analizy i badania - sprzęt i technologie (4)
Z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników pecetów
Paweł Woźniak, 5 września 2019, 13:51
Według najnowszych danych z Windowsa 10 korzysta już ponad połowa użytkowników komputerów osobistych. W porównaniu do zeszłego miesiąca to o 2 punkty procentowe więcej.
Aktualizacje Androida to coś, w czym Nokia przebija Samsunga i resztę
Bartosz Faryna, 4 września 2019, 18:51
Nokia to firma, o której użytkownicy już trochę zapomnieli, jednak marka wcale nie zniknęła z rynku. Mało tego! Najnowszy raport pokazuje, że w kwestii aktualizacji Androida Nokia radzi sobie najlepiej ze wszystkich producentów.
Rynek gier w EU rośnie w siłę, 46% graczy to kobiety – raport ISFE
Krystian Pieniążek, 29 sierpnia 2019, 16:07
Światło dzienne ujrzał raport na temat europejskiego rynku gier wideo w 2018 roku. Dzięki temu poznaliśmy informacje o jego kondycji finansowej i średnim wieku graczy ze Starego Kontynentu, a także dowiedzieliśmy się, jakie tytuły cieszą się największą popularnością na europejskim rynku.
Nadchodzi kryzys na rynku smartfonów? Zmieniamy je coraz rzadziej
Bartosz Faryna, 26 sierpnia 2019, 15:25
Według przewidywań analityków nadchodzą ciężkie czasy dla producentów smartfonów. Konsumenci coraz rzadziej wymieniają swoje urządzenia na nowe modele i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić.
Windows Defender jednym z najlepszych antywirusów na świecie
Paweł Woźniak, 12 sierpnia 2019, 12:55
Według niezależnych testów Windows Defender to jeden z najlepszych antywirusów na świecie. W teście uzyskał rewelacyjne wyniki i zablokował wszystkie próbki złośliwego oprogramowania.
Profesor psychologii: „gry wywołują strzelaniny tak, jak banany samobójstwa”
Bartosz Świątek, 9 sierpnia 2019, 08:53
W związku z tragicznymi wydarzeniami w Stanach Zjednoczonych pojawiły się komentarze, że winna jest im „kultura przemocy”, której przejawem mają być m.in. gry wideo. Naukowcy z uniwersytetów w Stetson i Nowej Wirginii nie pozostawiają na tej tezie suchej nitki.
Już prawie połowa pecetów na rynku korzysta z systemu Windows 10
Bartosz Krawcewicz, 2 sierpnia 2019, 13:59
Firma Microsoft ma powody do zadowolenia. Według najnowszych danych wynika, że udział Windowsa 10 wśród systemów operacyjnych dostępnych na rynku wynosi już prawie 50%.
Twitch traci, ale wciąż rządzi wśród platform strumieniowania gier
Jakub Błażewicz, 15 lipca 2019, 21:45
Serwis Streamlabs opublikował raport na temat kondycji platform do strumieniowania gier. W drugim kwartale Twitch pozostał niekwestionowanym liderem na rynku, ale wypadł nieco gorzej niż w poprzednich miesiącach.
Windows 10 zyskuje w czerwcowej ankiecie Steama
Agnieszka Adamus, 3 lipca 2019, 16:25
Steam udostępnił wyniki czerwcowej ankiety sprzętowej, która powstaje w oparciu o dane udostępnione przez użytkowników platformy. Dzięki temu kolejny raz mamy okazję zobaczyć, jakie podzespoły królują wśród posiadaczy komputerów osobistych.
Duży spadek liczby kart pre-paid po wprowadzeniu obowiązkowej rejestracji
Bartosz Świątek, 1 lipca 2019, 12:04
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował kolejny raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Znalazło się w nim kilka ciekawych informacji, dotyczących między innymi spadku zainteresowania usługami pre-paid oraz telefonią stacjonarną.
Szybkość odświeżania obrazu może wpływać na skuteczność graczy
Konrad Hazi, 30 czerwca 2019, 11:30
Na kanale Linus Tech Tips pojawił się ostatnio ciekawy materiał, w którym możemy zobaczyć, jakie są różnice w jakości wyświetlanego obrazu przy różnych częstotliwościach odświeżania oraz jaki ma to wpływ na skuteczność graczy.
70% europejskich graczy nie czeka na Google Stadia i Project xCloud
Krystian Pieniążek, 27 czerwca 2019, 14:54
Z najnowszego badania przeprowadzonego wśród europejskich graczy wynika, że Google Stadia i Project xCloud mogą nie mieć w Europie łatwego życia (przynajmniej na początku). Aż 70% ankietowanych nie wyraziło bowiem zainteresowania usługami streamingowymi Microsoftu i Google.
