analizy i badania - sprzęt i technologie (3)
GRYOnline.pl wciąż liderem w grudniu 2020
Tomek Borys, 14 stycznia 2021, 18:33
GOL dalej znajduje się na pierwszym miejscu wśród polskich serwisów o grach wideo. Przedstawiamy wyniki badania Mediapanel Gemius PBI za grudzień 2020.
Brutalne gry nie podnoszą poziomu agresji - wyniki badań
Arkadiusz Strzała, 30 grudnia 2020, 13:53
To niemal temat tabu dla środowiska graczy – możliwy wpływ przemocy w grach na zachowanie młodych (i nie tylko) osób. Jednak wyniki najnowszych, wieloletnich badań wreszcie dają odpowiedź na to zagadnienie.
Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51
Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.
Czy Wiedźmin 3 to polska gra? UJ sprawdzi to za 670 tysięcy złotych
Karol Laska, 23 listopada 2020, 18:00
Uniwersytet Jagielloński otrzymał od Narodowego Centrum Nauki około 670 tysięcy złotych na realizację projektu badawczego o polskich grach wideo. Obiektem naukowym będą takie tytuły jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy This War of Mine.
W co się gra na PS5 i Xbox Series X/S - są dane z Ameryki
Adrian Werner, 17 listopada 2020, 12:27
Dzięki analitykom grupy Newzoo dowiedzieliśmy się, w jakie gry na next-genach grali Amerykanie w pierwszych dniach po premierach PS5 i Xboksa Series X/S.
Gry mogą pozytywnie wpływać na samopoczucie - twierdzą specjaliści z Oksfordu
Miłosz Szubert, 16 listopada 2020, 14:20
Specjaliści z Uniwersytetu Oksfordzkiego postanowili przebadać grupę 3 274 graczy, którzy bawili się w Animal Crossing: New Horizons oraz Plants vs Zombies: Battle for Neighborville. Okazało się, że byli oni szczęśliwsi niż ci, którzy tego nie robili. Naukowcy podejrzewają, że może być to zasługa funkcji społecznościowych obecnych w obu produkcjach.
Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2020, 10:00
Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.
Naukowcy: młodzi ludzie pozamykani w domach powinni dostać gry za darmo
Krystian Pieniążek, 9 listopada 2020, 10:18
Brytyjscy naukowcy wskazują na to, że chcąc zachęcić młodych ludzi do pozostawania w domach, powinno się zaoferować im rozmaite nagrody. Wśród nich wymieniane są między innymi darmowe gry wideo.
PlayStation i Xbox wciąż za Nintendo; cyfry pokazują przewagę twórców Mario
Aleksandra Dziwińska, 20 października 2020, 19:55
W sieci pojawiło się zestawienie pokazujące sprzedaż konsol od Nintendo, Sony i Microsoftu na przestrzeni lat. Gigant z Kioto dalej zajmuje pierwsze miejsce, natomiast Xbox wypada wyjątkowo słabo.
Analityk: gry są gotowe na model przypominający Netflix
Bartosz Świątek, 29 września 2020, 12:14
Analityk firmy Futuresource Consulting - Morris Garrard – przekonuje w opublikowanym niedawno raporcie, że branża gier jest gotowa na model biznesowy stosowany przez Netfliksa – subskrypcję zapewniającą dostęp do obszernego katalogu gier w stałej, miesięcznej cenie.
Jak koronawirus wpłynął na nawyki najmłodszych. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 25 września 2020, 13:53
Przedstawiamy ostatni z cyklu artykuł bazujący na wynikach badań Polish Gamers Research 2020. Tym razem przyjrzeliśmy się najmłodszym graczom i wpływie koronawirusa na nawyki społeczności.
Grosza daj Polakowi, czyli ile możemy wydać na grę. Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 23 września 2020, 12:03
Wyniki badania Polish Gamers Research ujawniają, ile płacimy za gry. Jednak w obliczu podwyżek cen tytułów konsolowych należy zadać sobie pytanie: czy Polaków dalej będzie na to stać?
VR czy e-sport – co obchodzi Polaków mniej. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 22 września 2020, 12:36
Mamy dla Was kolejną porcję danych o polskich graczach. Wyniki Polish Gamers Research 2020 pokazują, co społeczność myśli o e-sporcie i technologii VR.
Samotny wilk na Steam, czyli polski gracz PC. Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 21 września 2020, 12:18
Wyniki Polish Gamers Research 2020 dostarczyły wielu informacji o graczach komputerowych. Okazuje się, że preferują oni samotną zabawę, uwielbiają strategie i zdarza się im złamać prawo.
