Darkest Dungeon The Crimson Court: Jak pokonać bossa Baron? Darkest Dungeon poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2023
Informacje ogólne
Baron jest pierwszym "prawdziwym" bossem, którego spotkasz na Dziedzińcu. Walczyć będziesz z nim podczas drugiej misji kampanii, "Morbid Entertainment". Jednakże, sam boss nie jest największym problemem - jest nim dotarcie do niego. Podziemie, w którym się znajduje, jest olbrzymie - składa się z niemalże 100 pomieszczeń, połączonych ze sobą niezliczonymi korytarzami, które wypełnione są dziesiątkami wrogów. Co więcej, trzeba najpierw znaleźć odpowiedni klucz (jeden z czterech - czerwony, żółty, zielony bądź niebieski), by móc przedostać się do dalszych części mapy. Na szczęście mapy na Dziedzińcu mają z góry ustalony układ - zawsze wyglądają tak samo (jak w Najmroczniejszym Lochu). Niniejszy poradnik zawiera kompletne mapy wszystkich misji - jeśli będziesz mieć problem z odnalezieniem jakiekolwiek obiektu, zajrzyj do odpowiednich rozdziałów tego poradnika.
Pamiętaj, iż w każdej chwili opuścić możesz Dziedziniec i wejść do niego nową drużyną, składającą się z bohaterów, którzy będą skuteczniejsi przeciwko bossowi. Nie warto pchać się do pomieszczenia z bossem drużyną, której bohaterowie utracili podczas przemierzania podziemia 2/3 punktów zdrowia i są tak zestresowani, że zaraz poumierają na atak serca.
Statystyki bossa
Poniższa tabela przedstawia statystyki bossa napotkanego podczas drugiej misji na Dziedzińcu, "Morbid Entertainment". Boss nie posiada trzech wariantów (jak, na przykład, Krokodylowaty, czy każdy z bossów z "podstawki") - spotkasz go tylko raz.
Nazwa | Baron |
Zdrowie | 280 |
Unik | 22 |
Ochrona | 10% |
Szybkość | 10 |
Odporność na Ogłuszenie | 87% |
Odporność na Zarazę | 85% |
Odporność na Krwawienie | 55% |
Odporność na Osłabienie | 60% |
Odporność na Przesunięcie | 85% |
Uwaga - boss wykonuje 3 akcje podczas jednej rundy.
Jak pokonać bossa
Starcie z bossem rozpoczyna się od spotkania wroga w towarzystwie 3 kokonów. Gdy tylko walka się rozpocznie, boss wykorzysta swoją zdolność "The First Act", by zmienić się w taki sam kokon, jak te, które mu towarzyszą, by skryć swoją obecność. Musisz teraz zaatakować jeden z 4 obiektów, by ujawnić kryjącego się wewnątrz wroga - może to być boss, bądź jeden z wrogów (WAMPIR) występujących na Dziedzińcu. Gdy odkryjesz bossa, rozpocznie się właściwa część starcia. Wróg będzie wykonywał 3 akcje podczas jednej rundy. Na szczęście ataki te są dość słabe - najmocniejszy, Crowd Pleaser, zadaje 5-6 punktów obrażeń. Dodatkowo, jego ataki mają bardzo niską celność - zwiększenie atrybutu UNIK postaci jest bardzo wskazane. Osiągniecie nawet niewielkiej ilości, jaką jest 40 punktów, sprawi, iż praktycznie co drugi atak bossa będzie chybiony.
Atakuj bossa (ignorując resztę kokonów) do momentu, aż jego punkty zdrowia spadną poniżej 75%. Gdy tak się stanie, boss wykona kolejną akcję, aktywując "The Second Act". Zdolność ta ponownie zamieni go w jeden z kokonów i odtworzy te, które udało ci się zniszczyć. Cel jest tutaj ten sam - musisz zaatakować dowolny kokon, mając nadzieje, że wewnątrz znajduje się właśnie boss. Jeśli tak nie jest, zabij "zwykłego" przeciwnika i zaatakuj kolejny cel. Powtarzaj to do momentu, aż odkryjesz bossa, a następnie zbij jego poziom zdrowia do mniej więcej 50%. Zmusi to go do aktywowania kolejnego ataku, "The Third Act", ponownie skrywając go w kokonie i odnawiając te, które zostały zniszczone.