Ministerstwo Cyfryzacji chce walczyć z patostreamami
Konrad Hazi, 26 czerwca 2019, 12:34
Wiceminister Cyfryzacji - Adam Andruszkiewicz - zapowiedział, po publikacji przez NASK raportu „Nastolatki 3.0”, że jego resort zamierza podjąć działania przeciwko patostreamom. Mają one polegać na zwalczaniu zjawiska oraz prowadzeniu kampanii informacyjnej skierowanej do nastolatków oraz ich rodziców.
Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne
Julia Dragović, 22 czerwca 2019, 08:24
No, może trochę przesadziliśmy. Ale jeśli spędzacie przy RTS-ach średnio 12 godzin tygodniowo, wasze mózgi najprawdopodobniej będą rozwijać się lepiej niż u osób niegrających wcale lub grających mniej. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez dr Natalię Kowalczyk z Uniwersytetu SWPS.
W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
Konrad Hazi, 20 czerwca 2019, 12:30
Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.
Raport skuteczności antywirusów - Windows Defender daje radę
Konrad Hazi, 19 czerwca 2019, 12:21
Firma AV-Comparatives przedstawiła nowy raport skuteczności oprogramowania antywirusowego w codziennym użytkowaniu. Przetestowanych zostało kilkanaście programów, zarówno płatnych, jak i darmowych.
Test internetu w Polsce: który najlepszy do Netflixa, a który najszybszy?
Bartosz Świątek, 19 czerwca 2019, 12:03
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował zestawienie dostawców najszybszego Internetu w Polsce. Lista jest oparta o wyniki certyfikowanej platformy pomiarowej PRO Speed Test. Swój własny ranking prędkości polskiej sieci przedstawiła też platforma Netflix.
Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019
Bartosz Krawcewicz, 18 czerwca 2019, 11:49
Według raportu firmy ICO Partners, podczas tegorocznych targów E3 światowe media najwięcej uwagi poświęciły tworzonej przez CD Projekt RED grze Cyberpunk 2077 oraz marce Xbox. Co ciekawe, firma Sony, pomimo braku konferencji, również nie mogła narzekać na brak zainteresowania podczas imprezy.
Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy
Bartosz Świątek, 4 czerwca 2019, 15:52
Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyjrzymy się uważniej sylwetce gracza seniora, którego przyzwyczajenia po raz pierwszy w historii stały się przedmiotem omawianego badania. Na czym grają najstarsi polscy miłośnicy gier? Jakie gatunki preferują?
Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci
Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 13:58
Przedstawiamy szóstą część cyklu wiadomości poświęconych badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się zwyczajom najmłodszych grających Polaków, a także ich rodziców. Sprawdzamy też, jaka jest w naszym kraju świadomość na temat systemu klasyfikacji PEGI oraz narzędzi do sprawowania kontroli rodzicielskiej.
Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej
Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 11:03
Firma OpenSignal upubliczniła raport na temat prędkości Internetu mobilnego na świecie oraz dostępności sieci w standardzie LTE. Polska nie wypada najlepiej we wspomnianym dokumencie – mamy jedną z najgorszych infrastruktur sieciowych w Europie.
Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności
Bartosz Świątek, 31 maja 2019, 14:41
Przestawiamy piątą wiadomość z cyklu poświęconego badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się polskiemu e-sportowi, a także kilku zagadnieniom dotyczącym prywatności użytkowników oraz ich podejścia do rejestracji na różnego rodzaju platformach związanych z grami.
Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?
Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 14:23
Przedstawiamy czwartą część wyników badania Polish Gamers Research 2019. Tym razem skupimy się na zagadnieniach powiązanych z rynkiem i portfelem – miejscach, w których kupujemy gry, skali wydatków na nie oraz preferowanych metodach płatności.
Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków
Bartosz Świątek, 29 maja 2019, 14:23
Przedstawiamy kolejną część wyników badania Polish Gamers Research 2019, dzięki któremu dowiedzieliśmy się sporo na temat gamingowych przyzwyczajeń i preferencji naszych rodaków. Tym razem skupimy się na temacie bliskim większości z nas – ulubionych konsolach oraz gatunkach gier.
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 15:53
Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.
Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?
Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 16:07
Dzięki 5. edycji badań Polish Gamers Research poznaliśmy wiele aktualnych danych na temat polskiego gracza – jego wieku, miejsca zamieszania, a także sytuacji finansowej i rodzinnej. Istotnym tematem badań są zwyczaje grających rodziców oraz ich dzieci. Po raz pierwszy przebadano tzw. „silver gamers", czyli grających seniorów w przedziale wiekowym 55-65 lat.
Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?
Bartosz Krawcewicz, 16 maja 2019, 14:48
Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.
Dyski SSD tanieją w szybkim tempie
Amadeusz Cyganek, 10 maja 2019, 12:34
Firma analityczna TrendForce opublikowała raport, w którym wspomina o dalszym spadku cen dysków SSD. Nośniki tanieją w bardzo szybkim tempie, na co wpływ mają nadwyżki magazynowe kości pamięci NAND oraz wojna cenowa pomiędzy poszczególnymi producentami.
Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA
Bartosz Świątek, 10 maja 2019, 11:09
Raport firmy Canalys podaje, że sprzedaż smartfonów w USA spadła w ciągu roku o 18%. Liderem na amerykańskim rynku pozostaje firma Apple. Pomimo malejącego popytu na urządzenia mobilne, ustawicznie rośnie liczba osób grających na telefonach.
W Chinach jest już ponad 312 milionów pecetowych graczy
Michał Kułakowski, 5 maja 2019, 20:02
Według raportu firmy Niko Partners, w najbliższych latach w Chinach stale rosła będzie liczba aktywnych pecetowych graczy. W tej chwili na komputerach w Państwie Środka bawi się 312 milionów osób, które przynoszą branży rocznie ponad 15 miliardów dolarów przychodu. Większość z tych pieniędzy pochodzi z wieloosobowych produkcji online.
Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo
Konrad Serafiński, 30 kwietnia 2019, 11:10
Według raportu NBP o kartach płatniczych za IV kwartał 2018 roku, Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych. Zwiększyła się także liczba transakcji zbliżeniowych, a sklepy i restauracje dysponują większymi zasobami terminali.
Za 50 lat na Facebooku będzie więcej martwych niż żywych
Bartosz Świątek, 30 kwietnia 2019, 09:51
Badacze z Oxford Internet Institute dowodzą, że w 2070 roku liczba profili martwych użytkowników Facebooka będzie większa od liczby żywych osób korzystających z portalu. Sytuacja rodzi liczne pytania dotyczące prywatności danych zmarłych.
Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole
Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2019, 12:46
Analitycy firmy Jon Peddie Research przekonują, że do 2022 roku nawet 20 milionów graczy pecetowych może zdecydować się na porzucenie swojej platformy na rzecz konsoli lub usługi streamingowej.
Spadły dostawy pecetów w pierwszym kwartale 2019 roku
Konrad Serafiński, 16 kwietnia 2019, 11:40
Światowe dostawy komputerów osobistych w pierwszym kwartale tego roku zmniejszyły się o 4,6% w stosunku do poprzedniego. Analitycy z firmy Gartner twierdzą, że ten trend będzie się utrzymywał.
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 10:45
Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.
Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku
Bartosz Krawcewicz, 12 kwietnia 2019, 18:08
Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.
Steam kochany, Epic, EA i Apple znienawidzone – badania opinii graczy
Krystian Pieniążek, 11 kwietnia 2019, 17:13
Z badania przeprowadzonego przez firmę DFC Intelligence wynika, że Steam cieszy się wśród graczy bardzo dobrą opinią. Podobnie mają się sprawy z producentami konsol, a także z… Google. Po drugiej stronie barykady znajdują się natomiast firmy Apple, Electronic Arts oraz Epic Games, które raczej nie mają powodów do zadowolenia.
Fortnite nakręca popyt na gry wśród nastolatków
Miłosz Szubert, 10 kwietnia 2019, 16:45
Firma Piper Jaffray opublikowała tradycyjny półroczny raport na temat tego, na co wydają swoje pieniądze nastolatkowie w USA. Według niego, młodzi mężczyźni przeznaczają aż 14% dochodów na gry wideo. W dużym stopniu jest to zasługa Fortnite.
Gry pokroju Apex i Fortnite napędzają sprzedaż szybszego internetu
Miłosz Szubert, 26 marca 2019, 13:25
Dzięki rosnącej popularności gier sieciowych takich jak Fortnite, 31% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii zdecydowało się na zwiększenie prędkości Internetu. Dane te podała firma MoneySuperMarket.
Tylko garstka antywirusów na systemie Android chroni użytkownika
Miłosz Szubert, 19 marca 2019, 11:35
Pracownicy AV-Comparatives przeprowadzili test 250 aplikacji antywirusowych dostępnych na urządzeniach mobilnych z systemem Android w sklepie Google Play. Jego wyniki są dość niepokojące – większość z tych produktów jest po prostu bezużyteczna.