Kim jest polski gracz? Wyniki Polish Gamers Research 2020
Aleksandra Dziwińska, 18 września 2020, 12:55
Oto pierwsza dawka informacji o graczach w cyklu Polish Gamers Research 2020. Po raz kolejny badanie dostarczyło wielu istotnych danych o społeczności i jej nawykach. Dowiedzieliśmy się, jak prezentuje się polski gracz opisany za pomocą liczb.
Flight Simulator będzie kurą znoszącą złote jaja firmom hardware'owym
Agnieszka Adamus, 21 sierpnia 2020, 17:33
Microsoft Flight Simulator może okazać się kurą znoszącą złote jaja, nie tylko dla jego twórców, ale także dla producentów sprzętu komputerowego. Według analityków z Jon Peddie Research w najbliższych trzech latach gra przyniesie 2,6 miliarda zysków ze sprzedaży hardware’u.
Ponad 3 miliardy ludzi na świecie to gracze
Bartosz Krawcewicz, 15 sierpnia 2020, 13:32
Jak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, gracze stanowią już około 40% ludności świata.
Gry wideo promują czytanie i pisanie - wyniki brytyjskiej ankiety
Jakub Błażewicz, 12 sierpnia 2020, 20:13
Brytyjska organizacja charytatywna National Literacy Trust opublikowała wyniki ankiety dotyczącej relacji między graniem a czytelnictwem. Z badania wynika, że granie może stanowić zachętę do rozwijania umiejętności związanych z pisaniem i czytaniem oraz empatii.
Windows 10 i Windows 7 – sytuacja po 5 latach pojedynku
Bartosz Świątek, 31 lipca 2020, 11:04
Windows 10 obchodził niedawno swoje piąte urodziny. Po kilku latach obecności na rynku najnowsza wersja systemu operacyjnego Microsoftu zdecydowanie góruje w statystykach nad Windows 7, nie wspominając już o starszych „okienkach”.
Nie potrzebujemy E3 – analitycy o sukcesie konferencji wydawców
Jakub Błażewicz, 30 lipca 2020, 16:34
Analitycy z firm SuperData oraz Fancensus przeanalizowali popularność tegorocznych prezentacji gier. Raporty nie pozostawiają wątpliwości: wielkie targi w stylu E3 są zbędne - przynajmniej dla dużych wydawców.
Dzisiaj wystartowała arabska sonda Hope z misją na Marsie
Mikołaj Łaszkiewicz, 20 lipca 2020, 16:15
Sonda ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zbada Marsa i stworzy szczegółowy obraz pogody na planecie.
Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę
Bartosz Świątek, 9 lipca 2020, 14:40
Według analityków firmy Jon Peddie Research pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadziła do dużego wzrostu zainteresowania sprzętem komputerowym. Dynamicznie rośnie sprzedaż wszelkiego rodzaju podzespołów, a także liczba graczy pecetowych. Do końca roku rynek podzespołów PC może być warty blisko 40 mld dolarów.
Netflix idzie po milion użytkowników w Polsce
Paweł Woźniak, 17 czerwca 2020, 12:41
Firma Comparitech udostępniła wyniki analizy dotyczącej subskrybentów oraz przychodów platformy Netflix na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że użytkowników platformy w Polsce cały czas przybywa, a ich liczba już wkrótce może przekroczyć okrągły milion.
Polski rynek gier w 2019 roku w liczbach
Bartosz Świątek, 27 maja 2020, 11:58
Dzięki statystykom zbieranym przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPiDOR) poznaliśmy obraz polskiego rynku gier w 2019 roku.
Ludzie często winią Billa Gatesa i 5G za COVID-19, przynajmniej w Australii
Krystian Pieniążek, 19 maja 2020, 17:12
Pandemia COVID-19 to doskonała pożywka dla siewców dezinformacji i autorów kiepskich teorii spiskowych. Niestety coraz więcej ludzi daje wiarę tworzonym przez nich materiałom, w których biorą na celownik przede wszystkim Billa Gatesa i technologię 5G.
Google to słaby lekarz, ale ludzie i tak szukają diagnozy
Mateusz Popielak, 18 maja 2020, 15:10
Najnowsze badania pokazują, że ogromna liczba osób zasięga porad medycznych, korzystając z Google. Na ile wiarygodne są witryny podające diagnozy?
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Michał Kułakowski, 12 maja 2020, 19:03
Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.
