Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2021, 12:59

Nękanie w sieci to plaga; Fortnite i Call of Duty w czołówce

Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat nękania, jakiego w sieci doświadczają młodzi gracze. Zjawisko to dotyka przynajmniej 62% nieletnich przedstawicieli tej społeczności.

W SKRÓCIE:
  • Liga Antydefamacyjna opublikowała raport na temat toksycznych zachowań w grach sieciowych.
  • Przynajmniej 62% młodych graczy doświadczyło jakiejś formy nękania.
  • Poszczególne produkcje są w stanie „pochwalić” się znacznie wyższymi wynikami.

Zjawisko nękania w grach sieciowych to coś, z czym spotkał się prawdopodobnie każdy gracz. Nie wszyscy zostali jednak przez nie dotknięci osobiście. Amerykańska Liga Antydefamacyjna postanowiła sprawdzić, jak wielu nieletnich graczy doświadczyło tego typu toksycznych zachowań i które tytuły sprzyjały temu najbardziej.

W opublikowanym raporcie przeczytać możemy, że autorzy wzięli pod uwagę siedemnaście popularnych gier sieciowych. Następnie o doświadczenia z toksycznymi zachowaniami na ich serwerach spytano graczy w wieku od 13 do 17 lat. Okazuje się, że przynajmniej 62% z nich choć raz spotkało się z różnego rodzaju nękaniem.

Taki wynik odnotowano po przepytaniu wybranych graczy Rocket League. Inne tytuły mogą jednak „pochwalić” się wyższym odsetkiem. W World of Warcraft z toksycznymi zachowaniami spotkało się 75% młodych użytkowników. W Apex Legends było to już 77%, w PUBG 80%, w Fortnite 81%, a grach z serii Call of Duty 85%. Najbardziej nieprzyjaznym środowiskiem okazał się Valorant. Aż 89% młodych graczy przyznało, że spotkało się z nękaniem w produkcji Riot Games.

Ankietowanych spytano również o formę toksycznych zachowań, z jakimi się spotkali. Zdecydowana większość sposobów dręczenia wiązała się z samym gameplayem (43%), komunikacją głosową w trakcie meczu (39%) oraz komunikacją przy pomocy czatu, która również przebiegała w trakcie rozgrywki (37%). Niektórzy gracze wskazali jednak, że wrogości doświadczyli nawet poza meczem, a także za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji służących do komunikacji.

Autorzy raportu spytali badanych również o to, od których gier postanowili odpocząć lub całkowicie z nimi skończyli. Zdecydowanie najwięcej młodych graczy podejmowało tego rodzaju decyzje w przypadku gier z serii Call of Duty oraz PUBG (40%). Wysoki odsetek zanotowały również Counter-Strike: Global Offensive i Valorant (33%) oraz World of Warcraft (29%). Na samym dole rankingu znalazł się zaś Minecraft (21%).

Dokument opublikowany przez Ligę Antydefamacyjną jasno wskazuje, że nękanie w grach sieciowych to powszechny problem wielu popularnych tytułów. Autorzy raportu wystosowali również rekomendacje działań, jakie podjęte powinny zostać w celu poradzenia sobie ze szkodliwym zjawiskiem. Ich lista jest jednak długa i trudna do zastosowania bez jednogłośnej współpracy wielu podmiotów cywilnych, jak i samych producentów gier. W najbliższej przyszłości wskazane wcześniej wyniki raczej nie ulegną więc zmianie.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej