Ultima | Zdobywanie dodatkowych esperów w Final Fantasy XII poradnik Final Fantasy XII
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Ultima
Ultima | Ok. 283 000 HP | Odporna na Librę, Podatna na Dark | Redemption, Holyja, Greater Barrier |
Ultime znajdziesz na najwyższym piętrze Great Crystalu . Szczegóły, jak tam się dostać, znajdziesz w dziale "Great Crystal II ".
Ultima posługuje się praktycznie trzema atakami: Redemption, Holyja i czasem Greater Barrier. I Redemption i Holyja mają element Holy. Łatwo je unieszkodliwić, zakładając wszystkim Sage's Ring lub White Mask. Dzięki temu, zamiast zadawać Ci obrażenia, będzie Cię leczyła. Holyja ma jeszcze tę właściwość, że może spowodować Reverse, ale skoro ten atak nic Ci nie zrobił, to nikt z Twojej drużyny nie będzie chciał Cię leczyć, a jej normalne ataki też będą Cię w tej chwili leczyć, więc nie ma w tym nic szkodliwego. Pozostaje jeszcze tylko Greater Barrier - co tu dużo mówić - od razu użyj na niej dispel, gdy tylko skorzysta z tego ataku.
W walce dobrze spisze się Fomalhaut z Dark Shotem, zberserkowany Yagyu Darkblade (ewentualnie Orochi) i Darkga.
Jak widzisz, jej ataki to nic specjalnego, więc gdzieś musi tkwić haczyk. Chodzi o to, że w czasie tej walki przewijają się wszystkie "przeszkody", jakie napotkałeś w grze. Te utrudnienia następują po sobie jeden po drugim w kolejności:
- Drain HP - powoli wysysa punkty HP,
- Drain MP - dość szybko wysysa punkty MP,
- No Attack - blokuje możliwość atakowania fizycznie,
- No Magick - blokuje wszelką magię,
- No Technicks - blokuje wszystkie techniki,
- No Items - blokuje możliwość korzystania z przedmiotów,
- Magnetic Field - pole elektrostatyczne utrudnia ruchy, zwłaszcza tym w ciężkich zbrojach.
Jeśli dostosujesz się do tego, co napisałem wcześniej, nie doświadczysz tych wszystkich utrudnień i zdobędziesz Ultimę bez większych problemów.