analizy i badania - sprzęt i technologie (8)
Xbox One najpopularniejszą konsolą w USA podczas Czarnego Piątku
Kamil Zwijacz, 1 grudnia 2014, 10:18
Firma InfoScout opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej na ponad 180 tys. osób, dotyczącej popularności konsol podczas Czarnego Piątku. Z udostępnianych danych wynika, że rynek zdominowany został przez Xboksa One.
Early Access coraz popularniejsze, choć tylko jedna czwarta projektów zostaje ukończona
Jakub Mirowski, 16 listopada 2014, 14:00
Badania opublikowane przez firmę EEDAR wskazują na rosnącą popularność programu Early Access na platformie Steam. Niestety, statystyki sugerują, że większość z publikowanych w taki sposób tytułów nie zostaje ukończona.
Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Krzysztof Mysiak, 22 października 2014, 11:53
Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.
Call of Duty: Advanced Warfare sprzeda się gorzej niż Ghosts?
Krzysztof Nieradko, 30 września 2014, 18:50
Arvind Bhatia, analityk ze znanej firmy Sterne Agee, przyznał, że istnieją spore szanse, iż najnowsza odsłona serii Call of Duty o podtytule Advanced Warfare sprzeda się gorzej niż poprzednia część cyklu. Badacze spodziewają się, że w czwartym kwartale tego roku do sklepów może powędrować aż o 3 milionów egzemplarzy gry mniej niż w przypadku wydanego w 2013 roku Ghosts.
Konsole nowej generacji przyciągają deweloperów kosztem PC i urządzeń mobilnych firmy Apple
Janusz Guzowski, 28 sierpnia 2014, 11:50
Najnowszy sondaż, przeprowadzony przez TIGA w Wielkiej Brytanii, wskazuje, że deweloperzy są coraz bardziej zainteresowani tworzeniem produkcji na nowe konsole. Jednocześnie zmniejsza się zainteresowanie pecetami i urządzeniami mobilnymi firmy Apple.
Valve Software wymarzonym miejscem pracy dla deweloperów – sondaż IGDA
Krzysztof Mysiak, 20 sierpnia 2014, 09:41
Amerykańskie stowarzyszenie IGDA przeprowadziło sondaż wśród 2,2 tysiąca deweloperów, zadając im pytanie, w jakiej firmie najbardziej chcieliby pracować. Na pierwszym miejscu wylądowało Valve Software, jednak już na drugiej lokacie znalazła się odpowiedź wyrażająca chęć otworzenia własnej spółki.
92% gier sprzedanych w 2013 roku na PC stanowią tytuły cyfrowe
Krzysztof Nieradko, 18 sierpnia 2014, 15:35
Z najnowszych statystyk przeprowadzonych przez analityków z grupy DFC Intelligence wynika, że aż 92 procent sprzedanych w zeszłym roku gier na całym świecie dystrybuowanych było za pomocą drogi elektronicznej. Czyżby pudełka już wkrótce miały odejść do lamusa?
Rynek pecetowego sprzętu dla graczy jest wart 21,5 miliarda dolarów
Michał Kułakowski, 13 lipca 2014, 18:45
Według raportu firmy badawczej Jon Peddie Research, rynek pecetowego sprzętu dla graczy wart jest w tej chwili globalnie 21,5 miliarda dolarów. Analitycy zauważają również, że suma ta jest dwukrotnie większa od finansowej wartości światowego rynku konsolowego i w najbliższych latach będzie stale rosnąć.
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40
Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.
Polska drugim rynkiem Europy Wschodniej
Krzysztof Nieradko, 25 czerwca 2014, 12:22
Najnowsze zestawienie Global Games Market Report szacuje wartość światowego rynku gier w tym roku na 81,5 miliarda dolarów. Co ciekawe, pierwsze sto państw ze wspomnianej listy generuje aż 99.8% osiągniętego wyniku finansowego. Polska uplasowała się w tym podsumowaniu na 23. miejscu z wynikiem niemal 280 milionów dolarów.
Czy można poznać prawdziwą płeć grającego postacią w MMORPG?
Hubert Taler, 4 czerwca 2014, 09:41
Czy tym ogromnym Taurenem gra facet, czy kobieta? A może jest sposób, by to wywnioskować po zachowaniu?
Pobór mocy konsol – ósma generacja kilka razy bardziej prądożerna niż poprzedniczki
Krzysztof Mysiak, 18 maja 2014, 12:00
Natural Resource Defense Council, amerykańska organizacja ochrony środowiska, przeprowadziła badania na temat poboru mocy przez konsole. Wynika z nich, że PlayStation 4 i Xbox One są znacznie bardziej prądożerne niż ich poprzedniczki, natomiast Wii U ma bardzo małe zapotrzebowanie na moc. Okazało się również, że urządzenia firm Sony i Microsoft pobierają sporo mocy w trybie uśpienia.
Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - w co grają Polacy?
Łukasz Szliselman, 9 maja 2014, 12:00
Jakie gatunki gier wideo cieszą się w Polsce największą popularnością? W jakie tytuły zagrała większość z nas? Ile wydajemy na gry? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie, przeglądając wyniki badań przeprowadzonych z okazji festiwalu Digital Dragons 2014. Zapraszamy do lektury!
Wyniki badań polskich graczy na Digital Dragons 2014 - profil i zwyczaje polskiego gracza
Łukasz Szliselman, 8 maja 2014, 12:00
Kim jest przeciętny polski gracz? Jaką platformę sprzętową wybiera? Ile czasu poświęca na wirtualną rozrywkę i dlaczego w ogóle gra? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie przeglądając wyniki badań przeprowadzonych z okazji festiwalu Digital Dragons 2014. Zapraszamy do lektury!
Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy
Bartosz Woldański, 26 kwietnia 2014, 17:30
Analitycy firmy DFC Intelligence doszli do wniosku, że w skali światowej rynek gier pecetowych obecnie przerasta sektor tytułów konsolowych – przynajmniej pod względem przychodów. Chociaż zauważyli, że różnica może zmniejszyć się ze względu na obecne już w sprzedaży urządzenia nowej generacji firm Microsoft i Sony, które znajdują z miesiąca na miesiąc coraz więcej użytkowników.
Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę
Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2014, 13:08
Specjalizująca się w analizowaniu rynku gier MMO free-to-play firma SuperData opublikowała wyniki badań dotyczących ilości pieniędzy wydawanych średnio przez jednego gracza w najpopularniejszych tego typu produkcjach. Okazało się, że najbardziej hojnymi użytkownikami są "czołgiści" z World of Tanks, a najmniejsze sumy wydają miłośnicy gatunku MOBA.
0,15% najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50% przychodów w segmencie free to play
Marcin Skierski, 28 lutego 2014, 10:30
Z badania firmy Swrve wynika, że 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play wygenerowało zaledwie 0,15% najaktywniejszych użytkowników urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość posiadaczy smartfonów i innych platform przenośnych preferuje darmową rozrywkę.
Wartość rynku gier na PC w 2014 roku wyniesie 25 miliardów dolarów?
Adam Zechenter, 30 stycznia 2014, 11:56
Analitycy z DFC Intelligence uważają, że wartość globalnego rynku gier na pecety przekroczy w tym roku 25 mld dolarów. Amerykańska firma podkreśliła dominację produkcji z gatunku MOBA, przy jednoczesnym, systematycznym spadku popularności MMO.
Steam w ciągu trzech lat podwoi liczbę użytkowników?
Krzysztof Mysiak, 3 stycznia 2014, 14:58
Analityk rynku elektronicznej rozrywki podsumował osiągnięcia Steama i wyciągnął kilka przypuszczeń na temat rozwoju platformy dystrybucji cyfrowej firmy Valve. Podjął też próbę oszacowania przychodów uzyskiwanych dzięki Steamowi.
