Flappy Bird najczęściej wyszukiwaną grą w 2014 roku – raport Google
Gra Flappy Bird – prosta zręcznościówka na urządzenia mobilne z ubiegłego roku – okazała się najczęściej wyszukiwanym na Google tematem z naszej branży w tym roku. Dzieło Donga Nguyena zdeklasowało wielkie produkcje, takie jak FIFA 15, Destiny i Titanfall, a nawet wyprzedziło wiele ważnych tematów z innych dziedzin życia, zajmując szóste miejsce w globalnym rankingu.
Zastanawialiście się może, jak wygląda popularność tegorocznych gier w świetle wyszukiwarki Google? Jak pod koniec każdego roku, korporacja zbadała trendy z mijających dwunastu miesięcy i opublikowała je w formie interesującego raportu. Bez owijania w bawełnę – na prowadzeniu znalazło się Flappy Bird. Tak, tak, niepozorna mobilna zręcznościówka, wydana w tamtym roku (!) przez Wietnamczyka Donga Nguyena, zdeklasowała w internetowych wyszukiwaniach wszystkie tegoroczne megahity. Mało tego, tuż za nią uplasował się inny przebój z tabletów i smartfonów – 2048. „Prawdziwe” gry pojawiają się dopiero od ostatniego miejsca podium – w top 5 widnieją jeszcze (kolejno) Destiny, FIFA 15 i Titanfall. To, w jakich częściach świata owe produkcje spotkały się z największym zainteresowaniem, i inne dane możecie sprawdzić tutaj.
Wykres pokazuje zainteresowanie pięcioma najpopularniejszymi grami tego roku na przestrzeni kolejnych miesięcy. Jak widać, szał Flappy Birda zbiegł się z usunięciem gry z App Store.
Co jednak najciekawsze, Flappy Bird okazuje się fenomenem nie tylko w naszej branży, ale również na skalę globalną – gra zajęła szóste miejsce w ogólnym zestawieniu tematów cieszących się największą popularnością w tym roku, wyprzedzając m.in. Conchitę Wurst i Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi.
Oprócz tego Google wykazuje, że w tym roku obudziła się w nas nostalgia – dwudziestokrotnie podskoczyła liczba wyszukiwań na temat gier z lat 90., co zostało spowodowane jakoby przez wysyp tytułów w stylu retro, jak chociażby Shovel Knight. Niemniej, nasze hobby nadal przegrywa z tematami takimi, jak gry karciane czy zabawki.
No i na koniec wieści z frontu wojny konsol. W kategorii „elektronika konsumencka” Xbox One zajął siódme miejsce, podczas gdy PlayStation 4 w ogóle nie zakwalifikowało się do top 10 (pozostałe lokaty zostały zdominowane przez urządzenia mobilne). Więcej informacji na temat google’owskich trendów w wyszukiwaniu znajdziecie tutaj:
Warto jeszcze wspomnieć w ramach „patriotycznych” akcentów, że pierwsze miejsce w kategorii filmików na YouTube zajęła nasza rodzima „produkcja” – czterominutowy klip o zmutowanym gigantycznym psie-pająku autorstwa SA Wardęgi został obejrzany prawie 120 milionów razy.