Raport GUS - jak Polacy korzystają z internetu?
Miłosz Szubert, 11 marca 2019, 13:05
Główny Urząd Statystyczny przebadał Polaków między 16. a 74. rokiem życia pod kątem ich podejścia do Internetu w ubiegłym roku. Na tej podstawie powstał specjalny raport "Jak korzystamy z Internetu? 2018". Co mówi o naszym społeczeństwie?
Google Chrome coraz popularniejszą przeglądarką. Traci Firefox
Bartosz Świątek, 4 marca 2019, 09:46
Z badania firmy StatCounter wynika, że najpopularniejszą przeglądarką na świecie był w lutym 2019 roku program Chrome. Produkt Google zwiększył udziały w rynku. Powody do zadowolenia mają także twórcy Safari, słabnie natomiast pozycja Firefoxa.
Raport Avast – tylko 15% komputerów ma dyski SSD
Konrad Hazi, 28 lutego 2019, 14:40
Firma Avast Software opublikowała ostatnio raport, z którego wynika, że dyski SSD ma w swoich komputerach tylko 15 procent użytkowników. Inne badania rynkowe sugerują jednak, że w najbliższych latach czeka nas dość dynamiczna zmiana w tym obszarze.
Piractwo umiera śmiercią naturalną – wskazuje nowe badanie
Krystian Pieniążek, 26 lutego 2019, 17:48
Z badania przeprowadzonego przez firmę Vocus Group NZ wynika, że skala piractwa nieustannie maleje. Powodem takiego stanu rzeczy jest szeroka dostępność znacznie wygodniejszych rozwiązań - takich jak Netflix czy Spotify - które zbytnio nie obciążają naszego budżetu.
IRCenter: Netflix najlepszym serwisem VOD w Polsce, Cda.pl najchętniej oglądanym
Konrad Serafiński, 6 lutego 2019, 11:40
Z roku na rok zwiększa się popularność platform VOD w Polsce. Z badań przeprowadzonych przez firmę IRCenter wynika, że najchętniej wybierane są Netflix i Cda.pl. Raport pokazuje także, że oglądamy treści na wielu urządzeniach.
Raport GDC 2019 – PC wciąż najatrakcyjniejszą platformą dla deweloperów
Michał Kułakowski, 25 stycznia 2019, 20:30
Według raportu GDC 2019, opartego na ankiecie przeprowadzonej wśród czterech tysięcy deweloperów z całego świata, najatrakcyjniejszą platformą do produkcji gier pozostają wciąż bezapelacyjnie komputery PC.
Sprzedaż Xboksa One ponad dwa razy mniejsza niż PS4
Agnieszka Adamus, 25 stycznia 2019, 11:16
Ósma generacja konsol nie jest zbyt szczęśliwa dla Microsoftu. Według analityka z Niko Partners – Daniela Ahmada – Xbox One sprzedał się w liczbie 41 milionów egzemplarzy. Uwidacznia to przepaść, jaka powstała między konsolą Microsoftu a PlayStation 4.
GRYOnline.pl liderem, serwisy e-sportowe mało popularne - polskie strony w listopadzie
Miłosz Szubert, 22 stycznia 2019, 12:15
Serwis wirtualnemedia.pl opracował statystyki z badania Gemius/PBI, dotyczącego odwiedzin polskich portali związanych z grami w listopadzie ubiegłego roku. GRYOnline.pl było liderem niemal pod każdym względem. Warto zauważyć kiepskie wyniki stron związanych z e-sportem.
Szef MSI: problemy Intela to też nasze problemy
Amadeusz Cyganek, 21 stycznia 2019, 14:59
Wobec problemów Intela oraz niepewnej sytuacji handlowej ze względu na konflikt pomiędzy USA a Chinami rynek elektroniki przeżywa ostatnio sporo różnorodnych zawirowań. O ogólnej sytuacji swojej firmy oraz segmentu komputerowego wypowiedział się prezes MSI, Charles Chiang.
Polska spada w globalnym rankingu prędkości internetu. Na czele Singapur i Islandia
Konrad Serafiński, 17 stycznia 2019, 10:25
Jesteście ciekawi, jak wypada szybkość internetu stacjonarnego oraz mobilnego w Polsce na tle całego świata? Możecie się tego dowiedzieć z raportu bazującego na pomiarach Speedtest.net, opublikowanego przez firmę Ookla. Niestety, nasza pozycja się obniża.