analizy i badania - sprzęt i technologie (6)
Podsumowanie rynku gier w 2017 roku: pecety na równi z konsolami
Grzegorz Chmielewski, 21 grudnia 2017, 21:34
Jako że zbliża się koniec roku, pora na wszelkiego rodzaju podsumowania. Dziś możemy przyjrzeć się statystykom związanym z rynkiem gier wideo od GamesIndustry.biz. Okazuje się, że zyski ze sprzedaży na komputerach osobistych są niemal tak wysokie jak te ze sprzedaży produkcji na wszystkie konsole razem wzięte - a i tak obie te grupy platform są daleko w tyle za urządzeniami mobilnymi.
Dedykowane karty grafiki mają się bardzo dobrze. Nvidia kontroluje ponad 70% rynku
Kamil Zwijacz, 4 grudnia 2017, 12:13
Dzięki analizie firmy Jon Peddie Research dowiedzieliśmy się, że rynek dedykowanych kart grafiki odnotował pokaźny wzrost, a przy okazji firma Nvidia umocniła swoją pozycję kosztem AMD.
Dystrybucja cyfrowa w październiku - sukces gier singleplayer
Kamil Zwijacz, 2 grudnia 2017, 10:10
Analitycy z firmy SuperData udostępnili raport dotyczący rynku gier cyfrowej dystrybucji w październiku bieżącego roku. Wynika z niego, że gry singleplayer dalej cieszą się sporym zainteresowaniem. Do hitów sprzedaży zaliczają się Śródziemie: Cień wojny, Assassin's Creed Origins, a także Destiny 2.
Branża gier wkrótce będzie więcej warta niż rynek sportowy
Kamil Zwijacz, 30 listopada 2017, 11:16
Firma analityczna Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący kondycji branży gier wideo. Rynek rozwija się lepiej, niż zakładano, i w najbliższych latach pod względem przychodów prześcignie branżę sportową. Szczególnie dynamicznie rozwija się e-sport.
Pokemon GO w USA doprowadziło do 145 tysięcy wypadków drogowych
Adrian Werner, 29 listopada 2017, 11:22
Grupa amerykańskich badaczy opublikowała raport, z którego wynika, że w Stanach Zjednoczonych Pokemon GO doprowadziło do 145 tysięcy wypadków drogowych. Ich skutkiem była śmierć 250 osób oraz nawet 7 miliardów dolarów szkód.
Mikropłatności w grach przynoszą wydawcom miliardy dolarów
Kamil Zwijacz, 25 listopada 2017, 12:59
Firma analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący gier free-to-play oraz płatnych produkcji traktowanych jako usługi. Wynika z niego, że oba rozwiązania są przyszłością branży.
Steamowa ankieta za październik - Chińczycy przejęli Steama
Kamil Zwijacz, 6 listopada 2017, 10:48
Najnowsza ankieta sprzętowa opublikowana na Steamie jest bardzo zaskakująca, gdyż praktycznie we wszystkich kategoriach zaszło sporo dużych zmian, najpewniej spowodowanych przez napływ chińskich graczy.
Dystrybucja cyfrowa w sierpniu - znaczny wzrost rynku darmowych gier MMO
Kamil Zwijacz, 30 września 2017, 12:02
W najnowszym raporcie firmy analitycznej SuperData możemy wyczytać, że rynek darmowych gier MMO urósł w porównaniu do sierpnia 2016 roku aż o 28%. Natomiast przychody generowane w cyfrowej dystrybucji sięgnęły w zeszłym miesiącu blisko 8 miliardów dolarów. Pierwsze miejsca na listach hitów okupują League of Legends, GTA V i Arena of Valor.
Switch największym sukcesem Nintendo od ponad 20 lat
Krystian Pieniążek, 29 września 2017, 08:43
Nintendo Switch sprzedaje się niczym ciepłe bułeczki, co nie umyka uwadze analityków. Zdaniem niektórych, sprzedaż konsoli na amerykańskim rynku w ciągu pierwszego roku od premiery może przyćmić wszystkie platformy giganta z Kioto wypuszczone na rynek od 1995 roku.
Raport „Kondycja Polskiej Branży Gier ’17” udostępniony
Bartosz Świątek, 11 września 2017, 13:57
Krakowski Park Technologiczny zamieścił na swojej stronie internetowej drugą edycję raportu „Kondycja Polskiej Branży Gier”. Dokument stanowi najbardziej kompletne źródło wiedzy na temat kondycji rodzimej branży gier.
Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku
Krystian Pieniążek, 5 września 2017, 17:59
Firma GfK opublikowała raport dotyczący kondycji pecetowego rynku w pierwszej połowie 2017 roku. Wynika z niego, że akcesoria dla graczy były głównym powodem, dla którego odnotowano na nim mniejsze lub większe wzrosty sprzedaży.
Singapur z najszybszym Internetem na świecie - jak wypadła Polska?
Miłosz Szubert, 9 sierpnia 2017, 10:25
Serwis Cable.co.uk przygotował raport dotyczący przeciętnej prędkości Internetu w poszczególnych państwach. Na czele zestawienia znalazł się Singapur.
AMD w końcu do góry - lipcowa ankieta sprzętowa na Steamie
Łukasz Mitka, 3 sierpnia 2017, 13:15
Valve udostępniło wyniki lipcowej ankiety sprzętowej na Steamie. Wielkich zaskoczeń nie ma – gracze najczęściej korzystają z 64-bitowego Windowsa 10, a w ich maszynach górują procesory od Intela oraz karty graficzne firmy Nvidia.
Ankieta sprzętowa Steam za czerwiec - AMD kontynuuje tendencję spadkową
Miłosz Szubert, 7 lipca 2017, 10:40
Na oficjalnej stronie platformy Steam pojawiły się wyniki ankiety sprzętowej, przeprowadzonej wśród jej użytkowników, za czerwiec. Według tych danych, firma AMD znów nieco straciła, zarówno jeśli chodzi o procesory, jak i karty graficzne.
Steam z 33 milionami aktywnych użytkowników dziennie
Kamil Zwijacz, 2 lipca 2017, 10:34
Jeden z pracowników firmy analitycznej Niko Partners opublikował na Twitterze informacje o obecnej popularności Steama. Platforma notuje 33 miliony aktywnych użytkowników dziennie i 67 milionów miesięcznie.
Samsung i Sony liderami rynku VR - raport za pierwszy kwartał 2017 roku
Jakub Błażewicz, 5 czerwca 2017, 09:28
Firma IDC opublikowała raport na temat rynku VR i AR w pierwszym kwartale 2017 roku. Spośród zestawów rzeczywistości wirtualnej najlepiej poradziły sobie produkty firm Samsung oraz Sony, które stanowiły ponad 40% wszystkich sprzedanych urządzeń.
Ankieta sprzętowa Steam za maj - Windows 7 zyskuje, AMD traci
Miłosz Szubert, 2 czerwca 2017, 16:55
Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej wśród użytkowników platformy Steam w maju bieżącego roku. Jak możemy się z niej dowiedzieć, udział AMD na rynku kart grafiki coraz bardziej maleje. Za to znów rośnie popularność Windowsa 7.
Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier
Łukasz Szliselman, 26 maja 2017, 09:11
Ostatni news z serii opartej na badaniach z Digital Dragons 2107 skupia się na najpopularniejszych w naszym kraju źródłach gier. Szepniemy też słówko lub dwa o e-sporcie.
Kondycja polskiego rynku gier – w co grają Polacy
Łukasz Szliselman, 25 maja 2017, 09:07
Badanie przeprowadzone z okazji Digital Dragons 2017 objęło m.in. zwyczaje polskich graczy. Z tego newsa dowiecie się, w co i dlaczego gramy. Przyjrzymy się również temu, czy wolimy bawić się w pojedynkę, czy z innymi ludźmi.
Kondycja polskiego rynku gier – profil polskiego gracza
Łukasz Szliselman, 24 maja 2017, 09:30
Kontynuujemy cykl newsów poświęconych kondycji polskiego rynku gier, oparty na badaniach przygotowanych z okazji Digital Dragons 2017. Dziś przeanalizujemy, kto w Polsce gra w gry wideo oraz jakie platformy wybierane są najczęściej.
Kondycja polskiego rynku gier – deweloperzy gier w Polsce
Łukasz Szliselman, 23 maja 2017, 11:30
W związku z konferencją Digital Dragons 2017 przygotowany został raport dotyczący kondycji polskiego rynku gier wideo. Dziś przyjrzymy się firmom deweloperskim pracującym na terenie naszego kraju.
Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo
Miłosz Szubert, 15 maja 2017, 11:40
Firma analityczna Newzoo przygotowała szacunkowy ranking 100 państw, w których rynek gier wideo wygeneruje największy przychód. Na czele znajdują się Chiny, tuż za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone. Polskę sklasyfikowano na 23. miejscu.
PlayStation 5 zadebiutuje pod koniec 2018 roku?
Krystian Pieniążek, 2 maja 2017, 21:42
Analityk, który przewidział premierę PlayStation 4 Pro i PlayStation 4 Slim, stawia sprawę jasno - jego zdaniem PlayStation 5 zadebiutuje nie później, niż pod koniec 2018 roku. Czyżby to właśnie w ten sposób Sony miało odpowiedzieć na nadejście Project Scorpio od Microsoftu?
Mocno zmalało zainteresowanie inwestorów firmami VR i AR
Adrian Werner, 23 kwietnia 2017, 12:01
Branża wirtualnej rzeczywistości ma spore problemy z rozwojem. Kolejnym tego przykładem stał się spadek zainteresowania inwestorów start-upami z branży VR i AR. W ubiegłym kwartale wsparli oni firmy tego typu kwotą pięciokrotnie mniejszą niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ma to dużo wspólnego z rozczarowaniem produktami firm Oculus VR i Magic Leap.
Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier
Kamil Zwijacz, 20 kwietnia 2017, 11:55
Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.
Ankieta sprzętowa Steam za marzec - Windows 10 zainstalowany u ponad 50% użytkowników
Kamil Zwijacz, 3 kwietnia 2017, 08:17
Firma Valve opublikowała wyniki marcowej ankiety sprzętowej przeprowadzanej wśród użytkowników Steama. Wynika z niej, że 51,2% osób korzysta już z systemu operacyjnego Windows 10.
Overwatch może generować nawet 720 mln dolarów przychodu rocznie
Kamil Zwijacz, 28 marca 2017, 09:04
Bank inwestycyjny Morgan Stanley przeprowadził badania związane z grą Overwatch, z których wynika, że produkcja może osiągnąć niebywały sukces i generować roczne przychody rzędu 720 milionów dolarów.
Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów
Jakub Błażewicz, 17 marca 2017, 09:45
Grupa analityczna IHS Markit przedstawiła swój raport dotyczący światowego rynku konsol w 2016 roku. Zgodnie z jej badaniami łącznie konsole i związane z nimi produkty przyniosły w minionym roku aż 34,7 miliarda dolarów. Ponad połowa z tego to zasługa Sony i PlayStation 4.
Gracze odwracają się od crowdfundingu
Kamil Zwijacz, 7 lutego 2017, 17:29
Redakcja serwisu Polygon przygotowała raport, w którym wzięto na celownik crowdfunding gier wideo w 2016 roku. W porównaniu do 2015 roku tego typu działalność mocno straciła na znaczeniu.
W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy
Adrian Werner, 2 lutego 2017, 12:10
Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.
Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku
Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 15:55
Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32
Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.
Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą
Miłosz Szubert, 13 stycznia 2017, 17:55
Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.
Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo - powstaje kolejna edycja raportu
Kamil Zwijacz, 6 grudnia 2016, 14:21
Serwis GRYOnline.pl, wraz z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Grupą Onet.pl oraz Stowarzyszeniem Polskie Gry (SPG), pracuje nad kolejną edycją raportu Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo. Zachęcamy rodzimych deweloperów do wzięcia udziału w badaniu.
Listopadowa ankieta sprzętowa na Steamie - Nvidia i Intel umacniają swoją pozycję
Kamil Zwijacz, 5 grudnia 2016, 18:57
Na Steamie opublikowano wyniki listopadowej ankiety sprzętowej. Nie jest ona specjalnie zaskakująca, ale dowiedzieliśmy się z niej, że AMD nie radzi sobie najlepiej ani na rynku kart grafiki, ani procesorów - Nvidia i Intel jeszcze bardziej umocniły swoją pozycję.
Wrześniowa ankieta sprzętowa na Steam – popularność Windowsa 10 zaczęła spadać
Kamil Zwijacz, 5 października 2016, 19:15
Firma Valve udostępniła wyniki kolejnej ankiety sprzętowej przeprowadzanej wśród użytkowników Steama. Tym razem dotyczy ona września. Z opublikowanych danych dowiedzieliśmy się, że popularność Windowsa 10 zaczęła spadać, a HTC Vive ma niemal dwukrotną przewagę nad Oculus Riftem.