Atakując kolejne kokony pamiętaj, iż teraz wewnątrz znajdować będą się najpotężniejsi wrogowie z Dziedzińca - jeśli odkryjesz cokolwiek innego, niż boss, załatw go zanim uderzysz kolejny kokon. Gdy tylko odkryjesz Barona, atakuj go, aż jego punkty zdrowia spadną do 0 - nie ma tutaj kolejnego "aktu", który pozwoli mu się ukryć. Jeśli udało ci się odkryć bossa zanim zniszczone zostały 3 pozostałe kokony, wróg odkryje resztę z nich, przez co przyjdzie ci walczyć z kilkoma przeciwnikami i bossem jednocześnie. Gdy tak się stanie, skup całą uwagę na Baronie, załatw go i dopiero wtedy wybijaj pozostałych wrogów jednego po drugim.
Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać szykując się na walkę z Baronem i/lub podczas samego starcia. Są to:
- Nie myśl nawet o korzystaniu z ataków, które pozwalają ranić wszystkie pozycje wroga. Odkrycie wszystkich wrogów znajdujących się w kokonach to bardzo zły pomysł - pozwoli to 4 wrogom na jednoczesne atakowanie twojej drużyny. Lepiej jest atakować kokony jeden po drugim, do momentu, aż odkryjesz bossa.
- Jeśli na polu walki jest przynajmniej jeden kokon, wszystkie zdolności lecznicze będą zablokowane i nie będzie można z nich korzystać. Można leczyć stres, pod warunkiem, iż zdolność nie przywraca jednocześnie punktów zdrowia.
- Boss wykonuje 3 akcje w ciągu jednej rundy, przez co wszystkie ataki nakładające Krwawienie i Zarazę są ekstremalnie skuteczne. Łowczy, Flagelant, Arlekin, Badaczka Zarazy czy Abominacja są skuteczni w zadawaniu przeciwnikowi obrażeń.
- Oznaczanie i ogłuszanie wroga jest nieskuteczne, gdyż może się on ruszać 3 razy w ciągu jednej rundy. Oznaczenie może być jednak skuteczne, gdy więcej postaci (3-4) będzie z niego korzystać - jak przedstawiona niżej drużyna.
Rekomendowany skład drużyny
Patrząc na statystyki bossa przedstawione w tabeli, można od razu zorientować się, jaki skład drużyny dobrze się przeciwko niemu spisze. Warto wykorzystać tutaj główne słabości wroga - niski współczynnik ochrony (10%), uniku (22) i niskie odporności na Zarazę i Krwawienie. 3 akcje wykonywane w ciągu jednej rundy także można wykorzystać przeciwko niemu - każdy efekt zadający obrażenia w czasie jest przeciwko niemu bardzo skuteczny. Wróg może z łatwością przemieszczać twoich bohaterów po całym polu walki, warto jest więc korzystać z takich, którzy mogą skutecznie działać z każdej pozycji.
Drużyna, która dobrze sprawdzi się przeciwko bossowie, może składać się z następujących bohaterów:
- Zbrojny na 1 pozycji. Zbrojny może atakować niemalże z każdego miejsca, jednak najskuteczniejszy będzie tutaj na 1 pozycji. Jego głównym zadaniem jest ciągłe aktywowanie zdolności Wzmocnienie (Bolster), która poprawia UNIK i szybkość całej drużyny. Ataki Barona posiadają niską celność - zwiększenie uniku pozwoli twoim bohaterom uniknąć większość ataków, minimalizując obrażenia i stres.
