Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą
Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.
Analizę przeprowadzono na podstawie badania 4,5 tysiąca deweloperów, którzy przez ostatnie trzy lata odwiedzili Game Developers Conference. Zadano im pytanie, na które platformy aktualnie tworzą gry. Aż 53% z nich odpowiedziało, że jedną z nich, bądź też jedyną, są komputery osobiste. Dominują one wyraźnie nad innymi sprzętami i nic nie wskazuje na to, by ich pozycja miała się w najbliższym czasie osłabić. Na drugim miejscu wśród ankietowanych umiejscowiły się smartfony i tablety (38% badanych), a trzecie miejsce przypadło PlayStation 4 (27% badanych). Stare poczciwe pecety wyraźnie wyprzedziły w popularności również innego wielkiego konkurenta, Xboksa One, który zajął dopiero piąte miejsce. Na konsolę Microsoftu postawiło 22% twórców.
Jak można się również dowiedzieć z przeprowadzonych badań, dość niską popularnością cieszą się platformy VR-owe. Aż 61% deweloperów zadeklarowało, że nie prowadzą obecnie żadnych prac nad grami rozgrywającymi się w wirtualnej rzeczywistości. Ci, którzy zdecydowali się tworzyć tego typu produkcje, najchętniej wybierają na swoją platformę docelową sprzęt HTC Vive (24% badanych). Nieco niżej uplasował się Oculus Rift (23% badanych). PlayStation VR wspiera natomiast zaledwie 13% przepytanych twórców.
Game Developers Conference (w skrócie GDC) to organizowany od 1988 roku największy konwent dla profesjonalnych twórców gier. Obecnie odbywa się on w San Francisco. Tegoroczna edycja rozpocznie się 27 lutego, a zakończy 3 marca. W tym czasie rozdane zostaną nagrody Game Developers Choice (lista nominowanych za rok 2016) oraz Independent Games Festival (lista nominowanych za rok 2016).