Sierpniowa ankieta sprzętowa na Steam – niemal połowa użytkowników z Windowsem 10
Maciej Kowalczyk, 3 września 2016, 14:46
Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w sierpniu 2016 roku pośród użytkowników platformy Steam. Ostatnie rezultaty tego regularnie przeprowadzanego badania wskazują przede wszystkim na coraz większą popularność Windowsa 10.
Pokemon GO z 1,5 miliona graczy w Polsce
Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2016, 12:01
Serwis Wirtualne Media opublikował raport na temat badania firmy Spicy Mobile, poświęconego popularności gry Pokemon GO w Polsce. Jak wynika z artykułu, w lipcu z mobilną odsłoną kultowej serii zapoznało się około 1,5 miliona naszych rodaków.
Lipcowa ankieta sprzętowa na Steam – ciągły wzrost popularności Windowsa 10
Maciej Kowalczyk, 3 sierpnia 2016, 14:20
Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w lipcu 2016 roku wśród użytkowników platformy Steam. Rezultaty wskazują na ciągły wzrost popularności Windowsa 10, którego ma ponad 46% ankietowanych.
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08
Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.
Coraz mniej pieniędzy zbieranych na gry wideo na Kickstarterze
Maciej Kowalczyk, 4 lipca 2016, 10:59
Firma ICO Partners opublikowała dane statystyczne dotyczące serwisu Kickstarter w pierwszej połowie 2016 roku. Przeanalizowano między innymi całkowitą liczbę projektów, współczynnik sukcesu czy zaksięgowane kwoty. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zanotowano bardzo duży spadek ilości zebranych pieniędzy – aż o 60%.
Czerwcowa ankieta sprzętowa na Steam - Windows 10 zainstalowany u ponad 40% użytkowników
Kamil Zwijacz, 3 lipca 2016, 13:11
Poznaliśmy wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w czerwcu 2016 roku wśród użytkowników Steama. Windows 10 cały czas rośnie w siłę i korzysta z niego już ponad 40% osób.
Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13
Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.
PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów
Kamil Zwijacz, 10 czerwca 2016, 10:56
Firma SuperData poinformowała w najnowszym raporcie, że wartość PC-towego rynku gier sieciowych (płatnych i free-to-play) w tym roku zbliży się do 20 miliardów dolarów, z czego za 1,8 miliarda dolarów obrotu odpowiadać będzie tylko jedna produkcja - League of Legends.
Ponad połowa gier zaprezentowanych na E3 2015 do dziś nie ujrzała światła dziennego
Kamil Zwijacz, 9 czerwca 2016, 20:00
W serwisie Finder.com.au ukazał się ciekawy artykuł dotyczący gier prezentowanych na targach E3. Wynika z niego, że aż 62% pokazanych podczas E3 2015 produkcji do dziś nie ujrzało światła dziennego. Nieco lepiej było rok wcześniej, w przypadku E3 2014.
Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR
Maciej Kowalczyk, 3 czerwca 2016, 15:00
Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w maju 2016 roku pośród użytkowników platformy Steam. Pierwsze lokaty poszczególnych kategorii zajmują te same pozycje co miesiąc temu, a Windows 10 zalicza jeszcze większy awans niż w kwietniu. Nowością jest natomiast zbadanie po raz pierwszy liczby gogli wirtualnej rzeczywistości.
Wyniki kwietniowej ankiety sprzętowej na Steamie
Maciej Kowalczyk, 20 maja 2016, 16:37
Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w kwietniu 2016 roku wśród użytkowników serwisu Steam. Ostatnie rezultaty tego regularnie prowadzonego badania wskazują przede wszystkim na coraz większą popularność najnowszego systemu operacyjnego od Microsoftu – Windowsa 10.
Raport ESA opisuje amerykański rynek gier w 2015 r.
Adrian Werner, 1 maja 2016, 10:40
Grupa ESA opublikowała raport opisujący amerykański rynek gier w minionym roku. Znalazły się w nim dane dotyczące m.in. różnic demograficznych, popularności poszczególnych gatunków gier oraz stosunku graczy do wirtualnej rzeczywistości. Ponadto dokument zawiera listę dwudziestu najlepiej sprzedających się tytułów zeszłego roku.
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05
Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.
Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC
Piotr Doroń, 7 kwietnia 2016, 10:35
Z najnowszych badań wynika, że gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC. Do najhojniejszych należą fani strategii Game of War: Fire Age - średnio wydają na swoją ulubioną produkcję 550 dolarów rocznie.