- Łowczy na 2 i 3 pozycji. Łowczy spisuje się tutaj znakomicie dzięki swojej zdolności Atak Ogara. Może z niej korzystać z niemalże każdej pozycji, a sam atak (w połączeniu z przysmakiem zwiększającym obrażenia ogara) zadaje spore obrażenia, nakłada Krwawienie i zyskuje znacznie, jeśli cel był uprzednio oznaczony. Łowczy są także samowystarczalni - mogą leczyć swoje własne rany (jeśli na polu walki nie ma kokonów) i zmniejszyć stres całej drużyny. Zdolność Pies Stróżujący z kolei przyda się, gdy trzeba będzie ochronić jednego z sojuszników. Wykorzystanie ich na bohaterach stojących na 1 i 4 pozycji sprawi, iż Baron nie będzie w stanie nikogo trafić - bohaterowie na 1 i 4 pozycji będą chronieni, a Łowczy zyskają premię do uniku.
- Okultysta na 4 pozycji. Nie ma sensu brać na tą walkę dedykowanego uzdrowiciela, jak Kapłanka, gdyż większość czasu zdolności lecznicze będą po prostu zablokowane. To z kolei sprawia, iż Okultysta jest jednym z lepszych wyborów na 4 pozycję, szczególnie dzięki zdolnościom Przekleństwo i Klątwa Osłabienia. Pierwsza przyda się do nałożenia oznaczenia (Mark) na bossa, przez co Łowczy będą zadawać większe obrażenia, sprawdzi się także dobrze przeciwko przywoływanym podczas walki wrogom. Druga zdolność będzie wykorzystywana głównie przeciwko pozostałym potworom, gdyż Baron nie zadaje dużych obrażeń. Warto także aktywować zdolność Cięcie Ofiarne, które przyda się, gdy Okultysta zostanie wyrzucony na przód szeregu.
Ta drużyna powinna bez problemu poradzić sobie z wrogiem. Pamiętaj, by regularnie korzystać ze Wzmocnienia Zbrojnego - po trzech rundach twoja cała drużyna otrzyma 21-27 (w zależności od poziomu zdolności) dodatkowych uników i 9-15 punktów szybkości. Dodatkowe punkty uników, w połączeniu z tymi, które oferują błyskotki (+8 z Feather Crystal, +10 z Sun Cloak i +5 z Ancestral Candle) sprawią, iż twoja drużyna będzie praktycznie niemożliwa do trafienia. Dodatkowa prędkość także się tutaj przyda - pomoże drużynie ruszać się przed przeciwnikami i zwiększy szansę na wykorzystanie oznaczenia przez Łowczych. Łowczy w głównej mierze powinni korzystać z Ataku Ogara, by zadawać obrażenia - jeśli chcesz oznaczyć wroga, skorzystaj z Gwizdka (zdolność ta jest bardzo skuteczna przeciwko niektórym wrogom przywoływanym przez Barona - część z nich ma wysoki współczynnik Ochrony). Warto też od czasu do czasu wykorzystać Wyjca, by zmniejszyć stres drużyny. W razie problemów (gdy któraś postać jest ciągle atakowana), wykorzystaj Psa Stróżującego, by ochronić postać przed atakiem - efekt utrzymuje się jednak tylko jedną ture. Okultysta powinien korzystać z dwóch zdolności - Klątwie Osłabienia i Przekleństwie.
Bohaterowie, których lepiej tutaj nie używać, to:
- Abominacja - mimo faktu, iż może on łatwo nałożyć na wroga efekt Zarazy, nie będzie on w stanie przemienić się z powrotem w człowieka (gdyż przemiana leczy), odcinając go od połowy zdolności.
- Trędowaty i Krzyżowiec - Baron może pojawić się na 3 lub 4 pozycji, przez co Krzyżowiec i Trędowaty nie będą w stanie w ogóle go atakować. Jednakże, jeśli wyposażysz Trędowatego w błyskotki zwiększające celność, a Krzyżowca w takie, które podbijają obrażenia i trafienie krytyczne, mogą oni z łatwością likwidować przywoływane z kokonów potwory jednym atakiem. Warto jednak zdecydować się na innych bohaterów.
- Kapłanka - nie będzie w stanie wykorzystać połowy swoich zdolności, gdyż będą one zablokowane przez kokony.
- Kuszniczka - jest spora szansa, iż wróg przeniesie ją z 4 pozycji na 1, przez co nie będzie ona w stanie korzystać z większości ataków, czyniąc ją bezużyteczną.