Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - sprzęt i technologie (2)

Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź
Jaki wpływ na inteligencję dzieci mają gry? To badanie daje odpowiedź

Adam Adamczyk, 13 maja 2022, 10:57

Naukowcy sprawdzili, jaki wpływ mają gry komputerowe na rozwój dziecka. W badaniu wzięło udział około 5 tysięcy małoletnich.

Starzenie się a gra w CS:GO - kiedy pro-gracze są w najlepszej formie?
Starzenie się a gra w CS:GO - kiedy pro-gracze są w najlepszej formie?

Michał Ciężadlik, 21 kwietnia 2022, 16:34

Najnowsze badanie pomogło ustalić, jak upływ lat wpływa na formę w profesjonalnych rozgrywkach CS:GO. Statystyki rozstrzygają, czy młodość ma przewagę nad doświadczeniem.

Gry metaverse nie interesują graczy, lecz dla branży to nie problem
Gry metaverse nie interesują graczy, lecz dla branży to nie problem

Przemysław Dygas, 8 kwietnia 2022, 13:08

Zainteresowanie gigantów i wielkie inwestycje nie pomagają. Gry metaverse na razie nie są w stanie przyciągnąć zwykłych graczy. Branża zdaje się ich jednak nie potrzebować.

Walka z dzieleniem haseł może przynieść Netflixowi ogromne zyski
Walka z dzieleniem haseł może przynieść Netflixowi ogromne zyski

Przemysław Dygas, 24 marca 2022, 17:44

Analitycy z Wall Street ocenili, jak walka z dzieleniem haseł wpłynie na zarobki Netflixa. Niektórzy zwiastują olbrzymie zyski.

Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy
Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy

Jakub Błażewicz, 24 marca 2022, 13:40

Game Pass odnosi spore sukcesy, ale raczej nie będzie dla gier wideo tym, czym był Netflix dla branży filmowej. Przynajmniej zdaniem jednego z analityków.

Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport
Unity rośnie w siłę, gry casualowe koniem pociągowym branży; zobacz raport

Miłosz Szubert, 17 marca 2022, 16:45

Unity Technologies opublikowało nowy raport zawierający szereg wniosków. Dotyczy on między innymi tego, jak w ubiegłym roku radził sobie silnik tej firmy. Zgodnie ze statystykami, wykorzystywanie go wzrosło aż o 93% w porównaniu z rokiem 2020. Zwrócono także uwagę na rosnący w siłę rynek casualowy.

Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów

Jakub Błażewicz, 10 marca 2022, 13:35

Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.

Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży

Michał Zegar, 1 marca 2022, 21:50

Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.

Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play
Gracze cheatują, bo frustrują ich inni oszuści - raport Time2play

Miriam Moszczyńska, 25 lutego 2022, 10:31

Time2play stworzyło profil cheatera. W badaniu uwzględniono pobudki, którymi kierują się tacy gracze, i oprogramowanie, z jakiego korzystają. Wyłoniono też najlepszy cheat w grach.

Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive

Adrian Werner, 8 lutego 2022, 08:49

Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.

Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii

Hubert Śledziewski, 13 grudnia 2021, 09:52

Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.

2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu

Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57

Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.

COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy

Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13

Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.

Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut
Brak chipów i zużycie energii - analityk o złym wpływie kryptowalut

Miriam Moszczyńska, 16 listopada 2021, 15:15

Matt Ranger, konsultant ds. analizy danych, zebrał informacje na temat wpływu kryptowalut na ceny półprzewodników.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie
Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie

Miriam Moszczyńska, 29 października 2021, 14:06

Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.

Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy
Kryptooligarchia: bitcoin jest tak naprawdę w rękach wielkich graczy

Arkadiusz Strzała, 27 października 2021, 14:02

Kryptowaluty są uważane za całkowicie niezależną formę płatniczą. Tymczasem okazuje się, że ledwie kilkudziesięciu „górników” posiada połowę mocy wydobywczej bitcoina i może mocno namieszać, jak zajdzie potrzeba.

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce
Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce

Przemysław Dygas, 25 października 2021, 12:59

Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem
Polski Amazon nie podbił rynku; nowy sklep za Allegro i Lidlem

Jakub Błażewicz, 18 października 2021, 19:10

Wyniki Amazon.pl po pół roku od startu nie zachwycają. W niedawnym badaniu serwis wypadł gorzej nie tylko od Allegro i AliExpress, ale też internetowych sklepów Empika oraz Lidla.

Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody
Smartfony z Androidem nas stale szpiegują, naukowcy mają na to dowody

Arkadiusz Strzała, 13 października 2021, 15:39

Smartfony z Androidem szpiegują – niby nic nowego, ale prace uniwersyteckich naukowców jednak niepokoją. Nic się w tej materii nie poprawia, a urządzenia wysyłają coraz więcej naszych danych.

Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku
Rosyjscy hakerzy odpowiadają za ponad połowę cyberataków w ciągu ostatniego roku

Miriam Moszczyńska, 11 października 2021, 15:17

Według najnowszego raportu Microsoftu na temat cyberataków, prawie 60% z nich pochodzi z Rosji. Na kolejnych miejscach znajdują się: Korea Północna, Iran oraz Chiny.

12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki
12 godzin przed komputerem i kłopoty ze snem - badania pokazują, jak żyją dziś nastolatki

Miriam Moszczyńska, 1 października 2021, 14:38

Badania przeprowadzone wśród nastolatków pokazują, że spędzają oni coraz więcej czasu w Internecie. Ma to swoje plusy, ale badaczom nie umknęły negatywne skutki takiej ewolucji.

Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie
Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca gier na świecie - na to wskazuje badanie

Przemysław Dygas, 28 września 2021, 11:37

Wygląda na to, że Ubisoft to najbardziej znienawidzony wydawca na świecie. Takie wnioski wyciągnąć można z badań opartych na opiniach użytkowników Twittera.

Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki
Elementarna wiedza o komputerach zamiera - młodzi nie wiedzą, czym są foldery i pliki

Arkadiusz Strzała, 27 września 2021, 12:33

Młode pokolenie przestaje korzystać z folderów i plików. Zamiast tego wszystkie dane woli przechowywać luzem na dysku i korzystać z mechanizmów wyszukiwania.

Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO
Polak korzysta średnio z 5 subskrypcji. Na topie platformy VoD: Netflix i HBO GO

Krystian Rzepecki, 27 września 2021, 12:23

Poznajcie ciekawe wyniki sondażu na temat preferencji polskich użytkowników usług abonamentowych, takich jak Netflix, Xbox Game Pass i Spotify.

Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów
Braki czipów to najlepsze, co mogło spotkać Samsunga i innych producentów podzespołów

Krystian Rzepecki, 3 września 2021, 10:07

Samsung, TSMC i inni producenci układów scalonych kolejny raz uzyskali wysokie przychody, pomimo braków w dostępności czipów na rynku. Jak to możliwe?

5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4
5,8 mln ataków hakerskich na graczy m.in. GTA 5, Minecrafta i The Sims 4

Krystian Rzepecki, 31 sierpnia 2021, 13:01

Firma Kaspersky powstrzymała 5,8 mln ataków szkodliwego oprogramowania na użytkowników nielegalnych wersji GTA 5, Minecrafta, The Sims 4 i innych gier.

PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą
PC to tylko 14% rynku gier w Europie; FIFA 21 najlepiej sprzedającą się grą

Ignacy Ziarkiewicz, 26 sierpnia 2021, 11:21

Federacje ISFE i EGDF opublikowały wspólny raport, podsumowujący sytuację europejskiej branży gier w 2020 roku. Dowiedzieliśmy się m.in., że najlepiej sprzedającą się grą na Starym Kontynencie była FIFA 21.

Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie
Młodzi ludzie coraz częściej padają ofiarą oszustw w Internecie

Arkadiusz Strzała, 12 sierpnia 2021, 14:17

Osoby starsze aktywne w Internecie uważane są za szczególnie podatne na działalność sieciowych oszustów. Jednak okazuje się, że nastolatkowie także nie grzeszą roztropnością w tej materii.

Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu
Zaledwie 5% elektrowni generuje 73% zanieczyszczeń, Bełchatów na wysokim miejscu

Arkadiusz Strzała, 29 lipca 2021, 14:14

Według grupy amerykańskich badaczy zaledwie 5% elektrowni odpowiada za 73% emisji dwutlenku węgla w sektorze energetycznym. I niestety Polska posiada tutaj niechlubny rekord.

Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej

Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30

Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.

Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach
Badanie dowodzi, że Red Dead Redemption 2 poprawia wiedzę o zwierzętach

Filip Węgrzyn, 13 lipca 2021, 18:31

Przeprowadzone na prawie 600 uczestnikach badanie udowadnia, że gracze Red Dead Redemption 2 posiadają większą wiedzę na temat zwierząt niż ludzie, którzy nie mieli styczności z tytułem. Zobacz wyniki zgromadzone przez użytkownika serwisu Reddit.

Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane
Ludzie używają ciągle tych samych haseł - alarmujące dane

Michał Ciężadlik, 29 czerwca 2021, 11:34

Ostatnie badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazują, że wielu z nas używa tych samych haseł do wielu usług, co może prowadzić do naruszenia cyberbezpieczeństwa.

700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021
700 tys. kart graficznych trafiło do kopaczy kryptowalut i scalperów na początku 2021

Przemysław Dygas, 16 czerwca 2021, 12:09

Moda na kryptowaluty zdaje się nie mieć końca. Według firmy Jon Peddie Research w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet 25% sprzedanych kart graficznych trafiło do „górników” i spekulantów.

Sprzedaż kart graficznych eksplodowała; brak chipów, ale dostawy rosną
Sprzedaż kart graficznych eksplodowała; brak chipów, ale dostawy rosną

Marcin Nic, 9 czerwca 2021, 10:50

Ostatnie miesiące zdecydowanie zostaną zapamiętane jako te, w których kupno karty graficznej graniczyło z cudem. Pomimo dużych niedoborów rynek GPU do komputerów osobistych nadal rośnie.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass
Polscy gracze pokochali abonamenty pokroju Xbox Game Pass

Adrian Werner, 10 maja 2021, 14:23

W sieci pojawiły się ciekawe badania preferencji polskich graczy. Dzięki nim dowiedzieliśmy się sporo o popularności usług abonamentowych pokroju Xbox Game Pass.

PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation

Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 11:47

Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.

Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK
Lootboxy to jednak hazard rujnujący niezamożnych graczy; nowe ustalenia badaczy z UK

Jakub Błażewicz, 2 kwietnia 2021, 17:13

Badacze z Wielkiej Brytanii opublikowali obszerny raport poświęcony lootboksom. Autorzy dowodzą, że mechanika ta rzeczywiście podpada pod hazard, a do tego ma tendencję do uzależniania osób o wcale nie wysokich zarobkach.

Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone
Android wysyła 20-krotnie więcej Twoich danych niż iPhone

Arkadiusz Strzała, 1 kwietnia 2021, 14:10

Google może kolekcjonować nawet do 20 razy więcej danych od Apple. Tak wynika z kontrowersyjnych wyników badań opublikowanych przez naukowca z uczelni wyższej w Dublinie.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple

Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38

W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.

Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier
Game Pass sprawia, że gramy dłużej i w więcej gier

Adrian Werner, 23 marca 2021, 11:39

Game Pass okazał się dużym sukcesem dla firmy Microsoft. Użytkownicy tej usługi grają dłużej, w więcej tytułów i chętniej sięgają po obce dla siebie gatunki gier.

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku

Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44

Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie

Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30

Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest
Internet w Polsce przyspiesza; analiza Speedtest

Bartłomiej Sagan, 8 marca 2021, 13:31

W czasach pandemii i niekiedy konieczności pracy zdalnej, szybki Internet jest nieodzowny. Na całe szczęście, jak wynika z raportu Speedtest, średnia prędkość łączy w Polsce rośnie z każdym miesiącem.

Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku
Ile godzin musi pracować Polak, aby zarobić na Internet? Oto statystyki z 2020 roku

Filip Węgrzyn, 3 marca 2021, 14:22

Obecnie większość krajów świata ma stały dostęp do Internetu, jednak jak długo musi przepracować statystyczny obywatel państwa, by zarobić na połączenie z siecią? Zobacz wyniki badania serwisu Surfshark.

Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo
Naukowcy uczą świnie grać w gry wideo

Bartłomiej Sagan, 13 lutego 2021, 09:00

Świnie kojarzą się z błotem i kiepskim wzrokiem, ale też i ponadprzeciętną inteligencją. Nic więc dziwnego, że naukowcy sprawdzili, czy trzoda chlewna potrafi... grać w gry komputerowe.

Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna
Bitcoin zużywa więcej energii rocznie niż cała Argentyna

Arkadiusz Strzała, 11 lutego 2021, 13:12

Wydobycie BTC pochłania coraz więcej energii elektrycznej. Łączny pobór mocy koparek w skali rocznej przekracza już wartości charakterystyczne dla całych państw, takich jak na przykład Argentyna.

Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów

Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52

Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.

Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku

Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15

Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.