Darkest Dungeon The Crimson Court: Jak pokonać bossa Krokodylowaty? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Informacje ogólne
Krokodylowaty nie jest tak naprawdę bossem - pełni raczej rolę mini-bossa, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż spotkasz go kilkukrotnie podczas przemierzania Dziedzińca. Jednakże, jest on pierwszym większym zagrożeniem, na które natrafisz po wejściu do nowej strefy - na przeciwnika natkniesz się już podczas pierwszej misji. Jak zwykle, odpowiedni dobór drużyny to tutaj sprawa kluczowa - korzystanie z niewłaściwych bohaterów może kosztować cię całe starcie.
Walka rozpoczyna się z Krokodylowatym na 4 pozycji, pozostałe miejsca (1-2-3) zapchane są przez "przeciwników", którzy wyglądają po prostu jak roślinność. Te 3 cele są niemożliwe do ruszenia (zbyt wysoka odporność na Przesunięcie) i w gruncie rzeczy nieśmiertelne - ich olbrzymi współczynnik uniku nie pozwoli ci ich trafić, a nawet jeśli, to posiadają także bardzo wysoką ochronę i odporności, które zniwelują wszelkie obrażenia. Ich głównym celem jest ograniczenie twoim postaciom dostępu do bossa - Krokodylowaty będzie poruszał się pomiędzy nimi, przeskakując na różne pozycje dzięki swoim atakom. Jest to też powód, dla którego warto mieć tutaj drużynę złożoną z bohaterów, którzy mogą atakować każdą pozycję - albo przynajmniej część bohaterów, którzy to potrafią. Jednakże, przeciwnika tego pokonać można praktycznie dowolną drużyną (niektóre jednak wymagają więcej czasu - jest też ryzyko utraty bohatera) - nawet startowa drużyna (ta, którą ma się po misji treningowej), złożona z Krzyżowca, Oprycha, Badaczki Zarazy i Kapłanki, może sobie z nim dać radę.
Wróg korzysta z 5 różnych ataków. Submerge i Lurking Fear to jego zdolności wspomagające / defensywne - pierwsza pozwala mu zwiększyć swój unik i odnowić trochę punktów zdrowia, druga z kolei zwiększa jego obrażenia, ochronę i przemieszcza go jedno miejsce do przodu. Teeth Rake to atak, który zadaje średnie obrażenia zwykłe i od stresu, ma także szansę nałożyć efekt krwawienia i pociągnąć postać do przodu. Swarming Corruption to jego jedyny atak, który może trafić całą drużynę - zadaje niewielkie obrażenia zwykłe i od stresu, zmniejsza także celność trafionych. Najgroźniejszą zdolnością jest jednak Apex Predator. Wróg może z niej skorzystać jedynie po wykorzystaniu Submerge. Atak zadaje spore obrażenia i może wywołać efekt krwawienia, a celem paść może do 3 postaci.
Statystyki bossa
Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa w jego trzech wariantach (wróg posiada tą samą nazwę, niezależnie od poziomu trudności).
Nazwa | Crocodilian | Crocodilian | Crocodilian |
Zdrowie | 118 | 164 | 223 |
Unik | 10 | 19 | 32.5 |
Ochrona | 10% | 10% | 10% |
Szybkość | 7 | 8 | 9 |
Odporność na ogłuszenie | 50% | 70% | 95% |
Odporność na Zarazę | 80% | 100% | 125% |
Odporność na Krwawienie | 50% | 70% | 95% |
Odporność na Osłabienie | 75% | 95% | 120% |
Odporność na Przesunięcie | 35% | 55% | 80% |
Uwaga - boss może wykonać 2 akcje w ciągu jednej tury.
Jak pokonać bossa
Jak zapewne udało ci się już wywnioskować z informacji przedstawionych w powyższej tabeli, boss posiada trzy główne wady - dość niska odporność na krwawienie i ogłuszenie, a także bardzo niska odporność na przesunięcie. Wrażliwość na krwawienie, w połączeniu z faktem, iż boss wykonuje 2 akcje w ciągu jednej tury, sprawia, iż ten efekt jest bardzo skuteczny podczas walki z Krokodylowatym. Ogłuszenie wroga i zmuszenie go, by przesunął się na przód pozwoli ci atakować go przy pomocy bohaterów, którzy zadają duże obrażenia wrogom na 1 i 2 miejscu (Krzyżowiec, Trędowaty). Tyczy się to także nowej klasy, Flagelanta - jego potężne efekty krwawienia mogą być nałożone jedynie na wrogów stojących na 1 i 2 miejscu.
Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko temu bossowi składa się z następujących bohaterów:
- Krzyżowiec na 1 pozycji. Gdy boss będzie na 1 lub 2 miejscu, Krzyżowiec będzie w stanie zadawać mu spore obrażenia, bądź wykorzystać swoje zdolności, by ogłuszyć przeciwnika.
- Oprych na 2 pozycji. Oprych ustawiony na 2 miejscu może atakować bossa stojącego na każdej pozycji, a także potraktować go atakiem wywołującym krwawienie, gdy ten się zbliży.
- Kapłanka na 3 pozycji. Kapłanka przyda się do utrzymania drużyny przy życiu, jako iż Krokodylowaty jest w stanie zadać dość spore obrażenia. Jej zdolność pozwoli ci także ogłuszyć wroga, gdy leczenie nie będzie potrzebne.
- Badaczka Zarazy na 4 pozycji. Pomimo faktu, iż wróg ma dość wysoką odporność na Zarazę, Badaczka Zarazy i tak się tutaj przyda z uwagi na jej zdolności. Może dzięki nim ogłuszyć wroga i wyciągnąć go do przodu, czy ogłuszyć przeciwnika, który czai się na ostatniej pozycji.
Jak widać, powyższa drużyna składa się z bohaterów, do których dostęp uzyskasz po wykonaniu 1 misji (treningowej). Jest to dobra drużyna dla graczy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z dodatkiem Crimson Court od "świeżej gry", kiedy brakuje jeszcze potężnych błyskotek, a gracz nie ma dostępu do wszystkich bohaterów. Badaczka Zarazy powinna jak najczęściej korzystać z Dezorientującego Podmuchu, by ogłuszyć wroga i wyciągnąć go do przodu, Kapłanka powinna leczyć rany sojuszników przy pomocy Bożej Łaski lub Boskiego Pocieszenia, okazjonalnie ogłuszając Krokodylowatego dzięki Oślepiającej Światłości. Krzyżowiec i Oprych z kolei powinni skupić się na zadawaniu bossowi obrażeń.
Jednakże, jeśli masz dostęp do wszystkich klas postaci, możesz wykorzystać inne kombinacje drużyn, takie jak (od 1 do 4 pozycji):
- Awanturniczka, Flagelant, Arlekin i Kapłanka - Awanturniczka może atakować wszystkie pozycje i nakładać krwawienie, Flagelant może nakładać krwawienie na każdą pozycję (chociaż atak pozwalający sięgnąć 3 i 4 rzędu jest słabszy) i może wyleczyć siebie i sojusznika, jeśli zajdzie taka potrzeba, a Arlekin służył będzie do wspomagania drużyny swoimi pieśniami i okazjonalnego nakładania krwawienia. Kapłanka wykorzystywana jest tutaj do leczenia drużyny.
- Awanturniczka, Flagelant, Łowczy i Łowczy - drużyna, która kładzie bardzo duży nacisk na efekt krwawienia, pozwalając nałożyć go z każdej pozycji. To, w połączeniu z podwójnym ruchem Krokodylowatego i zdolnością Flagelanta do zmniejszenia odporności na krwawienie sprawi, iż drużyna ta powinna bardzo sprawnie poradzić sobie z bossem. Dodatkowo, każda postać w tej drużynie jest w stanie wyleczyć swoje rany i zmniejszyć stres - doskonale poradzą sobie bez dedykowanego uzdrowiciela.
Warto trzymać się z dala od bohaterów, których obrażenia uzależnione są od oznaczenia (mark), takich jak Kuszniczka czy Łowca Nagród. Wróg wykonuje dwie akcje w ciągu jednej rundy, przez co często oznaczenie zniknie, zanim jakakolwiek postać zdoła z niego skorzystać. Abominacja to także kiepski wybór - nie może on iść na misję razem z Kapłanką, Krzyżowcem czy Flagelantem, a wróg posiada wysoką odporność na Zarazę.