analizy i badania - sprzęt i technologie (9)

Nikt nie czeka na nowe marki, gracze wolą kontynuacje
Aleksander Kaczmarek, 15 lipca 2012, 14:45
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen wskazują, że konsolowi gracze czekają przede wszystkim na kolejne odsłony znanych serii, jak Halo, Call of Duty czy Madden NFL. Nowe marki pozostają w głębokim cieniu.

Polski rynek gier w 2012 roku osiągnie wartość 400 mln dolarów
Adrian Werner, 25 czerwca 2012, 13:23
Firma analityczna Newzoo opublikowała analizę polskiego rynku gier. Według niej przychody rodzimej branży w tym roku mogą sięgnąć 400 mln dolarów. Z tej sumy 48% wydane zostanie na gry pecetowe i MMO.

Rynek gier będzie wart 70 miliardów dolarów w 2017 roku, pecety najważniejsze – przewidywania analityków
Szymon Liebert, 10 czerwca 2012, 15:19
Analitycy z DFC Intelligence twierdzą, że rynek gier rozrośnie się do 70 miliardów dolarów w 2017 roku. Zdaniem firmy najważniejszą platformą będzie pecet, który wygeneruje więcej pieniędzy niż konsole, czy urządzenia mobilne.

Niższa sprzedaż gry Call of Duty: Modern Warfare 3 dotyczy tylko wersji na PC, Wii oraz DS-a
Marcin Skierski, 18 kwietnia 2012, 12:15
Przedwczoraj serwis Gamasutra doniósł, że gra Call of Duty: Modern Warfare 3 sprzedaje się gorzej od Call of Duty: Black Ops. Do tych informacji ustosunkowali się analitycy z firmy Cowen and Company, którzy winę za taki stan rzeczy zrzucają na słabnącą popularność wersji na PC, Wii oraz DS-a.

Za co Polacy płacą w Internecie?
Kamil Ostrowski, 2 marca 2012, 11:58
Firma PBI opublikowała częściowe wyniki badania przeprowadzonego na polskich internautach. Za co najchętniej płacimy w sieci?

Oszuści wśród graczy rozprzestrzeniają się niczym wirus
Marek Oramus, 3 stycznia 2012, 08:27
Z przeprowadzonych badań dotyczących oszustów wśród użytkowników platformy Steam wynika, że tendencja do łamania reguł gry rozprzestrzenia się niczym wirus.

Bobby Kotick prognozuje – EA nie zarobi na Star Wars: The Old Republic
Aleksander Kaczmarek, 29 listopada 2011, 13:56
Szef koncernu Activision nie obawia się konkurencji na rynku gier MMORPG. Jego zdaniem Star Wars: The Old Republic nie ma szans zagrozić dominującej pozycji World of Warcraft. Co więcej, konkurentom z Electronic Arts będzie trudno zarobić na nowym dziele ekipy studia BioWare Austin.

Coraz większe znaczenie produkcji free to play - raport na temat rynku MMO w 2011 roku
Marek Oramus, 10 listopada 2011, 11:31
Firma NewZoo opublikowała raport dotyczący rynku gier MMO w 2011 roku. Wynika z niego, że znacznie zwiększył się udział dochodów generowanych przez produkcje oparte na modelu free to play.

Call of Duty: Modern Warfare 3 „najbardziej pożądaną” grą w USA według firmy Nielsen
Marcin Skierski, 30 września 2011, 12:20
27% aktywnych graczy w Stanach Zjednoczonych umieszcza grę Call of Duty: Modern Warfare 3 na swojej liście zakupów w tegorocznym okresie przedświątecznym. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen.
Badania: Najstraszniejsza gra na Xboksa 360
Michał Kułakowski, 10 września 2011, 18:26
Brytyjskie studio badawcze Vertical Slice spróbowało naukowo, za pomocą kilkustopniowych badań, określić jaką grę wydaną na konsoli Xbox 360 można uznać za najstraszniejszą.
Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP
Marek Oramus, 18 sierpnia 2011, 11:03
Ośrodek Badania Opinii Publicznej opublikował raport prezentujący, jakie platformy preferują Polscy gracze w zależności od wieku, płci oraz wykształcenia.
Raport NPD - dystrybucja cyfrowa zmienia strukturę graczy
Mateusz Kądziołka, 28 czerwca 2011, 11:34
Grupa NPD zajmująca się badaniem rynku konsumenckiego Ameryki Północnej opublikowała raport dotyczący graczy. Wynika z niego, że tzw. Core Gamers wcale nie kupują najwięcej tytułów, a jeśli chodzi o czas spędzany przed komputerem czy konsolą mają godnych rywali.
W co najchętniej grają polscy casuale?
Aleksander Kaczmarek, 15 maja 2011, 11:30
Firma Alawar Entertainment opublikowała wyniki badań przeprowadzonych w I kwartale bieżącego roku wśród graczy casualowych. Analizy wskazują, że w Polsce, tak jak i na całym świecie, po proste „gry codzienne” najchętniej sięgają przedstawicielki płci pięknej, dla których stanowią one znakomitą formę relaksu. Ulubionym gatunkiem rodzimych casuali są zaś produkcje z kategorii „ukryte obiekty”.
Polska w czołówce krajów o największej skali piractwa w UE
Anna Karpińska, 12 maja 2011, 21:30
Business Software Alliance (BSA) - międzynarodowa organizacja reprezentującą światowy przemysł informatyczny, zrzeszający największych producentów oprogramowania komputerowego, przedstawiła dziś wyniki światowego badania piractwa komputerowego, przeprowadzone przez IDC w 2010 roku. Wedle danych statystycznych Polska wciąż jest w czołówce krajów o największej skali piractwa w Unii Europejskiej.
Ile zarabiają twórcy gier?
Aleksander Kaczmarek, 1 maja 2011, 15:37
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.