. Do każdej z postaci przypisane jest 7 statystyk, takich jak: Maks PZ, UNIK, OCHR, SZYB, CEL MOD, KRYT i OBR. Prócz tego, każda z postaci charakteryzuje się różnymi wartościami odporności na poszczególne rodzaje ataków i źródeł obrażeń.

Maks PZ

Są to po prostu punkty zdrowia postaci. Jeśli spadną do zera, postać trafi w stan "Death's Door", w którym każde kolejne otrzymane obrażenia mają szansę na permanentny zgon postaci. Zdrowie zregenerować można przy pomocy zdolności, konsumowania jedzenia i rozbijania obozu (i pożywiania się). Punkty zdrowia przywracane są do maksymalnego poziomu po powrocie do miasta.

UNIK

Unik, jak nietrudno się domyślić, określa szansę postaci na całkowite uniknięcie ataku - a więc uniknięcie otrzymania obrażeń, efektów (osłabienie, obrażenia rozłożone w czasie), czy w końcu obrażeń od stresu. Uniki są tym lepsze od ochrony, iż pozwalają zmniejszyć otrzymywany stres (gdy atak nie trafi), jednak poleganie wyłącznie na unikach może mieć bardzo niemiłe konsekwencje - postać z zerową ochroną wreszcie zostanie trafiona, a to może odebrać bardzo dużą ilość punktów zdrowia.

Uniki działają tak dla bohaterów gracza, jak i dla jednostek wroga. Szansa na unik zmniejsza po prostu celność celu - jeśli wróg posiada 90 celności, a twoja postać 50 uników, to ma on 40% szansy na trafienie celu.

Uniki rosną z każdym poziomem postaci o 5.

OCHR

Ochrona to po prostu zdolność postaci do "omijania" części obrażeń - można porównać to do typowej ochrony z praktycznie każdej gry RPG czy H&S. Ochrona przyjmuje wartość procentową i bezpośrednio przekłada się na to, ile obrażeń postać otrzyma. Jeśli wrogi atak domyślnie zadać 10 punktów obrażeń, a postać posiada 40% ochrony, będzie w stanie zranić postać za jedyne 6 punktów. Sytuacja wygląda tak samo podczas atakowania wrogich jednostek przez gracza.

Warto pamiętać, iż zmniejszenie obrażeń przez ochronę zawsze zaokrąglane jest w dół. Jeśli postać posiada 10% ochrony, a wróg powinien zadać 1 punkt obrażeń, zada ich 0 (w przypadku dwóch punktów będzie to 1, itp.). Każda wartość ochrony jest więc na wagę złota.

Ochrona to jeden z dwóch atrybutów w grze (obok celności), które nie rosną wraz z poziomami - da się je jedynie zwiększyć przy pomocy błyskotek (trinket), nawyków i niektórych zdolności.

SZYB

Szybkość to najważniejszy parametr w całej grze, gdyż warunkuje on kolejność wykonywania akcji w czasie walki. Im postać posiada wyższą szybkość, tym większa szansa na to, że ruszy się przed innymi. Szybkość w walce obliczana jest w ten sposób, iż do parametru szybkości postaci (np. 6) dodawana jest cyfra z przedziału od 1 do 8. Postać o szybkości 6 może więc mieć "realną" szybkość pomiędzy 7 a 14.

Obliczenia mają miejsce co każdy ruch jakiekolwiek postaci, więc premie czy kary do szybkości nakładane w czasie jednej rundy mają wpływ na kolejność wykonywania akcji. Jeśli gracz chce mieć stuprocentową pewność, że ruszy się przed wrogiem (szczególnie przed jednostkami nakładającymi stres, gdyż te są na ogół najszybsze), musi więc posiadać o 9 punktów szybkości więcej niż te jednostki.

Szybkość jest bardzo ważna z uwagi na fakt, iż odpowiednio duża wartość pozwoli ci wyeliminować część wrogów zanim zdążą oni w ogóle się ruszyć - jest to bardzo przydatne w walce z wrogami zadającymi duże obrażenia od stresu, gdyż stres jest znacznie groźniejszy niż zwykłe rany odejmujące punkty zdrowia. Warto więc mieć w drużynie kogoś, kto ma gwarantowany ruch przed resztą drużyny wroga - dobrym wyborem są Wstręt (Abomination), Hiena Cmentarna (Grave Digger), czy Arlekin (Jester), z uwagi na ich wysoką wartość podstawową.

