autor: Kamil Zwijacz
Dystrybucja cyfrowa w styczniu - duży sukces Dragon Ball FighterZ
Firma analityczna SuperData opublikowała nowy raport, tym razem skupiający się na rynku cyfrowej dystrybucji w styczniu. Wśród największych wygranych znajduje się bijatyka Dragon Ball FighterZ.
W najnowszym raporcie przygotowanym przez firmę analityczną SuperData udostępniono informacje na temat światowego rynku cyfrowej dystrybucji w styczniu bieżącego roku. W porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku zaliczył on duży, 11% wzrost przychodów, do 8,9 miliarda dolarów. Największy wpływ na ten wynik mieli gracze konsolowi, dzięki czemu na urządzeniach Sony, Microsoftu i Nintendo zanotowano aż 57% wzrost przychodów. Segment PC-towych gier premium urósł o 24%, produkcji mobilnych o 11%, a MMO free-to-play o 1%. Natomiast spadek odnotowano w przypadku gier społecznościowych (-5%) oraz płatnych MMO (-9%).
Jeżeli chodzi o poszczególne produkcje, to na szczególną uwagę zasługuje Dragon Ball FighterZ, które zanotowało najlepszy start wśród bijatyk w cyfrowej dystrybucji na konsolach. Nie znamy dokładnych danych, ale analitycy szacują, że w kilka dni rozeszło się ponad 1,5 miliona egzemplarzy mordobicia oraz gry Monster Hunter: World.
W komunikacie wspomniano również o dwóch najpopularniejszych produkcjach typu battle royale – Playerunknown's Battlegrounds i Fortnite: Battle Royale, które wygenerowały w styczniu ponad 200 milionów dolarów przychodu.
Ponadto na uznanie zasługuje Overwatch – miał on przeszło 15 milionów aktywnych użytkowników, a przychody z dodatkowych treści kupowanych w grze podwoiły się względem stycznia 2017 roku. Dodatkowo analitycy wspomnieli o innej sieciowej strzelance – Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Tytuł ponoć „wraca do życia”, ale nie wiemy co to oznacza, gdyż nie podzielono się żadnymi konkretnymi danymi.
Poniżej znajdziecie listę gier na PC-ty, konsole i urządzenia mobilne, które przyniosły w styczniu najwięcej pieniędzy.