Europejskie studia boją się kryzysu. Część z nich może nie przetrwać
Bartosz Świątek, 23 kwietnia 2020, 12:55
European Games Developer Federation przeprowadziła ankietę dotyczącą kondycji europejskich firm produkujących gry i ich obaw w związku z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. 17% tego typu podmiotów obawia się, że może nie przetrwać trzech miesięcy. Najgorzej radzą sobie małe studia.
Internet: zużywamy 40 razy więcej danych niż 10 lat temu
Tomasz Lirka, 16 kwietnia 2020, 14:05
Rano w domu oglądasz film na YouTube w 4K, w drodze do pracy słuchasz muzyki na Spotify, a wieczorem jeszcze serial na Netfliksie. Cały dzień towarzyszy nam internet, coraz więcej internetu. Na przestrzeni ostatniej dekady zużywamy go aż 40 razy więcej niż w 2010 roku.
Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2020, 18:55
Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.
Granie staje się podstawową rozrywką w czasie kwarantanny
Piotr Doroń, 18 marca 2020, 11:45
Gracze grają na potęgę w czasie kwarantanny - ruch sieciowy w USA związany z tą formą rozrywki wzrósł nawet o 75%. Większym zainteresowaniem cieszą się również platformy streamingowe.
Naukowcy rozwiewają wątpliwości: 5G nie szkodzi zdrowiu
Bartosz Świątek, 13 marca 2020, 11:28
Niezależni naukowcy zrzeszeni w organizacji International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) uznali, że w oparciu o obecną wiedzę naukową, standard łączności 5G nie stanowi zagrożenia dla zdrowia ludzi.
Sprzęt szpitalny narażony na ataki hakerów. Przyczyną stary Windows
Bartosz Świątek, 11 marca 2020, 11:17
Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem – Palo Alto Networks – przeprowadziła badanie dotyczące poziomu bezpieczeństwa sprzętu medycznego w szpitalach. Aż 83% urządzeń korzysta z przestarzałych systemów operacyjnych i jest narażona na atak hakera.
Przeglądarka Brave zapewnia największą prywatność
Bartosz Świątek, 25 lutego 2020, 15:08
Badacze z Trinity College w Dublinie przeprowadzili test sprawdzający, które przeglądarki zapewniają swoim użytkownikom najwięcej prywatności. Najlepiej wypadł Brave, a najgorzej Microsoft Edge.
Grubo, oto najpopularniejsze słowa i błędy w polskim internecie
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2020, 16:02
Serwis Nadwyraz.com opublikował raport na temat kondycji języka polskiego w Internecie w 2019 roku. Oprócz podania listy najczęściej popełnianych błędów (głównie ortograficznych) oraz ich źródeł w artykule zamieszczono zestawienie najpopularniejszych słów młodzieżowych w sieci.
Analiza usługi Xbox Game Pass
Krystian Pieniążek, 18 lutego 2020, 19:53
Od premiery usługi Xbox Game Pass na konsolach mija trzeci rok. Przeprowadzona przez użytkownika forum ResetEra analiza poczynań giganta z Redmond pozwala nam sprawdzić, jak wiele gier udostępniono już abonentom i którzy wydawcy najchętniej wspierają tę usługę, a także dowiedzieć się m.in. o tym, kiedy debiutuje w niej najwięcej produkcji.
Co dziesiąta osoba w USA używa aplikacji do szpiegowania partnera
Konrad Hazi, 13 lutego 2020, 13:50
Firma NortonLifeLock wraz z pracownią Harris Poll przeprowadziły w Stanach Zjednoczonych badanie dotyczące korzystania z aplikacji zaliczanych do grupy stalkerware. Co dziesiąty respondent przyznał, że zdarzyło mu się instalować na telefonie partnera programy szpiegujące.
Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC
Adrian Werner, 27 stycznia 2020, 09:51
W zeszłym roku Amerykanie wydali mniej na gry pecetowe niż w 2018 r. Według analityków, jednym z powodów tego była zwiększona konkurencja na rynku serwisów dystrybucji cyfrowej spowodowana przez agresywną ekspansję Epic Games Store.
GDC – ponad połowa tworzonych obecnie gier powstaje z myślą o PC
Bartosz Krawcewicz, 25 stycznia 2020, 11:36
Organizatorzy Game Developers Conference przeprowadzili ankietę wśród deweloperów gier, z której możemy dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat trendów obecnie panujących w branży, np. tego, jaki odsetek twórców ma w zanadrzu projekty na PS5 i nowego Xboksa.