Sprzedaż Call of Duty: Ghosts jest niepokojąca – twierdzi analityk
Łukasz Szliselman, 17 grudnia 2013, 12:14
Wyniki sprzedaży Call of Duty: Ghosts są słabsze od rezultatów, jakie Black Ops II i Modern Warfare 3 osiągnęły w swoich miesiącach premierowych. Różnica ta jest nawet większa niż się początkowo spodziewano.
W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
Łukasz Szliselman, 16 lipca 2013, 11:55
Kto głosi rychły upadek PC, powinien zastanowić się raz jeszcze. Ujawnione przez Entertainment Software Association dane jasno wskazują, że w USA na PC gra niewiele mniej osób, niż na konsolach stacjonarnych. Jednocześnie widoczny jest wzrost popularności platform mobilnych.
YouTube - raport dotyczący aktywności graczy na serwisie
Kamil Zwijacz, 2 lipca 2013, 11:03
Gracze stanowią spory odsetek widzów serwisu YouTube. W związku z tym firma Google przeprowadziła badania dotyczące ich aktywności. Właśnie opublikowano wyniki.
PlayStation 4 i Xbox One – czy next-geny naprawdę są takie drogie?
Krzysztof Mysiak, 1 lipca 2013, 12:42
Zajmujący się nowinkami technologicznymi serwis Ars Technica przeprowadził analizę cen konsol, zestawiając kwoty, jakich Sony i Microsoft zażyczą sobie za swoje platformy następnej generacji w dniu premiery, z cenami dawnych urządzeń. Porównania dokonano, biorąc pod uwagę spadek realnej wartości pieniądza na przestrzeni lat.
Dema gier zaniżają sprzedaż pełnych wersji
Kamil Zwijacz, 30 czerwca 2013, 11:10
Z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną EEDAR wynika, że wersje próbne gier negatywnie wpływają na popularność pełnych wersji. Najlepsze wyniki sprzedażowe osiągają produkcje promowane efektownymi trailerami.
Piractwo nie tak powszechne jak twierdzi branża
Łukasz Szliselman, 17 maja 2013, 13:20
Wyniki najświeższych badań ujawniają, że piractwo, nie jest aż tak rozpowszechnione, jak uważają przedstawiciele branży gier wideo. Naukowcy twierdzą, że choć zjawisko stanowi poważny problem, dane na ten temat są często zawyżone.
Raport PC Gaming Alliance - wciąż rośnie rynek gier PC
Przemysław Bartula, 28 marca 2013, 19:57
20 miliardów dolarów. Tyle wyniosły przychody ze sprzedaży gier komputerowych na całym świecie. Jak donosi organizacja PC Gaming Alliance, stanowi to ośmioprocentowy wzrost w stosunku do 2011 roku.
Battlefield 4 - analiza pierwszego gameplaya
Bartłomiej Kita, 28 marca 2013, 09:10
Stało się. EA i DICE oficjalnie każą nam się przygotować "4" bitwy. By wywalone z wrażenia jęzory za bardzo nam nie wyschły, otrzymaliśmy pierwszy trailer, a także bardzo długi i starannie przygotowany przez speców od marketingu (ktoś przecież musiał wybrać moment, który ma grę sprzedać) gameplay, który u każdego fana pierwszoosobowych strzelanin wywoła ślinotok.
Konsole nie tylko do gier - Amerykanie coraz częściej wybierają inne usługi, m.in. VOD
Marcin Skierski, 14 marca 2013, 11:50
Firma badawcza Nielsen opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród posiadaczy konsol w Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że właściciele PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii coraz częściej korzystają na nich z usług VOD.