Szybkość postaci rośnie wraz z ulepszeniami do jej broni. Da się ją również zwiększyć za pomocą błyskotek, nawyków, zdolności bohaterów i umiejętności obozowych.

CEL MOD

Modyfikator celności wpływa na skuteczność umiejętności, z których korzystają postaci. Podobnie jak ochrona, nie rośnie on wraz z poziomami, a da się go jedynie zwiększyć za pomocą błyskotek, nawyków i premii obozowych.

Działa on w ten sposób, iż zwiększa po prostu o daną wartość szansę na trafienie zdolności bohatera. Jeśli zdolności posiada 90 celności, a postać posiada modyfikator na poziomie 15, oznacza to, że zdolność uderzy z celnością 105. Szansa na trafienie celu zależy z kolei od jego uników - dla ataku o celności 105 i celu o unikach na poziomie 25, istnieje 80% szansy, że atak trafi.

KRYT

Szansa na trafienie krytyczne to jeden z najważniejszych parametrów postaci. Im wyższa szansa na krytyk, tym większe prawdopodobieństwo iż ona nastąpi. Trafienia krytyczne ważne są z dwóch powodów - podwajają ilość zadanych obrażeń (czy przywróconego zdrowia, w przypadku leczeni), a także zmniejszają ilość stresu bohatera (dając przy tym szansę na redukcję stresu reszty drużyny).

Szansa na trafienie krytyczne postaci rośnie wraz z ulepszeniami do jej broni. Da się ją również zwiększyć za pomocą błyskotek, nawyków, zdolności bohaterów i umiejętności obozowych.

OBR

Obrażenia to po prostu ilość punktów, które jest w stanie zadać dana postać wyprowadzając atak. Obrażenia z kolei modyfikowane są przez parametry danej zdolności i na tej podstawie zadawane są obrażenia. Jeśli postać posiada obrażenia "własne" w przedziale od 12 do 16, a zdolność posiada modyfikator -50% do obrażeń, postać będzie w stanie zadać obrażenia z przedziału od 6 do 8.

Wartość obrażeń podwajana jest w przypadku trafienia krytycznego i zmniejszana o wartość procentową ochrony celu.

Obrażenia rosną wraz z ulepszeniami do broni. Da się je również zwiększyć za pomocą wielu różnych czynności, błyskotek, nawyków, zdolności bohaterów i umiejętności obozowych.

Odporności

Odporności bohatera to po prostu szansa na to, iż dany efekt (zatrucie, krwawienie czy choroba) nie zostaną nałożone na postać. Wartości odporności mogą osiągnąć praktycznie nieograniczone wartości (lub by być bardziej precyzyjnym - nieosiągalne bez oszukiwania), a jedynym wyjątkiem jest tutaj odporność na Cios Śmierci (Death Blow), która może dojść do 87% i rozbrajanie pułapek (choć to nie odporność) do 135%.

Sprawa z odpornościami wygląda tak samo, jak z częścią pozostałych statystyk - szansa na to, iż postać zostanie, na przykład, zarażona zależy od odporności postaci na zarazę jak i skuteczności ataku. Jeśli postać posiada 150% odporności na zarazę, a wróg ma 160% szansy na nałożenie zatrucia, realnie ma on więc 10% szansy na zatrucie celu.

Najważniejszymi odpornościami są ta na Cios Śmierci i Choroby - choć innych nie należy też ignorować. Odporności na ogłuszenie, przesunięcie, zarazę, krwawienie i osłabienie, a także szansa na rozbrojenie pułapki rosną o 10% za każdym poziom bohatera (maksymalnie 60% premia). Pozostałe (jak i wyżej wspomniane) odporności da się zwiększyć przy pomocy nawyków, błyskotek i dzięki zdolnościom bohaterów i umiejętnościom obozowym.