Ładna grafika i szybszy czas ładowania - tego chcą gracze według GameTrack
Bartosz Świątek, 23 stycznia 2020, 14:33
Wyniki badania GameTrack przeprowadzonego przez ISFE oraz Ipsos MORI wskazują, że gracze są najbardziej zainteresowani ładną grafiką i szybkim wczytywaniem gier. Znacznie mniejsze emocje wzbudzają takie funkcje, jak streaming, tryby przenośne czy VR.
Ankieta na temat zaburzeń grania ujawnia najbardziej uzależniające gry
Piotr Doroń, 13 stycznia 2020, 12:37
Serwis Clutch przeprowadził ankietę na temat „zaburzeń grania”, nowej jednostki chorobowej, która trafi do Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób w 2022 roku. Dzięki niemu poznaliśmy potencjalnie najbardziej uzależniające gry.
Internet a globalne ocieplenie - serwerownie szkodzą na równi z liniami lotniczymi
Bartosz Świątek, 7 stycznia 2020, 13:32
Według obliczeń szwedzkiego badacza Andersa Andrae w 2020 roku utrzymanie światowych serwerowni będzie wymagało ilości energii porównywalnej do tej, jaką zużyją wszyscy mieszkańcy Kanady. Co gorsza, w ciągu kolejnej dekady zapotrzebowanie centrów danych na prąd podwoi się.
60% badanych Europejczyków woli procesory AMD
Paweł Woźniak, 1 grudnia 2019, 13:39
W najnowszych niezależnych badaniach przeprowadzonych przez European Hardware Association niewiele ponad 60% ankietowanych Europejczyków przyznało, że przy następnym zakupie procesora zdecydowałoby się na ten od AMD. Natomiast wśród kart graficznych nadal królują urządzenia Nvidii.
Sprawdź, czy jesteś uzależniony od smartfona i czym to grozi
Paweł Woźniak, 28 października 2019, 12:59
W sieci pojawił się obszerny raport ukazujący statystyki korzystania z telefonów w dzisiejszych czasach. Z artykułu można również dowiedzieć się, czy jesteśmy uzależnieni od smartfona oraz jak walczyć z tym nałogiem.
Używasz smartfona w toalecie? Badania pokazują, że jesteś w większości
Julia Dragović, 24 października 2019, 12:39
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Bank My Cell pokazuje, która płeć i które pokolenia najczęściej korzystają z telefonów, siedząc na toalecie. Spoiler: wygrywają oczywiście milenialsi.
Cyberpunk 2077 rozbije bank? CD Projekt RED wysoko na liście Bloomberga
Jakub Błażewicz, 23 października 2019, 13:22
Agencja Bloomberg opublikowała ranking firm wartych uwagi inwestorów w 2020 roku. Największym zwycięzcą okazało się studio CD Projekt RED. Analitycy przewidują, że tylko w premierowym roku sprzedaż gry Cyberpunk 2077 może dobić do 20 milionów egzemplarzy.
Obsesyjne granie nie jest chorobą – przekonuje Uniwersytet Oksfordzki
Krystian Pieniążek, 22 października 2019, 16:43
Z badań przeprowadzonych przez Oxford Internet Institute wynika, że obecnie brakuje dowodów na to, by nadmierne granie uznać za chorobę. Zamiast tego ich autorzy przekonują, iż jest ono zaledwie symptomem szerszych problemów niezwiązanych z grami wideo.
Nie gry, a pogaduchy przyszłością Twitcha?
Julia Dragović, 15 października 2019, 15:24
Według nowego raportu, Just Chatting to jedyna kategoria na Twitchu, która niezmiennie umacnia się z każdym kwartałem; jednocześnie Fortnite i LoL zaliczają mocny spadek oglądalności. A Ninja wcale nie przysporzył jej Mixerowi.
PUBG Mobile najbardziej dochodową grą mobilną w trzecim kwartale 2019 roku
Paweł Woźniak, 11 października 2019, 15:34
Serwis SensorTower opublikował informacje o przychodach gier mobilnych w trzecim kwartale tego roku. Rynek produkcji na urządzenia przenośne urósł w porównaniu z poprzednim rokiem, a gracze coraz chętniej wydają pieniądze na ulepszenia czy też przedmioty kosmetyczne.
Polacy niewiele wiedzą o bezpieczeństwie w sieci
Bartosz Faryna, 13 września 2019, 13:10
Z badania przeprowadzonego przez Mastercard wynika, że spora część Polaków nie ma bladego pojęcia na temat właściwego przechowywania i udostępniania danych w sieci. Niektórzy wciąż zapisują swoje hasła na kartkach.