GTA V wśród 10 najczęściej wyszukiwanych w Google gier konsolowych w 2012 roku
Michał Marian, 19 grudnia 2012, 10:20
Google udostępniło zestawienie 10 najpopularniejszych pod względem ilości zapytań tytułów konsolowych na przestrzeni 1 stycznia - 11 grudnia 2012 roku.
Badania ISFE - wizerunek polskiego rodzica w kontekście gier wideo
Kamil Ostrowski, 12 grudnia 2012, 19:16
Pora po raz ostatni przyjrzeć się badaniu Interactive Software Federation of Europe, które wzięły pod lupę stosunek Europejczyków do gier wideo. Dzisiaj skupimy się na polskich rodzicach w kontekście gier wideo.
Badania ISFE - kim jest gracz w Polsce i jak postrzega wirtualną rozrywkę?
Kamil Ostrowski, 11 grudnia 2012, 14:14
W zeszły piątek organizacja Interactive Software Federation of Europe opublikowała badania, które odpowiadają na wiele istotnych pytań, dotyczących rynku wirtualnej rozrywki w Polsce i Europie. Dzisiaj pytamy: "kim jest polski gracz i co myśli o swoim hobby?".
Badania ISFE - na czym, w co i ile grają Polacy?
Kamil Ostrowski, 10 grudnia 2012, 19:17
Wyniki badań, opublikowanych w zeszły piątek przez organizację ISFE, są warte poświęcenia im nieco uwagi. Sprawdźmy na czym, w co i ile grają Polacy i jak wypadamy w stosunku do reszty Euripy.
48% podłączonych do sieci Europejczyków gra - wyniki badań ISFE
Kamil Ostrowski, 7 grudnia 2012, 12:33
Organizacja Interactive Software Federation of Europe opublikowała wyniki badań dotyczących zasięgu gier wideo i ich postrzegania przez osoby podłączone do internetu. Można powiedzieć, że wirtualna rozrywka jest na naszym kontynencie powszechna, bo aż 48% respondentów przyznało, że oddaje się graniu.
Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich
Grzegorz Ferenc, 20 listopada 2012, 17:00
W październiku firma Ipsos MediaCT we współpracy z europejską federacją ISFE (Interactive Software Federation of Europe) przeprowadziła internetowe badania konsumenckie polskich graczy. Wynika z nich m.in. że Polacy najczęściej grają na laptopach, zazwyczaj w gry sieciowe, a co czwarty rodzic gra z własnymi dziećmi.
Square Enix monitoruje poczynania graczy
Grzegorz Ferenc, 27 października 2012, 15:30
Serwis MCV opublikował fragmenty rozmowy z przedstawicielem londyńskiego studia koncernu Square Enix. Zajmuje się ono m.in. analizowaniem anonimowych danych zbieranych podczas gry od posiadaczy tytułów japońskiego koncernu. Informacje są wykorzystywane do badania trendów, ustawień konfiguracji, czy też najpopularniejszych funkcji w poszczególnych produkcjach.
World of Warcraft: Mists of Pandaria komercyjnym sukcesem czy porażką - analizy specjalistów
Marcin Skierski, 2 października 2012, 13:00
Zeszłotygodniowe dane analityczne nie nastrajały zbyt optymistycznie, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży World of Warcraft: Mists of Pandaria. Z kolei według dzisiejszych doniesień, sytuacja najnowszego dodatku do znanej produkcji MMO powinna poprawić się do końca roku.
Wyniki badań Samsunga – Polacy kochają gry wideo
Aleksander Kaczmarek, 1 października 2012, 15:35
Blisko połowa Polaków pomiędzy 27. a 35. rokiem życia poświęca co najmniej godzinę dziennie na gry wideo. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska.
Google wie, czego i kiedy najczęściej szukają gracze
Aleksander Kaczmarek, 27 września 2012, 13:10
Gry wideo zyskują na popularności. Świadczy o tym wyraźny wzrost liczby zapytań związanych z tym tematem w wyszukiwarce Google. Najczęściej gracze przeczesują Internet w poszukiwaniu informacji o terminach premier, poradników, materiałów graficznych i wideo oraz recenzji.
