autor: Kamil Zwijacz
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.
- Wartość rynku gier wideo ma wynieść 91,5 mld dolarów
- W Chinach zostanie wygenerowane 22,2 mld dolarów, przez co staną się one największym rynkiem
- Największe przychody pochodzić mają z komputerów PC
Kilka dni temu firma Newzoo opublikowała raport dotyczący firm z branży gier wideo, które wykazały największy przychód w 2014 roku. Dziś możemy przyjrzeć się bliżej kolejnej publikacji, tym razem związanej z niedaleką przyszłością. Z przeprowadzonych badań wynika, że w tym roku wartość całego rynku gier wideo wzrośnie w porównaniu do 2014 roku o 9,4% (z 83,6 miliarda dolarów do 91,5 miliarda dolarów). Analitycy przewidują dalszą poprawę w kolejnych latach. W 2017 roku branża warta będzie około 107 miliardów dolarów. Jednocześnie Newzoo przewiduje, że Chiny przegonią w tym roku Stany Zjednoczone w kwestii przychodów z gier. Dzięki dynamicznemu wzrostowi, wynoszącemu aż 23% (w porównaniu do 3% USA), wygenerowanych zostanie 22,2 miliarda dolarów, czyli o 200 milionów dolarów więcej niż w kraju rządzonym przez Baracka Obamę.
Jeżeli chodzi o przychody w poszczególnych regionach świata, to na pierwsze miejsce trafi Azja z 43,1 miliardami dolarów, drugą lokatę zajmie Ameryka Północna z 23,8 miliardami dolarów, a trzecie Europa, Afryka i Bliski Wschód z 20,5 miliardami dolarów. Największy, bo 18% wzrost, wykaże jednak Ameryka Łacińska.
Z kolei podział przychodów na poszczególne platformy sprzętowe prezentuje się następująco. Największe pieniądze wygenerują gry na komputerach PC (33,7 miliarda dolarów), wliczając w to casualowe projekty dostępne m.in. na Facebooku i w przeglądarkach (6,6 mld dolarów) oraz normalne produkcje i tytuły MMO (razem 27,1 miliarda dolarów). Drugie miejsce zajmą konsole, sprzęt VR i RTV (25,1 miliarda dolarów), trzecie smartfony i smartwatche (20,6 miliarda dolarów), a czwarte tablety i handheldy (12,1 mld dolarów). W ostatnim przypadku segment napędzany będzie przez gry na tablety, które przyniosą ponad 9 miliardów dolarów przychodu (wzrost aż o 27% w porównaniu do 2014 roku). Z kolei kieszonsolki stracą na znaczeniu, zaliczając 16% spadek przychodów, co przełoży się na 2,7 mld dolarów.
Krótko pisząc, branża gier wideo będzie się miała w tym roku tak dobrze, jak nigdy wcześniej, a kolejne lata zapowiadają jeszcze większe sukcesy.