Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo
Firma analityczna Newzoo przygotowała szacunkowy ranking 100 państw, w których rynek gier wideo wygeneruje największy przychód. Na czele znajdują się Chiny, tuż za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone. Polskę sklasyfikowano na 23. miejscu.
Firma analityczna Newzoo jest znana w branży gier wideo. Wielokrotnie dostarczała ona interesujące statystyki dotyczące chociażby kondycji poszczególnych firm czy przychodów z e-sportu. Tym razem specjaliści z Newzoo przygotowali dla nas ranking 100 państw, których rynki gier wideo w tym roku mają przynieść największy przychód. Analiza opiera się na badaniach konsumenckich, danych transakcyjnych, kwartalnych raportach firm oraz danych ze spisu ludności. Podane kwoty nie obejmują zysków z hazardowych gier online, zakładów bukmacherskich, naliczonych podatków oraz sprzedaży sprzętu elektronicznego. Należy zatem mieć na uwadze fakt, że poniższe obliczenia skupiają się jedynie na bezpośredniej sprzedaży gier.
Podium tego zestawienia jest niezmienne już od trzech lat. Podobnie jak w roku 2015 i 2016, na czele rankingu znalazły się Chiny. Według prognoz w 2017 roku tamtejszy rynek gier wygeneruje ponad 27,5 miliarda dolarów. Na drugim miejscu uplasowały się Stany Zjednoczone (szacowany przychód na poziomie nieco ponad 25 miliardów dolarów), trzecie natomiast przypadło Japonii (przychód ma wynieść ponad 12,5 miliarda dolarów). Polska uplasowała się na 23 miejscu. Według specjalistów z firmy Newzoo, nasz rodzimy rynek wygeneruje wpływ rzędu 489 milionów dolarów. To dziewiąty wynik w całej Europie.
Interesująco te dane wypadają w porównaniu z liczbą mieszkańców danych państw. W Chinach mieszka prawie 1,4 miliarda ludzi, w USA natomiast 326,5 miliona. Różnica jest bardzo wyraźna, lecz mimo to amerykański rynek gier według prognoz wygeneruje przychód mniejszy o „zaledwie” dwa miliardy dolarów w porównaniu z Państwem Środka. Jeśli zatem przeliczyć te kwoty na jednego obywatela, Stany Zjednoczone znalazłyby się wyżej. W tym kontekście Polska wypada dużo korzystniej od takich państw jak chociażby Iran, Argentyna czy Ukraina.
Bez wątpienia rzeczą bardzo istotnie wpływającą na rozwój rynku gier wideo jest dostęp do Internetu. Jeśli chodzi o liczbę internautów, na tym polu teoretycznie także prym wiodą Chińczycy. Według danych firmy Newzoo, do globalnej sieci podłączonych jest ponad 800 milionów mieszkańców. Nie jest to jednak wynik specjalnie imponujący, ponieważ jest to zaledwie 57,75% wszystkich obywateli. Pod tym względem jednak ponownie lepiej wypadają Stany Zjednoczone, w których mieszka ponad 261 milionów użytkowników Internetu (co stanowi równo 80% społeczeństwa) oraz Japonia, gdzie z sieci korzysta 119 milionów ludzi (czyli aż 95% całej populacji). Całkiem nieźle w tej kwestii wypada Polska. W naszym kraju do sieci podpiętych jest ponad 28 milionów osób, co stanowi 74,31% wszystkich mieszkańców.
Pełną listę państw, w których rynek gier w tym roku ma radzić sobie najlepiej, znajdziecie w linku podanym na początku niniejszej wiadomości. Poniżej prezentujemy pierwszą dziesiątkę tego zestawienia.
Pozycja | Państwo | Populacja | Liczba internautów | Prognozowany przychód (w dolarach) |
1. | Chiny | 1,388,233,000 | 801,643,000 | 27,547,039,000 |
2. | USA | 326,475,000 | 261,177,000 | 25,059,883,000 |
3. | Japonia | 126,046,000 | 119,829,000 | 12,545,659,000 |
4. | Niemcy | 80,637,000 | 73,098,000 | 4,378,066,000 |
5. | Wielka Brytania | 65,512,000 | 61,620,000 | 4,217,715,000 |
6. | Korea Południowa | 50,705,000 | 46,875,000 | 4,187,711,000 |
7. | Francja | 64,939,000 | 57,381,000 | 2,967,052,000 |
8. | Kanada | 36,627,000 | 33,455,000 | 1,947,371,000 |
9. | Hiszpania | 46,071,000 | 38,458,000 | 1,913,050,000 |
10. | Włochy | 59,798,000 | 43,141,000 | 1,874,608,000 |
…......... | ||||
23. | Polska | 38,564,000 | 28,657,000 | 489,208,000 |