Analitycy: seria Call of Duty osiągnęła szczyt popularności w 2011 roku
Michał Kułakowski, 5 sierpnia 2012, 18:15
Analitycy branżowi wyrazili przekonanie, że seria Call of Duty osiągnęła szczyt popularności w ubiegłym roku. Według nich, nadchodzące Call of Duty: Black Ops II będzie zapewne najpopularniejszą grą ostatnich dwunastu miesięcy, ale sprzedaż pudełek z tym tytułem na pewno nie pobije wyników ubiegłorocznego Call of Duty: Modern Warfare 3.
Nikt nie czeka na nowe marki, gracze wolą kontynuacje
Aleksander Kaczmarek, 15 lipca 2012, 14:45
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen wskazują, że konsolowi gracze czekają przede wszystkim na kolejne odsłony znanych serii, jak Halo, Call of Duty czy Madden NFL. Nowe marki pozostają w głębokim cieniu.
Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów
Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23
Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.
Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków
Szymon Liebert, 10 czerwca 2012, 15:19
Analitycy z DFC Intelligence twierdzą, że rynek gier rozrośnie się do 70 miliardów dolarów w 2017 roku. Zdaniem firmy najważniejszą platformą będzie pecet, który wygeneruje więcej pieniędzy niż konsole, czy urządzenia mobilne.
Niższa sprzedaż gry Call of Duty: Modern Warfare 3 dotyczy tylko wersji na PC, Wii oraz DS-a
Marcin Skierski, 18 kwietnia 2012, 12:15
Przedwczoraj serwis Gamasutra doniósł, że gra Call of Duty: Modern Warfare 3 sprzedaje się gorzej od Call of Duty: Black Ops. Do tych informacji ustosunkowali się analitycy z firmy Cowen and Company, którzy winę za taki stan rzeczy zrzucają na słabnącą popularność wersji na PC, Wii oraz DS-a.
Za co Polacy płacą w Internecie?
Kamil Ostrowski, 2 marca 2012, 11:58
Firma PBI opublikowała częściowe wyniki badania przeprowadzonego na polskich internautach. Za co najchętniej płacimy w sieci?
Oszuści wśród graczy rozprzestrzeniają się niczym wirus
Marek Oramus, 3 stycznia 2012, 08:27
Z przeprowadzonych badań dotyczących oszustów wśród użytkowników platformy Steam wynika, że tendencja do łamania reguł gry rozprzestrzenia się niczym wirus.
Bobby Kotick prognozuje – EA nie zarobi na Star Wars: The Old Republic
Aleksander Kaczmarek, 29 listopada 2011, 13:56
Szef koncernu Activision nie obawia się konkurencji na rynku gier MMORPG. Jego zdaniem Star Wars: The Old Republic nie ma szans zagrozić dominującej pozycji World of Warcraft. Co więcej, konkurentom z Electronic Arts będzie trudno zarobić na nowym dziele ekipy studia BioWare Austin.
Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31
Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.
Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen
Marcin Skierski, 30 września 2011, 12:20
27% aktywnych graczy w Stanach Zjednoczonych umieszcza grę Call of Duty: Modern Warfare 3 na swojej liście zakupów w tegorocznym okresie przedświątecznym. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen.
Badania: Najstraszniejsza gra na Xboksa 360
Michał Kułakowski, 10 września 2011, 18:26
Brytyjskie studio badawcze Vertical Slice spróbowało naukowo, za pomocą kilkustopniowych badań, określić jaką grę wydaną na konsoli Xbox 360 można uznać za najstraszniejszą.
Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP
Marek Oramus, 18 sierpnia 2011, 11:03
Ośrodek Badania Opinii Publicznej opublikował raport prezentujący, jakie platformy preferują Polscy gracze w zależności od wieku, płci oraz wykształcenia.